کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رفعتی: داور دربی امروز مشخص می‌شود

تسنیم , 21 اسفند 1397 ساعت 14:11

گروه ورزشی: داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد داور دربی پایتخت امروز مشخص خواهد شد.


داود رفعتی در حاشیه کلاس توجیهی و دانش افزایی داوران و کمک داوران فوتبال اظهار داشت: این کلاسها به صورت یک روزه برگزار می شود و داوران در آن اشتباهات را می‌بینند و تلاش می کنند تا این اشتباهات دیگر تکرار نشود امروز در این جلسه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز حضور داشت و یک سری مسائل را به داوران گوشزد کرد که خود شما هم در این جلسه بودید و آنها را شنیدید البته یک سری مسائل هم خصوصی بود که به صورت خصوصی به داوران گفته شد.وی در مورد مشکلات مالی کمیته داوران و حقوقهای پرداخت نشده داوران تصریح کرد: نمی‌گویم مشکل مالی وجود ندارد اما همه داوران در جاهای دیگر شاغل هستند منبع درامد آنها داوری نیست. پولی که پرداخت می‌شود فقط هزینه خرید کفش و دیگر چیزها می‌شود. مطمئنا تمرکز داوران ما سر این مسائل برهم نمی‌خورد. اما اگر بخواهم کلی بگویم، بله قبول دارم. دستمزد آنها کم است ضمن اینکه خود آقای تاج هم این موضوع را قبول کرد.

رئیس دپارتمان داوری در مورد حاشیه‌های بوجود آمده در خصوص یک کانال تلگرامی، یادآور شد: این بحث حاشیه‌ای است.شما خودتان می‌دانید داشتن تلگرام و کانال تلگرامی در کشور ما ممنوع و جرم است. همچنین داشتن کانالی موازی با کمیته داوران و آموزش مسائل داوری هم جرم است. چون ممکن است آموزشهایی داده شود که اشتباه باشد. این کانال از دو هفته پیش شروع به تهدید رئیس کمیته داوران استانها کرده بود که اگر مصاحبه نکنند نام آنها را خواهد گفت. من هم پس از این اتفاق نامه ای در این خصوص نوشتم و اعلام کردم باید داوران از این کانال تلگرامی بیرون بیایند.رفعتی افزود: ضمن اینکه از مدیران این گروه هم خواهش کردم تا این گروه را منحل کنند داوران هم تا زمانی که در این گروه باشند به آنها قضاوت نمی‌دهیم.

البته از طریق مراجع قضایی هم کاملا پیگیر این موضوع هستیم.وی درباره انتخاب داور دربی نیز خاطرنشان کرد: امروز جلسه ای در این خصوص داریم و داور دربی را مشخص می‌کنیم اما نام او را اعلام نمی‌کنیم. بنیادی فر، خورشیدی، فغانی، زرگر و همه داوران لیگ کاندیدای قضاوت در دربی هستند. حتی داورانی که در هفته 22 هم برای این دو تیم قضاوت می‌کنند بازهم شانس قضاوت دربی را دارند.رئیس دپارتمان داوران در مورد اختلاف خود با علی خسروی نیز یادآور شد: کمیته داوران مسائل مهمتری دارد، این اصلاً سوال مهمی نیست که به آن بپردازیم اما کلی می‌گویم کسانی که برنامه دارند ارائه دهند و در جلسه ای در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

رفعتی در رابطه با حضور کلینا در دیدار دربی و تست سیستم VAR در این مسابقه تصریح کرد: حضور کلینا در این مسابقه 100 درصد است. متأسفانه یک سری دوستان گفته‌اند که ما یک تلویزیون در کنار زمین می‌گذاریم و سیستم VAR را در دربی راه می‌اندازیم. این حرف خنده دار است این سیستم یک تکنولوژی پیشرفته است در مرحله اول باید چند نفر را به فیفا معرفی کنیم که ما این کار را انجام داده ایم و در مراحل بعد هم باید تستهای دیگر انجام شود. فیفا با شرکت داخلی ارائه دهنده این سیستم موافقت کرده است حتی از پروژه «فروارد» هم بودجه ای برای پیاده کردن این سیستم به ما اختصاص داده که این بودجه هم یک مبلغ قابل توجه است.وی در پاسخ به این پرسش که آیاVAR به طور قطع در دربی استفاده نخواهد شد گفت: بله قطعا این سیستم به دربی نخواهد رسید.رئیس دپارتمان داوران در پایان درمورد اینکه آیا امیدوار است سیستم VAR در فصل جاری در لیگ برتر مورد استفاده قرار بگیرد گفت: امیدواریم این اتفاق رخ دهد.


کد مطلب: 174238

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/174238/رفعتی-داور-دربی-امروز-مشخص-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir