کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مصاحبه تند رهبری‌فرد علیه علی پروین

23 اسفند 1397 ساعت 15:29


گروه ورزشي: بهروز رهبری‌فرد یکی از جنجالی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ماست. ستاره ای که زوجش با مهدی هاشمی نسب شرترین و پردردسرترین زوج دفاعی همه سال های پرسپولیس است.
 
به گزارش "ورزش سه"، بهانه مصاحبه جدید با بهروز که سال‌های سال است فوتبال را کنار گذاشته، درگیری شدیدی است که دیروز در حاشیه بازی پیشکسوتان با حضور او ایجاد شد. دعوایی با بهنام طاهرزاده مهاجم سابق پرسپولیس که رهبری فرد از یک حرکت او عصبانی شده و کارشان به دعوای فیزیکی کشیده.
 رهبری فرد در این مصاحبه دوباره تعارف را کنار گذاشته و علیه علی پروین هم حرف می زند. وقتی با او حرف می زدیم مشخص بود که وجودش لبریز از عصبانیتی طولانی است. خشمی که بخشی از آن برای ستاره های سابق طبیعی است. اینکه می گویند مرگ اول – مرگ دوم (دور از جان) در فوتبال خیلی جدی است. بخصوص برای آنهایی که به قول خودشان چیزی از فوتبال دستشان را نگرفته ...
 
از برانکو حمایت کردم، پیشکسوتان پرسپولیس دشمنم شدند
زمانی که شرکت پیشکسوتان پرسپولیس ثبت شد من در 2 ، 3 تا از جلسات این شرکت رفتم؛ پرسپولیس در آن زمان خیلی خوب فوتبال بازی می کرد و برانکو هم خیلی خوب نتیجه می‌گرفت و من هم از تیم حمایت می‌کردم. اگر یادتان باشد زمانی که حمید درخشان، علی دایی و یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس بودند، من جزو کسانی بودم که از تیم و شرایطش انتقاد می‌کردم. اگر یادتان باشد پرسپولیس خوب نتیجه نمی‌گرفت. چه زمان آقای گل محمدی و چه زمان آقای درخشان؛ درست است؟ بعد این‌ها (اعضای شرکت پیشکسوتان پرسپولیس) در آن جلسات به من می‌گفتند تو چرا اجنبی پرست هستی ؟ چرا همیشه از بچه‌های خودمان و مربیان ایرانی جلوی برانکو انتقاد می کنی؟ گفتند از زمانی که برانکو آمده، تو همیشه از او حمایت می کنی.  من هم به آنها می گفتم وقتی تیم خوب بازی می‌کند و همه  از تیم راضی هستند، خوب من چه چیزی می توانم بگویم؟!  از آن موقع بود که علیه من موضع  گرفتند.

شیرینی گفت پروین گفته فقط به کسانی که من می گویم پول بده
بعد هم این‌ها (شرکت پیشکسوتان پرسپولیس) شروع کردند یک زمین فوتبال گرفتند و شروع به دادن یک میلیون به بازیکنانی کردند که در این تیم عضو هستند. قرار شد هر کسی سر تمرین می آید، ماهی ۵۰۰ یا یک میلیون تومان پول بگیرد. من دو سه بار سر تمرین رفتم و بعد متوجه شدم که برای همه پول ریخته اند ولی برای من پولی واریز نشده؛ بعد هم از آقای شیرینی پرسیدم که چرا برای من پول واریز نکرده اید. گفت علی آقا (علی پروین) گفته من می گویم برای چه کسانی پول بریزی. من هم گفتم من می دانم برای چه علی پروین از دست من ناراحت است، چون من از برانکو حمایت می کنم.
 
زمانی پرسپولیس آمدم که علی پروینی در کار نبود
قبلا هم من یک مصاحبه داشتم که شما احتمالا خوانده اید؛ گفتم زمانی که من جوان بودم در پرسپولیس بازی می کردم. خوشبختانه زمانی که من بازی می‌کردم علی پروینی وجود نداشت. من زمان عابدینی آمدم و فرشاد پیوس لطف کرد و من را به پرسپولیس آورد؛ سال 72 و خوشبختانه در آن زمان اصلاً آقای پروینی  وجود نداشت.
  
