به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۱۷۴۳۲

15000پزشک به‌کاری غیراز‌پزشکی مشغولند

گروه جامعه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: هزینه های کمرشکن درمان سالانه هفت درصد جمعیت کشور را زیر خط فقر می برد.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در سفر به استان کرمانشاه و در مراسم افتتاح 14 پروژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اولویت کاری وزارت بهداشت را ایجاد آرامش در بازار دارو تا پایان سال عنوان و ابراز امیدواری کرد این اولویت زودتر از موعد محقق شود و مشکل دارو در ماه های آینده برطرف می شود. وی بخشی از مشکلات اصلی بخش بهداشت و درمان را مشکلات مدیریتی دانست و همچنین گفت: ورود بخش خصوصی می تواند کمک های بسیاری را در زمینه توسعه خدمات درمانی ایجاد کند. هاشمی با غیرمنصفانه دانستن تعرفه های پزشکی، اظهار داشت: چنانچه بتوانیم سهم سلامت را از خزانه بگیریم تعرفه ها تغییر کرده و درآمد بیمارستانهای دولتی افزایش می یابد. همین موجب آرامش هر چه بیشتر پرسنل و ارتقاء تجهیزات درمانی شده و در نهایت موجب افزایش رضایتمندی و کاهش فاصله سطح کیفی خدمات در بخش دولتی و خصوصی خواهد شد.

وی با نامناسب دانستن اوضاع وزارتخانه در زمینه دریافت اعتبارات، اظهار داشت: در حال حاضر از 13 هزار و 600 میلیارد تومان بودجه وزارت تنها 2600 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که این مسئله به علت اشتباه در بودجه ریزی است. به گفته وزیر بهداشت، از مجموع 210 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده برای سال جاری کشور 127 هزار میلیارد تومان آن از منابعی است که امکان تحقق آن وجود ندارد. ضمن آنکه بر اساس بودجه نیز کارهایی پیش بینی شده که با این کسری فعلی امکان انجام آنها میسر نیست.

15 هزار پزشک به کاری غیر از پزشکی مشغولند
وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 15 هزار پزشک به دلیل وضعیت معیشتی به کاری غیر از پزشکی اشتغال دارند، یادآور شد: این در حالیست که با کمبود پزشک مواجه‌ایم و به حداقل 2000 پزشک در کشور نیار داریم. هاشمی گفت: چنانچه تعرفه‌ها تغییر کرده و وضعیت بیمارستانهای دولتی ارتقاء یابد، قطعا این مشکل نیز مرتفع خواهد شد. وزیر بهداشت با اشاره به کمبود متخصص در کشور اظهار داشت: زمانی که کلنگ مکانی را می زنیم باید به فکر تامین تجهیزات و نیروهای آن هم باشیم.

هاشمی به نامناسب بودن وضعیت بیمارستانها نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هزینه های بسیاری بر روی دست روسای بیمارستانها مانده که نه مجلس اعتباری برای آن در نظر گرفته و نه دولت تامین آن را پذیرفته است. وی به مصوبه مجلس در خصوص اختصاص 10 درصد از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و اظهار داشت: باید سال گذشته 5000 میلیارد تومان و امسال نیز 6000 میلیارد تومان از این محل به بخش بهداشت و درمان واریز می شد که تاکنون هیچ مبلغی واریز نشده است.

هاشمی از نمایندگان مجلس خواست تا در تخصیص یارانه برای برخی دهک ها تجدیدنظر کنند.
به گفته هاشمی تامین بیمه بیکاری و درمان از مهمترین نیازهای مردم کشور است، زیرا در حال حاضر بخاطر هزینه های کمرشکن بخش درمان، سالانه هفت درصد جمعیت کشور زیر خط فقر می روند. وی در ادامه با اشاره به حماسه سیاسی 24 خرداد، اظهار داشت: در پی این انتخابات دولتی با شعار اعتدال گرایی و عقلانیت روی کار آمد که هدف اصلی خود را ارتقاء معیشت مردم در کنار حفظ آرمانها و اصول ارزشی جامعه قرار داد. وی خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت در شرایط خوبی کار را تحویل نگرفت و همانطور که رییس جمهور وعده داده اند بزودی شرایط همه وزارتخانه ها به مردم اطلاع داده خواهد شد.

