به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب : ۱۷۴۴۷۵

نماینده دکتر مجلس: نیوزلند در اروپاست...!!

نماینده دکتر مجلس: نیوزلند در اروپاست...!!
گروه سیاسی: محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران (استان خراسان) مجلس شورای اسلامی و مسئول ستاد قالیباف در انتخابات سال 96 در توئیتی بحث برانگیز به ماجرای حمله به نمازگزاران دو مسجد در نیوزیلند واکنش نشان داد که از زمان انتشار دستمایه خنده و تمسخر او شده است. 

توئیت او دارای دو بخش است. در بخش اول او به نقد کلی اروپا و غرب پرداخته و می‌نویسد: آنجا اروپاست. همچنس‌بازی و فحشا و هرگونه فساد اخلاقی و هرکار حیوانی آزاد است. ولی مجازات نماز و خداپرستی که با فطرت انسانی هماهنگ است گلوله مرگ است.»

بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها به گاف عجیب او و ضعف بزرگ ندانستن درست جغرافی انتقاد کردند. این درحالی است که دستکم او می‌باید از قالیباف که مدرک دکترای جغرافیای سیاسی دارد چیزهایی آموخته باشد. اما این توئیت نشان می‌دهد تا چه اندازه از مرحله دور است. مضافا اینکه فرد تروریست علت اصلی حمله را نه به‌خاطر نمازگذارندن این افراد، بلکه اساسا به مساله مهاجرت و حضور آنها در کشورش مرتبط کرده بود.

اما دهقان در بخش دوم نشان داد که نه فقط جغرافیا، بلکه سیاست هم نمی‌داند و با این وجود همین فرد برای 80 میلیون ایرانی تصمیم‌گیری و اظهارنظر می‌کند. دهقان که یکی از مخالفان سرسخت لوایح fatf است، در بخش دوم نوشت: «شهادت مظلومانه نمازگزاران اروپایی به دست حرامزادگان مزدور صهیونیست تسلیت باد.»

اگر مردم عادی و حتی بخشی از فعالان رسانه‌ای با عقاید «سفیدپوستان افراطی» آشنا نباشند بر آنها نمی‌توان خرده گرفت. اما کسی که در حد نماینده مجلس و در سطح رئیس ستاد انتخاباتی یک نامزد اصولگراست طبیعتا باید بداند (یا دستکم شنیده باشد) که چند ماه قبل در شهر «پیتزبورگ» آمریکا، یکی از همین افراد سفید‌پوست افراطی به یک کنیسه یهودیان حمله کرد 11 یهودی را به قتل رساند. 

طبیعتا باید از این افراد انتظار داشت در چنان جایگاهی یا سخن نگویند یا اینکه حداقل در مواردی زبان باز کنند که حرف قابل توجهی داشت و دستکم مبانی آن موضوع را بدانند.
مرجع : امتداد

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۰۷:۵۳
الان این چه ربطی به fatf داشت. بلد نیستید علمی جواب منتقدای لوایح رو بدید، با بی اخلاقی اینقدر تابلو تخریب شخصیت می کنید. (362957)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۰۸:۰۷
خواننده گرامی کلمه زلاندنو را در ویکی پدیا جست و جو و مطالب آن را بخواند و در نهایت قضاوت با خواننده باشد.
لطفاً بی طرفانه درج نمایید.
از مطالب سایت شما هم استفاده می کنم و خوب و مفید است. با تشکر (362959)
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۰۸:۱۹
خودمان به این افراد رای دادیم وارد مجلس بشوند!! (362960)
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۱۵:۳۹
سلام دکتر،
تا مرد سخن نگفته باشد علم و هنرش نهفته باشد. کاش یکی ته ته مدرک ایشان را چک کنه ببینه به کجا بنده (362964)
اند بیسوادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۱۵:۴۲
این همان نماینده ای است که در مجلس به هنگام آتش زدن پرچم امریکا دهانشو باز کرده است (362965)
یحیی باقرزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۲۰:۴۴
اقای دکتر من عضو شورای اسلامی بقمچ هستم از حوزه انتخابیه شما از دیدن این خبر شوکه شده ام اخه چرا (362967)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۰۰:۵۶
هم وطن های عزیز این نماینده ها که ازخارج ازایران که انتخاب نشدن برن مجلس خودتون بهشون رای دادین پس خواهشا ایراد نگیرید. (362968)
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۴:۳۸
یادش بخیر یک رئیس جمهوری داشتیم که اتفاقاً دکتر هم بود و گاهی وقتها مانند این آقا اطلاعات جغرافیایش را به رخ می کشید مثلا یک سری در یکی از صحبتهایشان فرموده بودند که انگلستان جزیره ای در شاخ آفریقاست (362975)