نمی دانید علی پروین از ته قلب با برانکو مخالف است
شما نمی‌دانید که علی پروین از ته قلب با برانکو مخالف است. شما در جلسات پیشکسوتان پرسپولیس نیستید تا ببینید الان طوری شده که همه پیشکسوتان پرسپولیس ادعا دارند این تیم باید دست آنها باشد و می‌گویند ما مربی تیم باشیم. یعنی فکر می‌کنیم (شرکت پیشکسوتان پرسپولیس) پرسپولیس ارثیه پدری است. یعنی این اعتقاد وجود دارد که  وقتی من ۱۴ سال برای پرسپولیس بازی کردم، چرا نباید حالا مربی تیم باشم و برانکو باید مربی باشد.
 
چرا در خلوت خودتان از برانکو بد می گوئید
اینهایی که مصاحبه می‌کنند فقط زبان هستند و ببینید قلبشان چه چیزی می گوید. چرا در خلوت خودتان از برانکو و تیمش بد می گویید؟ می‌گویند برانکو کاری نمی کند؛ برانکو شانسی تیمش می‌برد؛ برانکو تیم اش خوب است؛ برانکو پول دارد و از این حرف‌ها ......
 
برای من شخص مهم نیست، پرسپولیس اهمیت دارد
ببخشید شما خودتان چه زمانی دیده اید که علی پروین و پیشکسوتان پرسپولیس به صورت قلبی از تیم برانکو حمایت کنند؟! ببینید حمایت باید یک چیز قلبی باشد. از قدیم هم یک ضرب المثل هست که می گوید "هرچه از دل برآید بر دل نشیند"؛ ببینید من در جلسات پیشکسوتان پرسپولیس بودم، ولی همه آنها به جرم حمایت از برانکو به من انگ اجنبی پرستی می زدند. می‌گفتند چرا تو از بچه‌های خودمان حمایت نمی کنی و من می دانم منظور آنها چه کسانی و یا چه افرادی هستند. منظور آنها حمید درخشان، یحیی گل محمدی و بقیه هستند. در صورتی که برای من اصلا شخص مهم نیست و برای من این تیم است که اهمیت دارد. وقتی من میبینم که واقعا پرسپولیس خوب است و هوادار هم از تیم راضی است من برای منافع شخصی خودم چرا باید چیزی که درست نیست را بگویم؛ این که برانکو شانسی می برد و از این حرف ها ....
 
درخشان گفت چرا از تیم من حمایت نمی کردی؟
ببخشید مگر زمان حمید درخشان فقط من مخالف و منتقد تیم بودم؟! کسی از پرسپولیس زمان درخشان راضی بود؟ حتی در جلسه خود آقای درخشان به من رو کرد و گفت؛ زمان مربیگری من در پرسپولیس آقا بهروز حمایت نمی کرد و الان که برانکو آمده از تیم حمایت می‌کند. من هم به ایشان گفتم خب حمیدخان این تیم دارد نتیجه می‌گیرد و چرا نباید از تیم حمایت کنیم. از همان زمان بود که تیم پیشکسوتان پرسپولیس با من زاویه پیدا کرد و موضع نسبت به من پیدا کردند.
 
گفتم می توانم دوستان قدیمی ام را ببینم
من به همین دلایل دیگر در جلسات تیم پیشکسوتان پرسپولیس شرکت نمی کردم؛ تا این که آنها هم این تیم را شکل دادند. بعد از اینکه این تیم را تشکیل دادند آقای شیرینی و حمید استیلی به من زنگ زدند و گفتند که این تیم هیئت مدیره متفاوتی از تیم قبلی دارد. خودمان تیم را تمرین می‌دهیم و اصلاً هم در این بین صحبتی از این که چقدر پول قرار است بدهند نشد. گفتیم خوب این تیم پیشکسوتان پرسپولیس است و می‌توانم رفقای قدیمی ام را هم آنجا ببینم. بعد هم رفتم دیدم ماهی یک میلیون تومان برای بچه های دیگر پول می‌ریزند ولی برای من هیچ پولی نریخته اند. بعد هم که گفتم آقای شیرینی چه جوابی به من داد.
 
