به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب : ۱۷۴۵۳۹

تیم ملی کشتی آزاد ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران نایب قهرمان جهان شد
گروه ورذشی: تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال رقابت‌های جام‌جهانی مقابل روسیه میزبان قرار گرفت و با نتیجه نه بر یک شکست خورد تا در جایگاه دوم قرار بگیرد.

تیم ایران پیش از این از سد تیم‌های مغولستان، آمریکا و گرجستان گذشته بود. در دیدار رده‌بندی آمریکا شش بر چهار ژاپن را شکست داد تا در رتبه سوم قرار بگیرد. کوبا، مغولستان، گرجستان و ترکیه در رتبه‌های پنجم تا هشتم قرار گرفتند.

رضایی: شکست مقابل روسیه قابل پیش بینی بود
سرمربی تیم کشتی آزاد زیر 23 سال ایران بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی در جام جهانی 2019، گفت: رقابت در دیدار فینال مقابل میزبان، برای کشتی گیران ما سنگین بود و با توجه به ترکیب تیم ملی روسیه، نتیجه قابل پیش بینی بود.
جام جهانی کشتی آزاد روسیه طی روزهای 25 و 26 اسفند در شهر «یاکوتسک» برگزار شد و در دیدار فینال تیم ایران به مصاف روسیه رفت که این دیدار با نتیجه 9 بر یک به نفع تیم میزبان پایان یافت و تیم ایران به نایب قهرمانی رسید. تیم آمریکا نیز در دیدار رده بندی 6 بر 4 تیم ژاپن را شکست داد و به عنوان سوم رسید. در دیدار برای کسب عنوان پنجم، مغولستان 6 بر 4 کوبا را مغلوب کرد و در دیدار برای کسب مقام هفتم نیز گرجستان 8 بر 2 از سد ترکیه گذشت.

به این ترتیب تیم های روسیه، ایران، آمریکا، ژاپن، مغولستان، کوبا، گرجستان و ترکیه به ترتیب در رده های اول تا هشتم قرار گرفتند. تیم کشتی آزاد ایران که با ترکیبی از کشتی گیران زیر 23 سال و بزرگسالان در روسیه حضور یافته بود، با وجود کسب نتایج بسیار خوب در دور مقدماتی و برتری مقابل مغولستان، آمریکا و گرجستان در دیدار فینال نمایش ضعیفی داشت و در نهایت با نتیجه 9 بر یک تن به شکست داد.

«علیرضا رضایی» سرمربی تیم کشتی آزاد امید در این خصوص گفت: در مجموع از عملکرد تیم ایران در جام جهانی روسیه و کسب مقام نایب قهرمانی رضایت دارم. کشتی گیران ما به خصوص نفرات جوان در مرحله مقدماتی و در دیدار برابر کشورهای مغولستان، گرجستان و آمریکا مبارزات خوبی را به نمایش گذاشتند. وی ادامه داد: مسابقه فینال مقابل روسیه، کشتی های سنگینی برای کشتی گیران ما بود و با توجه به ترکیب ما و روس ها، نتیجه قابل پیش بینی بود.

دارنده مدال نقره المپیک تصریح کرد: سالن پر از تماشاچی بود و ما مشکلات دیگری هم در حین برگزاری مسابقات داشتیم. از سوی دیگر یکسری از نفرات جوان ایران، تجربه چنین میدانی را نداشتند و جو سالن برای آن ها مشکل ساز شد و نتوانستند برنامه های خود را پیاده کنند. برخی از کشتی ها نزدیک پیش رفت و البته تعدادی از کشتی گیران ما هم دور از انتظار ظاهر شدند. رضایی در پایان خاطر نشان کرد: باید عملکرد تیم کشتی زیر 23 سال (امید) که با 3 تا 4 کشتی گیر بزرگسال در رقابت های جام جهانی در رده سنی بزرگسالان شرکت کرد را به صورت دقیق بررسی کنیم. البته در کل از عملکرد کشتی گیران و کسب عنوان نایب قهرمانی رضایت دارم.