به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۵۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۱۷۴۳۲۰

ویدیوهای «من نسرین ستوده هستم»

ویدیوهای «من نسرین ستوده هستم»
گروه سياسي: برخی ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که زنان و مردانی در داخل ایران در اعتراض به احکام اخیر صادر شده علیه نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر، با او ابراز همبستگی می‌کنند.

رضا خندان همسر ستوده گفته که نسرین ستوده در پی چندین اتهام مجموعا به ۳۸ سال زندان محکوم شده است. او در گفتگويی تاکید کرد: مطابق قانون اتهامات تجمیع می‌شود و بالاترین حکمی که به هر یک از اتهامات داده شده، قابلیت اجرا دارد. از مجموع ۳۳ ساله‌ حبس برای هفت اتهام نسرین ستوده، طولانی‌ترین اتهام او که ۱۰سال است، اجرا می‌شود. اما بر اساس قانون افرادی که با بیش از سه اتهام مواجه باشند، حکم آنها می‌تواند تا یک و نیم برابر افزایش یابد. قاضی هم به همسر من ۱۲ سال حکم قابل اجرا داده است.

صدور این احکام با واکنش تند سازمان‌های مدافع حقوق بشر، کشورهای اروپایی و آمریکا مواجه شده است. از جمله هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت:« ما خواستار آزادی او هستیم و در گفتگو با ایران، در آینده هم برای او تلاش خواهیم کرد.»

نروژ، سفیر ایران را احضار کرد
وزارت امور خارجه نروژ سفیر ایران در این کشور را بر سر پرونده نسرین ستوده احضار کرد.  وزارت امور خارجه نروژ، محمدحسن حبیب‌الله، سفیر ايران در نروژ را بر سر پرونده نسرین ستوده فراخوانده است. قاضی مقیسه روز دوشنبه از محکومیت نسرین ستوده به ۷ سال حبس و ارسال پرونده او به دادگاه تجدید نظر خبر داد. در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضائیه در جمع خبرنگاران، گفت: نسرین ستوده از باب اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال و از باب اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس محکوم شد.