وی یادآور شد: تحویل دولت زمانی انجام شد که کشور در شرایط بسیار نامناسب اقتصادی به سر می برد و اکثر طرح های عمرانی به دلیل کاهش درآمدهای دولت معطل مانده بود. هاشمی همچنین یادآور شد: در حال حاضر دولت برای تامین یارانه ها در پایان هر ماه با وجود عدم افزایش قیمت حامل های انرزی که مصوب مجلس است با مشکلات فراوانی مواجه است. به گفته وزیر بهداشت، تلاش دولت تدبیر و امید توقف تورم و بتدریج خارج کردن وضعیت اقتصاد کشور از حالت رکود است. همچنین در زمینه تامین نیازهای اولیه ازجمله دارو نیز باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا بتدریج وضعیت کشور در این زمینه بهبود یابد.

وزیر بهداشت با اشاره به رخدادهای بسیار خوب و توفیقات بدست آمده در بخش سیاسی در مدت کوتاه روی کار آمدن دولت، اقدامات رییس جمهور در سفر به آمریکا را یک جهش بسیار بلند در راستای اهداف نظام و توصیه های مقام معظم رهبری عنوان و اظهار کرد: با این سفر بسیاری از افق ها به روی کشور گشوده شد و تحریم اروپاییان برای ملاقات با مسئولین کشور نیز لغو شد، بطوریکه در حال حاضر بسیاری از سران اروپایی در انتظار ملاقات با رییس جمهور کشورمان هستند.

به گفته وی، این سفر مقدمه ای برای حل مشکلات ایران و آمریکا را فراهم آورد، هرچند که هیچ وقت گرفتاریهایی که آمریکا برای ملت ایران در نیم قرن اخیر ایجاد کرده از یاد مردم نمی رود. هاشمی با اشاره به هدف دولت مبنی بر افزایش رفاه و تامین معیشت مردم، تاکید کرد باید تدبیر و عقلانیت را در کنار منافع ملی قرار داد تا با پیشگیری از تحمیل تحریم های بیشتر به معیشت مردم آسیبی وارد نشود.

وزیر بهداشت تاکید کرد همه باید کمک کنیم تا دولت بتواند به سلامت از این مسیر عبود کند.
وی با بیان اینکه دنیا به ایران نیازمند است، خاطر نشان کرد: ما نیز باید با عقلانیت با دنیا صحبت کنیم و ارتباط داشته باشم و بپذیریم جهان امروز متفاوت از گذشته است و همه به هم محتاجیم. هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه تنها 47 روز بیشتر از عمر دولت جدید نگذشته، افتتاح پروژه های عمرانی امروز کرمانشاه را مربوط به دولت گذشته دانست و ابراز خوشحالی کرد که وجه همت مسئولین گذشته به سمت اورژانس بوده است. وی ابراز امیدوراری کرد: با تامین پزشک، پرستار و نیز امکانات در این مراکز بتوان در زمینه های اورژانسی خدمات مناسب تری به مردم استان کرمانشاه ارائه داد.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۰۸:۵۳
نه اینکه بقیه در همون رشته ای که تحصیل کرده اند مشغول به کارند!!!!؟ یکی از دلایل اینکه کشور ما بحران مدیریتی دارد همین است که مثلا لیسانس ادبیات شده مدیر یک سازمان فنی!!!! خب نتیجه اش می ود همین. باید از سواد و تجربه افراد استفاده کرد نه از اعتقاداتشان. (140869)
حسيني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۰۹:۴۸
به به به ،!،!،! به اين اقاي وزير كه در همه زمينه هاي سياسي و اقتصا دي و مالي و سياسي وبين المللي صاحب نظر هستند.
با بابه كار خودت بچسب اگه وقت أضافه داشتي پاكن توي كفش ديگر ان.

پزشك هاي بيكار حاضر نيستند با فاصله نيم ساعت تا وسط تهران سر كار برن . برا همين هم ترجيح ميدن توي بازار تجارت و تدريس و ... مشغول باشن . (140891)