به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۰:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۱۷۴۵۰۹

شاخص بورس ۱۳۹۸ واحد رشد کرد!

گروه اقتصادی: در حالی در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ به سر می‌بریم که فعالان بازار شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار سهام هستند. در این روزها حجم قابل توجهی از ارزش معاملات مربوط به اوراق با درآمد ثابت است و امروز نماگر اصلی بورس ۱۳۹۸ واحد رشد کرد.
شاخص بورس ۱۳۹۸ واحد رشد کرد!
در این روزها بورس و فرابورس ایران شاهد عرضه‌های اولیه بود و این عرضه‌ها فضای بازار سرمایه را با روزهای گذشته متفاوت کرد. امروز ۱۵۰ میلیون سهم از سهام شرکت نیروگاه زاگرس کوثر به روش ثبت سفارش در بازار دوم فرابورس ایران عرضه شد.قیمت کف این سهم ۱۴۰ تومان و قیمت سقف آن ۱۵۰ تومان بود که در نهایت در ۱۵۰ تومان کشف قیمت شد. ۳۳۶ هزار و ۱۸۹ نفر در این عرضه شرکت کردند و به هر شخص حقیقی یا حقوقی حداکثر ۴۵۰ سهم رسید.امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران نزدیک به ۱۳۹۸ واحد رشد کرد و تا تراز ۱۷۲ هزار و ۵۲۲ واحدی بالا رفت. شاخص کل هم وزن نیز با ۲۷۲ واحد رشد تا تراز ۳۲ هزار و ۱۵۸ افزایش یافت. همچنین شاخص آزاد شناور با ۱۴۳۰ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۱۹۳ هزار و ۸۲۳ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۷۵۸ و ۴۵۳ واحد رشد کردند.امروز نمادهای در گروه محصولات شیمیایی بیشترین نقش را در افزایش شاخص‌های بازار داشتند به طوری که صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی پارس هر کدام ۲۴۴ و ۲۱۹ واحد در رشد شاخص‌های بازار مؤثر بودند.

همچنین فولاد خوزستان سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان نیز سعی کردند شاخص‌های بازار را رشد دهند. اما در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و فولاد کاوه جنوب کیش هرکدام به ترتیب با ۱۲۴، ۵۳ و ۳۳ واحد در شاخص‌های بازار سرمایه تأثیر کاهنده داشتند.امروز در گروه محصولات شیمیایی بیشتر سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند؛ به طوری که همان طور که گفته شد سهم‌های در این گروه بیشترین تأثیر روی شاخص‌های بازار داشتند.اما در طرف مقابل هرچند که فولاد خوزستان جزو سهم‌های تأثیرگذار مثبت در بازار سهام بود اما قیمت‌ها در گروه فلزات اساسی عمدتاً کاهشی بود. در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز شاهد نوسان قیمتی عموماً کمتر از دو درصد بودیم. در نماد نفت بهران در این گروه صف خریدی با حجم ۷۳۳ میلیون سهم تشکیل شد. اما در گروه خودرو و ساخت قطعات بیشترین سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند.

امروز بیشترین ارزش معاملات مربوط به اوراق صکوک مرابحه سایپا بود ارزش این نماد به ۳۳۸ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲,۰۶۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. البته ارزش معاملات نقد بازار به رقم ۱,۵۱۳ میلیارد تومان رسید.ارزش معاملات گروه محصولات شیمایی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از حجم معاملات ۲۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی بود. همچنین در گروه فلزات اساسی ارزش معاملات رقم ۸۶ میلیارد تومان را تجربه کرد.آیفکس نیز ۴۲ واحد رشد کرد و به رقم ۲۱۵۶ واحدی رسید. ارزش معاملات فرا بورس ایران به رقم ۷۸۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار عدد ۱.۲ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس