به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۱۷۴۳۹۱
۳۷۰ هزار تن از جمله ۲۱ هزار کودک کشته شدند

تازه‌ترین آمار تلفات هشت سال جنگ سوریه

گروه بین‌الملل: سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه در آستانه ورود به نهمین سال جنگ داخلی در سوریه اعلام کرد تا کنون ۳۷۰ هزار تن در جریان این جنگ جان باخته‌اند.
تازه‌ترین آمار تلفات هشت سال جنگ سوریه
سازمان غیرانتفاعی دیدبان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، این آمار را همزمان با ۱۵ مارس، سالروز نخستین تظاهرات اعتراضی در سوریه، منتشر کرده است. مطابق آمار این نهاد، از مجموع آمار کشته‌شدگان، ۱۱۲ هزار و ۶۲۳ تن را غیرنظامیان تشکیل می‌داده‌اند و در میان آن‌ها ۲۱ هزار کودک و ۱۳ هزار زن به چشم می‌خورد. جنگ داخلی سوریه که در پی سرکوب خونین تظاهرات مسالمت آمیز توسط حکومت بشار اسد آغاز شده بود، پس از چند سال به صحنه نزاع قدرت‌های خارجی، جریان‌های جهادی و گروه‌های شورشی بر سر تسلط بر مناطق این کشور بدل شد.

مداخله نظامی مستقیم نیروهای ایرانی و روسی در حمایت از بشار اسد در سال ۲۰۱۵ کفه جنگ را در نزاع با شورشیان به سود حکومت سوریه تغییر داد. بنابر اعلام سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، در این جنگ حدود ۱۲۵ هزار سرباز از ارتش سوریه و شبه نظامیان متحد آن کشته شدند و ۶۷ هزار جنگجو شامل شورشیان سوری و همچنین نیروهای نظامی کرد جان خود را از دست داده‌اند. بیش از ۶۶ هزار نیروی جهادی شامل داعش و هیئت تحریرالشام، شاخه سابق القاعده در سوریه، نیز در جریان این جنگ کشته شده اند. در مجموع ۱۳ میلیون تن از ۲۱ میلیون تن جمعیت سوریه در داخل این کشور آواره شده اند یا به کشورهای دیگر پناه برده اند. تخمین زده می‌شود جنگ حدود ۴۰۰ میلیارد دلار به سوریه لطمه زده باشد.
برچسب ها: جنگ سوریه