کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت مرغ در بازار ۴۷ درصد بالاتر از نرخ مصوب!

ایسنا , 27 اسفند 1397 ساعت 17:25

گروه اقتصادی: در حالی که دادستان تهران به تازگی اعلام کرده که هر کیلوگرم گوشت مرغ براساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار نهایتاً باید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مردم برسد و با گران فروشان برخورد می‌شود، هم چنان این محصول پروتئینی در بازار ۵۵۰۰ تومان گران‌تر از نرخ اعلام شده فروخته می‌شود و این یعنی گران‌فروشی ۴۷ درصدی!


عباس جعفری دولت آبادی  درباره برخی از نابه‌سامانی‌ها در بازار گفت: جلسه‌ بسیار مفصلی در دادسرای تهران برای مقابله با گران فروشی تشکیل دادیم و مقرر شده با فروشندگان گوشت مرع بالاتر از نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برخورد کنیم.این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که قیمت گوشت مرغ در بازار همچنان بالا است و کیلویی ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

فروش عمده مرغ فقط روزی سه عدد
محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان گوشت مرغ در این باره به ایسنا گفت: با ورود سازمان تعزیرات، قیمت مرغ در میدان بهمن به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده اما فروشندگان مرغ خرید نمی‌کنند، چرا که به کسی اجازه خرید بیش از سه عدد مرغ را نمی‌دهند و فروشندگان محصولات پروتئنیی باید از کشتارگاه‌ها برای مغازه‌هایشان مرغ تهیه کنند که حدود کیلویی ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان است.وی اظهار کرد: در حال حاضر بازار با ثباتی وجود ندارد و این وضعیت به نفع تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و فروشندگان نیست و دخالتهای دولت باعث شده که بازار به هم بریزد.

مرغداران، قیمت‌ها را بالا بردند
مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نیز با اعلام اینکه مرغداران قیمت گوشت مرغ را افزایش دادند به ایسنا گفت: با ورود سازمان تعزیرات و فشار ناظران، قیمت مرغ در بازار به ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان در تهران رسیده و هر کسی بالاتر از این نرخ بفروشد، مرتکب گرانفروشی و تخلف شده است.وی با مقصر قلمداد کردن مرغداران در این رابطه ادامه داد: پس از افزایش قیمت‌هه از سوی مرغداران، عمده فروشان از مرغداران خرید نکردند تا قیمت پایین بیاید، اما بعید می‌دانم به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ برسد. البته به نظر من بهترین قیمت برای مردم و مرغداران در این شرایط ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

اظهارات یکی از فروشندگان مرغ
یکی از فروشندگان مرغ نیز درباره چرایی فروش مرغ با قیمت بالاتر از نرخ مصوب گفت: چگونه وقتی این محصول را کیلویی ۱۶ هزار تومان خریداری می‌کنم آن را کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به مردم بفروشیم؟! قطعاً ما فروشندگان هم با افزایش قیمت و گرانی میانه خوبی نداریم؛ چرا که سال گذشته در همین بازه زمانی فرصت سرخاراندن هم نداشتیم و تا پاسی از شب مشغول فروش بودیم، اما در این روزها کارمان شده سرک کشیدن به شبکه‌های اجتماعی برای پرکردن  اوقات فراغت، چون کسی برای خرید گوشت مرغ به ما مراجعه نمی‌کند.وی ادامه داد: اگر این وضعیت ادامه دار باشد، قطعاً از سال آینده باید به فکر کار دیگری باشیم، چرا که هزینه‌های آن به مراتب بالاتر از درآمدش است.این اظهارات در حالی مطرح شده که قیمت هر کیلو گوشت مرغ در بازار ۵۵۰۰ تومان (معادل ۴۷ درصد) بالاتر از نرخ مصوب و نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه  ۴۴۰۰ تومان (معادل ۳۸ درصد) گران‌تر از آن چیزی است که دولت اعلام کرده است. دادستان طی دو روز گذشته تاکید کرده که با گران‌فروشان مرغ برخورد می‌شود. حالا باید دید مردم می‌توانند شب عید خود را بهتر سپری کنند و گوشت مرغ را به نرخ کیلویی ۱۱۵۰۰ تومانی خریداری کند یا این که بازار همچنان در تلاطم و نوسان می‌ماند.


کد مطلب: 174583

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/174583/قیمت-مرغ-بازار-۴۷-درصد-بالاتر-نرخ-مصوب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir