به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۷۴۴۱۸

لاریجانی: احمدی‌نژاد با خودش مشکل دارد!

گروه سياسي: رییس مجلس در گفتگو با وب سایت اصولگرای «مثلث آنلاین» درباره احمدی نژاد می گوید: آقای احمدی نژاد مغشوش حرف می زند. بیش ترین حمایت را رهبری از ایشان در دولتشان کرد. حرفشان در مورد رفتار متفاوت رهبری ناسپاسی است.ایشان با خودش مشکل دارد! مساله حمایت یا عدم حمایت رهبری از ایشان نیست.
لاریجانی: احمدی‌نژاد با خودش مشکل دارد!
علی لاریجانی، در گفتگو با سایت «مثلث آنلاین» به بیان نظرات خود درباره مسائل مختلف کشور پرداخته است که گزیده هایی از آن را در ادامه می خوانید.
*زمان و شرایط کنونی اقتضای تغییر قانون اساسی و تبدیل به نظام پارلمانی را ندارد.
*منظور از فرصت 4 ماهه رهبری فرصت برای اصلاحات اقتصادی است نه تغییر قانون اساسی.
*برای دولت امکانی به وجود آوردیم که بتواند صندوق های بازنشستگی را اصلاح کند اما هیچ استفاده ای از این قانون نکردند.
*برخی از اصول قانون اساسی باید تغییر کند اما مشکل امروز ما این نیست. تحلیل های مبنی بر این که نظام به پارلمانی تغییر می کند توهم است.
*الان به جز به مساله اصلاحاتی که گفتم به چیز دیگری فکر نمی کنم. فرصت نکردم در مورد نمایندگی در دوره بعد تامل جدی کنم. به اصل این موضوع هم فکر نکردم چه برسد به این که از تهران بیایم یا قم.
*از من برای حضور در جلسات شورای وحدت اصولگرایان دعوت نکرده اند.
*حضور آقایان رضایی و قالیباف در مجلس خیلی خوب است.
*دولت قبلی چارچوب های ساختار حکومت را به هم می زد. ما اکنون این را نداریم و خیلی کم حس می کنیم.
*رهبری نظر خاصی در مورد لوایح نفرمودند. از نظر من دغدغه ها با نظرات مجلس در مورد پولشویی رفع شد. این مساله از سال 86 شروع شده و متعلق به حالا نیست. اولین مصوبه در این زمینه پولشویی از سال 86 است.
*در مورد پالرمو اختلاف نظرها در مجلس رفع شد و به نظر من هم این شروطی که مجلس گذاشت نافذ است.
*شورای عالی امنیت هم نامه ای برای ما فرستاد و اعلام کردند با شروطی که مرکز پژوهش ها گذاشته است مشکلی با تصویب این مساله ندارند. آقای شمخانی در مجلس گفت با رعایت این شروط من تصویب این مساله را برای کشور لازم می دانم.
*رابطه مستمری با آیت الله آملی لاریجانی ندارم و گاهی ایشان را می بینم. فرصت این را نداریم که مستمر رابطه خانوادگی داشته باشیم. با خانواده مقامات سیاسی مراوده خیلی کمی داریم. تا به حال با خانواده آقای روحانی مراوده ای نداشتیم.
*آقای احمدی نژاد مغشوش حرف می زند. بیش ترین حمایت را رهبری از ایشان در دولتشان کرد. حرفشان در مورد رفتار متفاوت رهبری ناسپاسی است.
*ایشان با خودش مشکل دارد! مساله حمایت یا عدم حمایت رهبری از ایشان نیست. افراد باید به قصد خدمت مردم گذشت زیادی داشته باشند. اگر کسی از خدا نترسد کسی نمی تواند جلویش را بگیرد.
*در جریان این که چرا با ایشان برخورد نمی شود نیستم. برایم این مساله چندان مهم نیست.
*استعفای وزیرخارجه را صبح در مجلس شنیدم. تلفن من را جواب نداد. تلفن ایشان تا شب قطع بود. این استعفا با تفسیرهای بیرونی و نیز خوشحالی هایی که آمریکایی ها و اسراییلی ها داشتند در شرایط فعلی برای کشور خوب نبود.
*بعد از جلسه شباهنگاهی مجلس با ایشان صحبت کردم و برای من حدود 25 دقیقه دلایلشان را گفتند. توصیه ام این بود که واکنش ایشان برای کشور مفید نیست هر چند ممکن است برخی شکایت هایشان به حق باشد. از آقای جلالی خواهش کردم بروند و با ایشان صحبت کنند.
*اگر در کشور 4-5 نفر مساله هسته ای را کامل بدانند یکی شان من هستم. این طور نبود که یک عده ای همینطوری بروند مذاکره کنند. حدود 10 جلسه طی یکی دو سال در محضور مقام رهبری و حدود 30 جلسه توسط شورای هسته ای منصوب ایشان برگزار شد. یکی دو بار با مسیر مذاکراتی مخالفت شد و همین منجر به این شد که 4-5 ماه مذاکره بیش تر طول بکشد. چرا که ابتدا طرف قابل نمی پذیرفت و در نهایت پذیرفت
*ممکن است از نظر تاکتیکی برخی اشتباهات وجود داشته اما تصمیم نظام درباره این مساله درست بود. کلیت کشور این مساله را پذیرفت.
*جمهوری اسلامی در ورد مسائل منطقه ای و نیز هسته ای درست تصیم گرفت.
*هیات های اروپایی و غیراروپایی در مورد آمریکایی ها در دیدار با ما توهین آمیز حرف می زنند. ترامپ یک عنصر نامطلوب است. جمهوری اسلامی در مورد مساله هسته ای و عدم خروج از برجام درست عمل می کند.
*(در واکنش به سخنان زاکانی) پراکنده گویی دردی را دوا نمی کند. آدم نمی فهمد این حرف ها چه نتجه ای دارد. پرحرفی در سیاست ما زیاد است.
برچسب ها: علي لاريجاني