به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۱۷۴۲۴۳

آیت‌الله جنتی: باید دست رهبری را بوسید

آیت‌الله جنتی: باید دست رهبری را بوسید
گروه سياسي: رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید دست رهبری را بوسید که برادر بسیار عزیز و گرامی ما آقای رئیسی را انتخاب کردند. الان همه دشمنان انقلاب از این انتصاب ناراحت هستند و هرجا دشمنان و منافقین ناراحت بودند بدانیم که کارمان درست بوده است.

به گزارش ایسنا، آیت الله احمد جنتی صبح امروز طی سخنانی در افتتاحیه ششمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید سر بر خاک بگذاریم و سجده شکر کنیم که این انقلاب را در طول تمام این سال‌ها از همه توطئه‌های دشمنان و کارشکنی آنان حفظ کرد. آنان برای ما مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کردند و هرچه توانستند علیه این انقلاب انجام دادند، اما خدا این انقلاب را حفظ کرد.

جنتی تاکید کرد: این انقلاب خدایی است و دشمنان انقلاب با خداوند طرف هستند و اوست که این انقلاب را حفظ کرده است. کسانی که از سنت‌های الهی آگاه نیستند نمی‌دانند که چرا مردمی که برای نان شب و گوشت آبگوشت‌شان معطل هستند در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن حضور می‌یابند و هر سال نیز میزان حضور آنان رو به رشد است. از این مردم باید تشکر کنیم و هرچه می‌توانیم به آنان عرضه کنیم و مسئولان هرچه می‌توانند برای رفاه آنان و رفع مشکلات‌شان انجام دهند، برای مردمی که در برف و باران امسال در این راهپیمایی شرکت کردند.

جنتی با تاکید بر اینکه راهپیمایی بیست و دوم بهمن مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل بود، گفت: آنان می گفتند انقلاب نمی‌تواند چهل سالگی خود را ببیند و داشتند برای فردا برنامه ریزی می کردند که چه کسانی را اینجا سر کار بیاورند و حاکم کنند، اما همه نقشه هایشان به باد رفت. یکی از سنت های الهی که در قرآن آمده این است که اگر کسانی اهل حق باشند و در جبهه مقابله با دشمن قرار گیرند و مقاومت کنند، دشمنان را شکست می دهند و این سنتی است که قابل تغییر نیست، از زمان آدم بوده و تا قیامت هم هست. این سنت مژده پیروزی نهایی را می‌دهد و در کنار این قضیه ایستادگی و مقاومت و شهید دادن می خواهد نه اینکه مفت و مجانی و بدون غرامت دادن بتوان به پیروزی رسید.

جنتی با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی از مقامات بالا تا پایین‌تر شهید داده‌ایم، گفت: ما هنوز هم داریم شهید می‌دهیم، ولی در نهایت به پیروزی می‌رسیم. ما روز به روز وضع‌مان بهتر می‌شود و پیشرفت می کنیم. این باید برای ترامپ یک هشدار باشد که شبانه به عراق می رود، ولی هیچکدام از مسئولان عراقی محلش نمی گذارند و او با ترس و لرز در آنجا قدم بر می‌دارد. در حالی که رئیس جمهور ما هم به این کشور رفته است و می بینیم که چه استقبالی از او شد. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم ما باید دلگرم باشند و سختی ها را تحمل کنند، گفت: من به حال این مردم ترحم می کنم که با همه شهدایی که داده‌اند برای امور روزمره شان معطل باشند، در حالی که ما در این کشور امکانات زیادی داریم. ما مردم نجیبی داریم که سختی‌ها را تحمل می‌کنند و به رهبری احترام می‌گذارند و دعوت او را پاسخ می‌گویند.

وی با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم از سوی رهبری، اظهار کرد: ما باید بیانیه گام دوم رهبری را در خبرگان بخوانیم، تشریح کنیم و آن را بررسی نماییم تا تحقق پیدا کند. مسئولان هم باید بیش از پیش به این بیانیه و تحقق آن توجه کنند. جنتی با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار تاکید کرد: یکی از چیزهایی که دل ما را در این روزها شاد کرد نشان ذوالفقار بود که به سردار سلیمانی اهدا شد. او مرد بزرگی است که در خیلی جاها به داد انقلاب، نظام و ولایت فقیه رسیده است و کارهایی کرده که کسی توانایی انجام آن را نداشت. این مرد بدون اینکه خود را مطرح کند کارهای زیادی برای دفاع از انقلاب و نظام انجام داد. در روزهایی که در سوریه حاضر می شد با طرح ها و نقشه هایی که می‌داد توانست پیروزی های متعددی را در سوریه و جبهه مقاومت به ارمغان بیاورد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور بشار اسد در ایران، اظهار کرد: مسئله آمدن بشار اسد به ایران خیلی برای دنیا پیام دارد و معنی‌اش این است که ایران بود که سوریه را نجات داد و دشمن را بیرون کرد، در حالی که همه دنیا متحد شده بود تا بشار اسد نباشد، اما جمهوری اسلامی جلوی این کار را گرفت و در کنار مردم سوریه ایستاد و این افتخاری برای نظام ما است. جنتی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در مساله اقتصاد می‌خواهیم چکار کنیم؟ برخی کارهایی می کنند که آدم بهت زده می‌شود و به نظر می رسد خدا این کشور را نگاه داشته است. آمدند و در این کشور شبانه آشوب ارزی درست کردند و رانت‌های زیادی دادند که با آنها توسط آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه برخورد شد و قاطعانه محاکمه کردند، حکم دادند و زندان کردند و اعدام کردند و من از عدم انعطاف ایشان در برابر خواست‌های افراد مختلف تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به انتصاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضاییه، گفت: باید دست رهبری را بوسید که برادر بسیار عزیز و گرامی ما آقای رئیسی را انتخاب کردند. الان همه دشمنان انقلاب از این انتصاب ناراحت هستند و هرجا دشمنان و منافقین ناراحت بودند بدانیم که کارمان درست بوده است. جنتی خطاب به رئیس جدید قوه قضاییه اظهار کرد: ایشان باید مسئله رانت‌های ارزی را پیگیری کنند و در راس کارهای ایشان باید باشد. آنها خیلی به مردم ضربه زدند. آنان ضربه سنگینی به اقتصاد کشور زدند که معلوم نیست تا کی باید غرامت آن را بپردازیم. وی افزود: ایشان باید برخورد با دانه درشتها و گردن کلفتها را دنبال کنند. همان کسانی که وقتی می خواهند محاکمه شوند، تلفنها از این ور و آن ور شروع می شود. من نمی خواهم از نهادها بگویم اما عده‌ای زنگ می زنند و می گویند فلانی این کار را نکرده و آن کار را کرده است. رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار کرد: امیدوارم باشیم و ببینیم که مقام معظم رهبری پرچم این انقلاب را به دست امام زمان ما می‌دهد.

رئیسی نایب رییس اول مجلس خبرگان شد
سید ابراهیم رئیسی با چهل‌ودو رای به عنوان نایب رئیس نخست مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.
به گزارش ایسنا در ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، دوره پنجم که صبح امروز در محل مجلس قدیم برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی با ۴۲ رای به عنوان نایب رییس نخست مجلس خبرگان رهبری جانشین مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی شد. همچنین آیت الله آملی لاریجانی با ۲۹ رای و آیت الله فاضل با ۵ رای دیگر کاندیدا‌های نایب رییسی نخست مجلس خبرگان رهبری بودند.
برچسب ها: آیت‌الله جنتی