به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۱۷۴۵۶۰

گیشه ۷۶۰ میلیون دلاری برای «کاپیتان مارول»

گروه فرهنگ و هنر: «کاپیتان مارول» محصول دیزنی به فروش خود در بازار داخلی و بین‌المللی ادامه داده و در هفته اخیر ۱۱۹ میلیون دلار دیگر از فروش در بازار بین‌المللی را از آن خود کرد.
گیشه ۷۶۰ میلیون دلاری برای «کاپیتان مارول»
 فیلمی با درخشش یک ابرقهرمان زن اکرانش را در ژاپن به عنوان آخرین منطقه جهان در آخر هفته‌ای که گذشت آغاز کرد و ۵.۶ میلیون دلار فروش کرد.این فیلم در آمریکای شمالی ۶۹ میلیون دلار دیگر فروخت و در دومین هفته نمایشش مجموع فروشش را به ۱۸۹ میلیون دلار رساند.در بازار بین‌المللی «کاپیتان مارول» ۴۹۴ میلیون دلار بلیت فروخته و از فیلم‌های ابرقهرمانی دیگر مانند «مرد مورچه‌ای و زنبورک» که در همین مدت زمانی ۴۰۶ میلیون دلار فروخته بود و «زن شگفت‌انگیز» که ۴۰۹ میلیون دلار فروخته بود، پیش افتاده است.این فیلم که هفدهمین فیلم ابرقهرمانی است که در بازار بین‌المللی اکران می‌شود به فروش شگفت‌انگیز ۷۶۰ میلیون دلار در این بازه زمانی دست یافته است.فیلم جدید باکس آفیس داخلی آمریکا «واندر پارک» نیز که محصولی انیمیشن از پارامونت پیکچرز است، فروشی ۴.۳ میلیون دلاری از افتتاحیه خود در ۱۹ بازار بین‌المللی را ثبت کرده است. این فیلم بهترین موفقیت خود را در برزیل با فروش ۱.۷ میلیون دلاری کسب کرد و پس از آن اندونزی با فروش ۲۷۶ میلیون دلار و ترکیه با فروش ۲۶۶ میلیون دلار از این فیلم استقبال کرده‌اند.

این فیلم که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است، در آمریکای شمالی ۱۶ میلیون دلار فروخت و فیلم دوم هفته شد.«پنج پا آن طرف‌تر» با فروش ۱۳.۲ میلیون دلار جایگاه سوم باکس آفیس آمریکا را در نخستین هفته نمایشش به دست آورده است. این فیلم که با بودجه ۷ میلیون دلاری ساخته شده، یک درام رمانتیک نوجوانانه درباره دو نوجوان بیمار است که به دلیل بیماری باید فاصله معینی از هم داشته باشند. جاستین بالدونی کارگردان فیلم و هیلی بو ریچاردسون و کول اسپروس بازیگران آن هستند.در همین حال «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: جهان پنهان» محصول یونیورسال و دریم‌ورکز هم با فروش ۹.۴ میلیون دلار دیگر در بازار داخلی، در ۶۶ بازار بین‌المللی مجموع فروشش را به ۳۳۰.۹ میلیون دلار رسانده است. این فیلم که سومین فیلم از مجموعه انیمیشن پرمخاطب است در مجموع ۴۶۶.۵ میلیون دلار تاکنون فروش کرده و فیلم چهارم هفته در باکس آفیس آمریکا بوده است.

فیلم پنجم باکس آفیس آمریکا نیز «مراسم خاکسپاری خانوادگی مدآ» ساخته تیلر پری است که با فروش ۸.۱ میلیون دلار دیگر، در مجموع ۵۹.۱ میلیون دلار فروخته است.«بیش از آبی» و «کتاب سبز» نیز در بازار خارجی با اقبال روبه‌رو شده‌اند و در حالی که «بیش از آبی» تنها در چین ۴۱ میلیون دلار فروش کرده در مجموع ۵۷.۷ میلیون دلار کسب کرده است.«کتاب سبز» نیز در سایه موفقیتش در اسکار به فروش خود ادامه می‌دهد و در هفته اخیر ۱۷ میلیون دلار دیگر بر فروش قبلی خود افزود. این درام جاده‌ای تا کنون ۲۷۴ میلیون بلیت فروخته که ۱۹۲ میلیون دلار آن از بازارهای خارج آمریکا بوده است.«موستنگ» دیگر فیلم جدید هفته است که در جشنواره ساندنس با اقبال منتقدان روبه‌رو شد و با نمایش در ۵ سالن سینما به طور میانگین ۱۸.۹۵۰ دلار کسب کرد.در عین حال این هفته اکران محدود فیلم «یاردی» که نخستین تجربه ادریس البا در زمینه کارگردانی است در ۷۷ سینما انجام شد. این فیلم که نخستین بار در ساندنس ۲۰۱۸ دیده شد، به طور متوسط تنها ۳۰۰ دلار در هر اکرانش فروخت که بسیار پایین است.
مرجع : مهر
برچسب ها: سینمای هالیوود