به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۷۴۱۳۸

کدام تیم مدعی اصلی قهرمان است؟

گروه ورزشی: در فاصله ۹ هفته مانده به پایان بازی‌های لیگ برتر پنج تیم با امتیازات بسیار نزدیک مدعی قهرمانی هستند.
کدام تیم مدعی اصلی قهرمان است؟
به نظر شما کدام تیم از شانس بیشتری برای قهرمانی در رقابت های فصل جاری لیگ برتر برخوردار است؟ مسیر پیش روی بالانشینان لیگ برتر را به صورت مجزا مورد ارزیابی قرار دادیم که در ادامه می خوانید:

۱- پرسپولیس
مسیر پرسپولیس برای قهرمانی دراین فصل سخت است. این تیم جدا از شهرآورد دو هفته سرنوشت‌ساز پیش رو دارد.مصاف با تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی. جالب اینکه سرخپوشان پیش از دیدار با سپاهان باید با همشهری سپاهان یعنی ذوب‌آهن روبه‌رو شوند.از سویی این تیم بعد از بازی با تراکتورسازی هم مصاف با ماشین‌سازی را تجربه خواهد کرد. ماشین‌سازی بی‌شک بدش نمی‌آید برای همشهری اش تلاش کند. به یاد داشته باشیم پرسپولیس درگیر لیگ قهرمانان هم هست و برای قهرمانی باید از تیم روی نیمکت هم به خوبی بهره گیرد.

۲- سپاهان
سپاهان در شرایطی با یک امتیاز کمتر نسبت به تیم پرسپولیس در رتبه دوم جدول قرار دارد که یک بازی کمتر انجام داده و از سویی درگیر لیگ قهرمانان آسیا نیست. سپاهان در ادامه مسیر مصاف با سه مدعی قهرمانی را تجربه خواهد کرد.استقلال، پرسپولیس و پدیده و بی‌شک نتایج این بازی‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در چهره تیم قهرمان خواهد داشت. سپاهان قوی‌ترین خط حمله را در اختیار دارد و این یک چالش جدی برای کی‌روش استنلی و دیگر مهاجمان این تیم است. آیا این مهاجمان می‌توانند سپاهان را به قهرمانی برسانند؟

۳- استقلال
استقلال همانند پرسپولیس درگیر لیگ قهرمانان آسیاست. این بدین معنی است که استقلال برای حفظ شانس قهرمانی در لیگ برتر باید توانمندی اش را مدیریت کند. استقلال شهرآورد را پیش رو دارد که این بازی برای هر دو تیم ۶ امتیازی است. استقلال مصاف با سپاهان و پدیده دو مدعی قهرمانی در این فصل را نیز تجربه خواهد کرد.استقلال، اما این روز‌ها در فاز دفاعی بهترین است و در ساختار تهاجمی به بهترین هارمونی رسیده و گویی شفر و آبی‌پوشان به باور قهرمانی هم رسیده‌اند. آیا فوتبال زیبا رأی به قهرمانی استقلال خواهد داد؟

۴- تراکتورسازی
تراکتورسازی در فاصله ۹ هفته مانده به پایان بازی‌ها دو مصاف سخت را پشت سر گذاشته است؛ بازی با سپاهان و استقلال. این یک پوئن بزرگ برای تراکتوری هاست و از جمع مدعیان قهرمانی تراکتورسازی در ادامه بازی با پدیده و پرسپولیس را باید تجربه کند. نقطه قوت تیم تراکتورسازی حضور پرشور تماشاگران این تیم در بازی‌های خانگی و حتی بازی‌های خارج از خانه است. این تیم درگیر بازی‌های لیگ قهرمانان نیست و به خوبی می‌تواند توان خود را برای بازی‌های لیگ برتر مدیریت کند.

۵- پدیده مشهد
تراکتورسازی، استقلال و سپاهان حریفان اصلی تیم پدیده مشهد در ادامه مسیر هستند؛ سه تیمی که خود داعیه قهرمانی دارند. البته پدیده برای قهرمانی در این دوره از بازی‌ها فقط به امتیازات این سه بازی احتیاج ندارد. تکرار شکست برابر تیم‌هایی، چون ذوب‌آهن حتی ممکن است پیش از رویارویی با تیم‌های مدعی قهرمانی شانس را از پدیده بگیرد. حمایت تماشاگران مشهدی از تیم پدیده مثال‌زدنی است و این تماشاگران در صورت قهرمان نشدن پدیده هم این تیم را تشویق خواهند کرد.صاحب‌نظران و پیشکسوتان پاسخ می‌دهند

