به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۱۷۴۴۱۱

ترامپ: یهودیان از حزب دموکرات خارج شوند

گروه بين‌الملل: رييس‌جمهور آمريكا از یهودیان اين كشور دعوت کرد که از حزب دموکرات فاصله بگیرند و به حزب جمهوری‌خواه بپیوندند. او در یک پیام توییتری حزب دموکرات را به داشتن گرایش‌های ضداسرائیلی متهم کرد.
ترامپ: یهودیان از حزب دموکرات خارج شوند
به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، در پیامی توییتری از یهودیان آمریکا دعوت کرد که از حزب دموکرات فاصله بگیرند و به حزب جمهوری‌خواه، که حزب اوست، بپیوندند. ترامپ گفته است که یهودیان به یک خیزش تازه “خروج” نیاز دارند تا در یک حرکت جمعی حزب دموکرات را ترک کنند. او می‌گوید که حزب او، یعنی جمهوری‌خواه با “آغوش باز” از یهودیان استقبال خواهد کرد. ترامپ با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس (اورشلیم) و خروج آمریکا از برجام که در زمان حکومت او صورت گرفته، حزب دموکرات را متهم کرد که حرمت و توجه کافی به یهودیان نشان نداده است.
او حزب دموکرات را به داشتن گرایش‌های ضداسرائیلی متهم کرد و به اظهارات اخیر ایلهان عمر، عضو مسلمان کنگره از حزب دموکرات، استناد کرد. عمر در نطقی به شدت به سیاست خارجی اسرائیل حمله کرد، به طوری که برخی از نمایندگان حزب دموکرات نیز از او  انتقاد كردند. به نقل از دویچه وله، به نظر پایگاه نظرسنجی سیاسی پلیتیکو politico تاکنون یهودیان آمریکا به طور کمابیش مساوی از دو حزب بزرگ آمریکا حمایت کرده‌اند. اما در سال‌های اخیر برخی از سیاست‌های دموکرات‌ها به سود فلسطینی‌ها گاه به دوری یهودیان از حزب دموکرات منجر شده است. ترامپ از سیاست تأیید کامل اسرائیل پیروی می‌کند و به ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر راست‌گرای اسرائیل، را متحد نزدیک خود می‌داند.
برچسب ها: دونالد ترامپ