مگر زیدان با بیل در مورد رقم قراردادش صحبت می کند؟
ببینید من زمانی که در پرسپولیس بودم و برای عقد قرارداد فصل جدید به باشگاه می رفتم، می‌گفتند هر رقمی آقای پروین بگوید ! الان شما سراغ دارید که در فوتبال دنیا حتی در آن سال های قدیم کسی چنین کاری بکند؟! اینکه مثلاً زیدان بیاید و بگوید به گرت بیل چقدر پول بدهید؟ به هر حال بازیکن با مدیرعامل چک و چانه می زند و هرچقدر که توانست قرارداد می بندد.
 
فرق من و کریم باقری 96 میلیون بود ؟!
به آقای عابدینی می‌گفتم قرارداد من چقدر است و می گفت علی آقا دو میلیون نوشته؛ آخه یعنی چه؟! علی آقا نوشته است دو تومان؟! سال بعد می رفتیم می‌گفتند علی آقا نوشته ۴ تومان؟ بعد می آمدم و می دیدم که نوشته کریم باقری صد میلیون پول بگیرد. البته کریم باقری یک میلیارد می ارزید ولی من حرفم این است که مگر من چقدر با کریم باقری تفاوت داشتم؛ ۹۶ میلیون ؟!  بعد می‌گفتند علی آقا گفته.
 
بابا آقای پروین چرا هرجا پول هست تو هستی؟
خوب این زمان جوانی که علی پروین نگذاشتی چیزی گیرمان بیاید و نتیجه اش هم این است که الان نه خانه دارم و نه ماشین و نه هیچی؛ الان هم در تیم پیشکسوتان پرسپولیس یک نفر دیگر تیم را تاسیس کرده و یک نفر دیگر اسپانسر شده و پول آورده. باز هم علی پروین می گوید که چقدر پول بدهیم. بابا آقای پروین چرا هر جا پول هست تو هم هستی؟! پس تو کی قرار است حق ما را بدهی.

بابا حمید جاسمیان را چرا مجبور به تمرین آمدن می کنی؟
من اصلا با نحوه تاسیس این شرکت مخالفم. این رفتار و اینکه باید علی آقا رقم پول و افرادی که باید پول را بگیرند، را تعیین کند مخالفم. ببینید حمید جاسمیان ۸۵ سالش است. آمدم کنار زمین او را دیدم؛ می‌گویم شما چرا با این سن و سال و در این سرما کنار زمین هستید. آقای پروین یک پیرمرد هشتاد ساله باید بیاید بنشیند کنار زمین که تو یک میلیون به او بدهی؟! اگر می خواهی به او پول بدهی، بگو آقای جاسمیان برو خانه بنشین و من به تو یک میلیون را می دهم، چون داریم از نامت استفاده می کنیم. بعد می گویند نه هر کسی که سر تمرین بیاید، پول می گیرد. آخه ببخشید مگر ما جام جهانی داریم که پیشکسوتان همه باید سر تمرین بیاییم.
 
به خداداد گفتم من برای بازی نیایم بهتر است
من که دیگر نرفتم تا اینکه دیروز خداداد عزیزی به من زنگ زد و گفت با تیم 98 یک بازی با پرسپولیس داریم. گفتم من نیایم بهتر است، چون من با علی پروین درگیری ها و مشکلاتی داشتم که من نیایم بهتر است. خداداد گفت تو در تیم ما هستی. تو بیا و بازی ات را بکن. من سر بازی رفتم و رفتم با علی آقا هم سلام و احوالپرسی کردم. صورت محمود خوردبین را بوسیدم. از همه پیشکسوتانی که آنجا بودند، می توانید بپرسید. صورت ناصر ابراهیمی را ماچ کردم. صورت محمد پنجعلی را و به آنها احترام گذاشتم.
 