کدام‌یک از ۵ تیم بالای جدول شانس قهرمانی بیشتری دارند؟
*شرایط ۵ تیم بالای جدول رده‌بندی لیگ برتر برای قهرمانی کمی پیچیده شده است. پرسپولیس ۴۲ امتیازی در صدر جدول فقط ۳ امتیاز با پدیده ۳۹ امتیازی که پنجم است، فاصله دارد و سایر تیم‌های مدعی، چون سپاهان (۴۱) استقلال (۴۰) و تراکتورسازی (۴۰) هم با سرعت و جدیت کامل تعقیب‌کننده پرسپولیس هستند، حال اینکه کدام تیم از شانس قهرمانی بالاتری برخوردار است، سؤالی است که آن را با تنی چند از پیشکسوتان مطرح کردیم. این پاسخ‌ها را بخوانید:

احد شیخ‌لاری: انگیزه تراکتوری‌ها بالاتر است
از حالا زود است بگوییم کدام تیم به احتمال قوی قهرمان لیگ خواهد شد چرا که ۵ تیم این شانس را دارند و پدیده هم می‌تواند جزو مدعیان اصلی باشد. به نظر من از زمانی که لیکنس بلژیکی به تراکتورسازی آمده، این تیم یک روند روبه‌رشد سریع به خودش گرفته است. تراکتوری‌ها بسیار باانگیزه هستند و نزدیکی امتیازات در بالای جدول انگیزه آن‌ها را برای کسب قهرمانی و کنار زدن رقبا بالا برده است. به نظرم به غیر از تراکتورسازی که می‌خواهد برای اولین بار قهرمان لیگ برتر شود، پرسپولیس و سپاهان شانس بالاتری دارند.

بهنام ابوالقاسمپور: پرسپولیس می‌تواند هت‌تریک کند
الان شرایط جدول رده‌بندی به گونه‌ای است که هر تیمی با اولین اشتباه، جایگاهش را در صدر جدول از دست می‌دهد و این شامل حال پرسپولیس هم می‌شود. به اعتقاد من پرسپولیس اگر در بازی بعدی خود سپیدرود رشت را شکست دهد و جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کند، شانس اول قهرمانی خواهد بود. اگرچه سپاهان، استقلال و تراکتورسازی با سرعت به دنبال پرسپولیس هستند، ولی من معتقدم پرسپولیس امسال هم می‌تواند با بالا بردن جام، هت‌تریک کند.

مجید نامجومطلق: استقلال توان قهرمان شدن دارد اما...
استقلال با این سبک بازی کردن و نتایج خوبی که گرفته، زنگ خطر را برای سایر تیم‌ها از جمله پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی به صدا درآورده است. به نظر من استقلال توان قهرمان شدن دارد چرا که بازی‌های هدفمند و جذابی ارائه می‌دهد و اگر همین روند را ادامه دهد، قطعاً می‌تواند به جام برسد. نمی‌گویم کار سختی نیست چرا که ۴ تیم دیگر هم شانس قهرمانی دارند. اگر استقلال شهرآورد را ببرد و از سایر بازی‌های مهم خود امتیاز بگیرد، می‌تواند قهرمان لیگ شود.

علی حاج‌اکبری: سپاهان مسیر بهتری دارد
امتیازات در جدول رده‌بندی طوری است که ۵ تیم احتمال قهرمان شدن دارند. اگرچه سپاهان یک بازی کمتر انجام داده و اگر بازی عقب‌افتاده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، صدرنشین می‌شود، من معتقدم سپاهان تیم بازی‌های بزرگ است. شاگردان قلعه‌نویی مقابل پرسپولیس و استقلال شجاعانه بازی می‌کنند و مسیری که این تیم تا پایان لیگ باید برود، در بازی‌های خانگی بهتر است. پس از سپاهان این استقلال و پرسپولیس هستند که مدعی کسب جام خواهند بود و آبی‌های تهرانی باانگیزه‌تر نشان می‌دهند.

هادی برگی‌زر: پدیده کمترین شانس را دارد
اگر بخواهیم واقع‌بینانه به شرایط جدول رده‌بندی نگاه کنیم، سپاهان شانس اول، تراکتورسازی شانس دوم، پرسپولیس شانس سوم و استقلال شانس چهارم قهرمانی است. در این بین پدیده از کمترین شانس برای قهرمانی بین این تیم‌ها برخوردار است. فاکتورهایی، چون تجربه، بضاعت مالی و هوادار باعث می‌شود سپاهان با قلعه‌نویی که موفق‌ترین مربی لیگ برتر است، بتواند احتمال قهرمانی خود را بالاتر ببرد. پدیده در این فصل فوق‌العاده کار کرده، ولی کمبود تجربه در شرایط سخت قطعاً به ضرر این تیم تمام خواهد شد.
مرجع : خبر ورزشی
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال