به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : ۱۷۴۲۵۹

ديدار پمپئو با مدیران شرکت‌های نفتی درباره ایران

گروه بين‌الملل: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا قصد دارد برای جلب نظر مدیران شرکت های نفتی برای انزوای ایران با آنها در این مورد دیدار کند.
ديدار پمپئو با مدیران شرکت‌های نفتی درباره ایران
به گزارش خبرگزاری رویترز این دیدار پیش از سخنرانی وزیر خارجه ایالات متحده در جمع مدیران شرکت های نفتی در روز سه شنبه انجام خواهد شد. بنا به این گزارش مایک پمپئو قصد دارد علاوه بر جلب حمایت مدیران شرکت نفتی در مورد ایران، از آنها بخواهد تا به تلاش دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش صادرات نفت خام به آسیا کمک کنند. وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مدیران شرکت های نفتی قصد دارد از سیاست دولت دونالد ترامپ برای افزایش سلطه آمریکا بر بازار انرژی جهان دفاع کند.
 
دولت کنونی آمریکا به دنبال تصمیم دونالد ترامپ به خروج از برجام تحریم هایی را علیه ایران به اجرا گذاشته است. محل و ساعت دقیق دیدار مایک پمپئو با مدیران شرکت های نفتی اعلام نشده است. از جمله شرکت هایی که مسئولان آنها به دیدار با وزیر خارجه آمریکا در پشت درهای بسته دعوت شده اند می توان به شورون، توتال، رویال داچ شل، کونوکو فیلیپس و اکسیدنتال پترولیوم اشاره کرد. دو منبع که نخواسته اند نامشان فاش شود اعلام کرده اند که مایک پمپئو در دیدار با مدیران شرکت های نفتی در مورد اتحاد راهبردی خاورمیانه (MESA) که شامل عربستان، کویت، امارات عربی متحده، قطر، عمان، بحرین، مصر و اردن می شود گفتگو خواهد کرد.
برچسب ها: مايك پمپئو