به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۱۷۴۴۴۲

توزیع آب بسته‌بندی در شهر‌های بحرانی

گروه جامعه: مدیرعامل آبفای خراسان رضوی گفت: چند راهکار برای مشکل آب شهرهای بحرانی وجود دارد که یکی از آن‌ها توزیع آب بسته‌بندی است.
توزیع آب بسته‌بندی در شهر‌های بحرانی
ابراهیم علوی در جلسه بررسی چالش‌های کمی و کیفی آب شرب شهرهای استان خراسان رضوی با حضور رئیس مجمع نمایندگان، با تشریح شرایط تامین آب، اظهار کرد: عدم همخوانی تولید و مصرف، پائین بودن تعرفه آب، هزینه سنگین اجرای پروژه‌ها، درآمد پایین و افت سفره‌های زیرزمینی چالش‌های بخش آب در این استان پهناور است. هفته‌ای یک جلسه با مدیران آب منطقه‌ای به منظور رفع مشکلات موجود آب و با اولویت شهرهای مواجه با تنش آبی تشکیل می‌شود.وی افزود: در تابستان 98 و پیک مصرف، 30 شهر استان با کمبود آب مواجه شوند که از این تعداد گلبهار، قوچان ، رضویه، نیشابور و شاندیز به لحاظ برخورداری از منابع آب شرب در شرایط قرمز و 25 شهر نیز در موقعیت زرد قرار دارند.علوی با اشاره به ارائه چند راهکار از جمله توزیع آب بسته‌بندی در برخی شهرها، عنوان کرد: باید تامین و تسریع در تخصیص منابع مالی مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های تامین آب در استان با مساعدت و پیگیری مجمع نمایندگان انجام شود. نقش گروه‌ها و جمعیت‌های مردم‌نهاد در تبیین شرایط آبی برای شهروندان مهم بوده و هدف راهبردی آبفا ایجاد و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در بین اقشار مردم به ویژه دانش‌آموزان است.

در ادامه حمید بنایی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی از برنامه‌ها و طرح‌های تامین آب شرکت آبفا حمایت و تصریح کرد: من نسبت به پیگیری رفع مشکلات و مطالبات موجود قول مساعد می‌دهم. نمایندگان برای پیگیری موضوع تامین پایدار آب شهرها آمادگی دارند و باید از ظرفیت مردمی و مسئولان استفاده حداکثری کرد. مجمع نمایندگان از هیچ کوشش و تلاشی برای رفع دغدغه‌های آبی مردم کوتاهی نخواهد کرد.بنایی با حمایت ازسیاست راهبردی تشکیل جلسات مشترک آبفا و آب منطقه‌ای به ظرفیت سد دوستی اشاره و بیان کرد: منابع آبی این سد می‌تواند برای رفع مشکل کم‌آبی شهرهای مورد نظر به کار گرفته شود. میلیاردها تومان صرف اجرای خط انتقال آب به گناباد شده که رفع مشکل این خط و استفاده از آب قنات‌ها می‌تواند در تامین آب گناباد موثر باشد. رفع کم‌آبی گناباد و بجستان با توجه به قول مساعد وزیر نیرو از جمله مطالبات مردم این شهرها است.

باید از عنصر زمان به منظور جلوگیری از افزایش قیمت وسایل و تجهیزات در اجرای پروژه‌ها استفاده حداکثری کرد.در بخش دیگری از جلسه علی دانشوری، مدیر امور آبفای بجستان گزارشی از وضعیت آب شهرهای بجستان و یونسی ارائه داد و گفت: سختی آب باعث وارد آمدن خسارت به تاسیسات آبرسانی شهر شده است. ما خواستار رفع مشکل فاضلاب شهرک فرهنگیان بجستان، نصب سیستم تله متری در تاسیسات و افزایش کیفیت آب این شهر هستیم.در ادامه سعید روزی، مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی با اشاره به برگزاری احتمالی جشنواره پوستر در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در تیرماه 98، اضافه کرد: ما خواستار همراهی و مساعدت سایر بخش‌های تاثیرگذار و خصوصا همکاری نماینده مردم شریف شهرستان‌های گناباد و بجستان با این موضوع هستیم که آقای بنایی در این زمینه قول مساعد داده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بحران آب