 درست بغل پروین می گفتند بهروز هیچی نیست
ولی همینکه بازی شروع شد، من چون کنار خط بازی می کردم، می شنیدم که پیشکسوتان پرسپولیس می گفتند به بهروز لایی بنداز؛ بهروز هیچی نیست؛ من برگشتم و گفتم ما آمدیم اینجا فوتبال بازی کنیم، اما باز شروع کردند به من تیکه انداختن و کنایه زدن، درست بغل علی پروین؛ بعد گفتم خدایا اگر من صحبتی هم کردم به خاطر شما بوده دیوانه ها؛ شما یک تومنی نیستید و ارج و قربتان بیشتر از این حرف ها است.
 
درست است طاهرزاده به من آن حرف را بزند
نیمه دوم شد؛ یک آدمی که اصلا دلم نمی خواهد اسمش را بیاورم، بعد از اینکه 14 سال در پرسپولیس بازی کرده ام، بیایم با بهنام طاهرزاده درگیر شوم. بهنام طاهرزاده آمد به زمین و بعد هم یک خطا گرفتند که این آقا توپ را زد از جلوی پای من دور کرد. به او گفتم چرا می زنی؟ برو خودت توپ را بردار بیار، که دور از جان شما به من گفت زر نزن. شما جای من باشید چه کار می کنید؟ این آدم شش ماه در پرسپولیس بوده ! بیاید به من بگوید زر نزن ! از حمید از استیلی و محمد پنجعلی بپرسید اگر اشتباه می کنم. بعد می آیند و می گویند که علی آقا گفته با این دعوا کنید. خداداد خودش گفت که جلو بازی می کردم و شنیدم علی (پروین) آقا گفت برو و بهروز را بزن. یعنی من با سن و سالم ؟! من نمی دانم علی پروین 5 سالش است؛ 10 سالش است ؟! علی پروین شما که شنیدید؟ شما اگر حرمت پیشکسوت داشتید، که بهنام طاهرزاده را نمی فرستادید من را بزند؟
 
من برای حرمت پیشکسوتان پرسپولیس مصاحبه کردم
شما خودتان قضاوت کنید. من مرض دارم که بیایم و به کسی فحش بدهم؟ اگر قرار بود بیهوده فحش بدهم چرا ابتدای بازی با همه بازیکنان دست دادم و روبوسی کردم؟ هرکسی که می گوید من با او روبوسی نکردم بیاید رودرو شود چون اصلا مشکل من پیشکسوت نبود مشکل من علی پروین بود. من در مصاحبه هم من اسم کسی را جز علی پروین نمی آورم. من برای همین پیشکسوتان مصاحبه کردم. من می گویم ارزش پیشکسوت پرسپولیس را با یک میلیون تومان نمی توان از بین برد. این ها یک نومانی و صدقه بگیر نیستند. من برای حرمت و ارزش همین پیشکسوتان مصاحبه کردم اما در طرف مقابل چه اتفاقی افتاد؟
 
ابرام چرخی یا برانکو؛ برایم پرسپولیس مهم است
همه ناراحتی پیشکسوتان از این است که چرا رهبری فرد در سال های گذشته از مربیان ایرانی که بر سر کار بودند مانند درخشان و گل محمدی و ... انتقاد می کرد، اما اکنون از برانکو حمایت می کند. تیم نتیجه بگیرد برای من فرقی نمی کند، سرمربی آن می خواهد برانکو باشد، می خواهد ابرام چرخی باشد، من عاشق کسی نیستم، من عاشق پرسپولیس هستم و برای من فقط موفقیت تیم محبوبم مهم است حالا هر کسی که می خواهد سرمربی آن باشد. وقتی نتایج یک تیم خوب است چه باید کرد؟ وقتی این تیم در سال های اخیر بهترین نتایج را گرفته و تیم هم قهرمان شده و به فینال آسیا رفته، در قبال آن چه باید کرد؟ باید بیایم از این تیم انتقاد کنم تا بقیه خوششان بیاید؟
 
دوست دارم هنوز تکل 5 متری بزنم؛ اینطوری دعوا می شود
خب درگیری در تیم های پیشکسوتان خوب نیست؛ ولی سنی از ما گذشته است و بدن مان نمی کشد و قطعا کم می آوریم. مثلا من فکر می کنم باز هم همان رهبری فردی هستم که تکل 5 متری می زدم. وقتی بازیکن توپ را می اندازد کنار من و فرار می کند به من برمی خورد. این در پیشکسوتان چیزی طبیعی است. اما باور نداریم که به خاطر سن و سال بدن مان دیگر مانند قبل نیست. وقتی سن بالا باشد هر کسی کلی درگیری خانه و زن و بچه و کار و ... دارد. هر شش ماه هم می خواهید یک بازی کنید و در آن بازی ستاره هم شوید. خب معلوم است که وقتی اتفاقی که گفتم افتاد دعوا می شود.
 
عروسک دست علی پروین نیستم
اصلا مشکل من دعوا نیست. مشکل من این است که آقای پروین شما به پیشکسوتان پرسپولیس بی حرمتی می کنید. من تا الان از پیشکسوتان حمایت می کردم اما از الان به بعد فقط از خودم حمایت می کنم. من فکر می کردم آنها از واکنش من برای اینکه می خواستم از حق شان دفاع کنم خوشحال می شوند ولی متاسفانه همه آنها ناراحت شدند. به آنها هم گفتم شما همان یک میلیون تومنی هستید. اصلا من اشتباه کردم که خواستم از شما دفاع کنم. من دیگر فقط از خودم می خواهم دفاع کنم. اصلا بخواهم بروم تمرین پیشکسوتان می گویم ماهی پنجاه میلیون می خواهم.چون می خواهم از اسمم دفاع کنم. من اسمم را به راحتی به  دست نیاوردم که بخواهم حالا عروسک دست علی پروین شوم؟ به خودش هم گفتم علی پروین بیاید بگوید برای من چه کرده است.
 
مدیون علی پروین نیستم
زمانی که من آمدم پرسپولیس علی پروین اصلا در فوتبال نبوده و مربی ما  اول در ابتدای ورود من به پرسپولیس بگوویچ بود و بعد از آن حمید درخشان آمد ، سال بعد گده آمد و سال بعد از آن استانکو بود؛ 4 سال بعدش علی پروین آمد. زمانی هم که از پرسپولیس بیرون آمدم آری هان بود . به همین دلیل دینی به علی پروین ندارم.
 
آقای علی پروین اگر دینی هم باشد من گردن تو دارم
 من به خاطر ایشان به پاس رفتم و از آنجا قهرمان ایران شدم.  خاطرم است حتی آجرلو گفت ما بازی های آسیایی داریم و من یک رقم خوبی به تو می دهم و تو دفاع  فیکس من هستی؛  ولی با این وجود  من به ایشان گفتم نه  نمی توانم بمانم؛ علی پروین به من زنگ زده و من باید بروم. رفتم پرسپولیس ودر همان سال یک چک سفید امضاء کردم.  در حالی که با پاس می توانستم به بازی های آسیایی بروم. من اصلا به خاطر علی پروین از پرسپولیس رفتم در حالی که غمخوار من را می خواست ولی من گفتم علی پروین نباشد من هم نیستم. آقای علی پروین اگر دینی هم باشد من گردن تو دارم.
 
 این همه دشمنی فقط به خاطر مخالفت با برانکو ؟!
 یک بازیکنی که 6  ماه در پرسپولیس بوده و در کل در پرسپولیس 50 دقیقه بازی نکرده است، او را به زمین می آورید که به من فحش بدهد؟ اصلا این قابل بخشش است ؟شما از خداداد عزیزی سوال کنید و بپرسید که پروین اول بازی به تو چه چیزی گفته است ؟ به خداداد گفته که ای کاش بهروز را اصلا نمی آوردید. من این همه به خاطر جنابعالی زحمت کشیدم بعد بر می گردید جلوی چهار نفر می گویید که چرا بهروز را آوردید؟ فقط هم به این دلیل که من از پرسپولیسِ برانکو حمایت می کنم؟!
 گفتگو از: احمدرضا خلیلی


کد مطلب: 174341

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/174341/مصاحبه-تند-رهبری-فرد-علیه-علی-پروین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir