به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۱۷۴۵۹۱

حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۸ تعیین شد

گروه اقتصادی: در نشست شورای عالی کار پرونده دستمزد سال آینده بعد از ۱۲ ساعت بسته شد تا حداقل دستمزد ۳۶.۵ درصد و سایر سطوح مزدی به میزان ۱۳ درصد به اضافه ۲۶۱ هزار تومان تعیین شود.
در نشست شورای عالی کار پرونده دستمزد سال آینده بعد از ۱۲ ساعت بسته شد تا حداقل دستمزد ۳۶.۵ درصد و سایر سطوح مزدی به میزان ۱۳ درصد به اضافه ۲۶۱ هزار تومان تعیین شود.
 بر این اساس دستمزد کارگران حداقلی بگیر با افزایش ۳۶.۵ درصدی از یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۰ تومان سال ۹۷ به یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان رسید.
در این نشست حق اولاد به ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۱۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان، حق مسکن ۱۰۰ هزار تومان، حق بن کارگری ۱۹۰ هزار تومان و پایه سنوات نیز ۷۰ هزار تومان شد.
با این حساب، حداقل دریافتی یک کارگر متأهل با یک فرزند، ماهیانه از حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حدود ۲ میلیون تومان افزایش یافت.
همچنین حداقل دریافتی یک کارگر مجرد یا کارگر متأهل بدون فرزند با احتساب حق مسکن و حق بن کارگری ۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان می‌شود.
حداقل دستمزد روزانه کارگران ۵۰۵.۶۲۷ ریال
حداقل دستمزد ماهیانه ۱۵.۱۶۸.۸۲۲ ریال
حق اولاد یک فرزند ۱.۵۱۶.۸۸۲ ریال
حق اولاد دو فرزند ۳.۰۳۳.۷۶۴ ریال
پایه سنواتی ۷۰۰.۰۰۰ ریال (به شرط داشتن یک سال سابقه)
حق مسکن ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال
بن کارگری ۱.۹۰۰.۰۰۰ ریال
جزئیات سایر سطوح مزدی
در ادامه نشست امروز، دستمزد کارگران دارای «سایر سطوح مزدی» که حقوق پایه آنها در سال جاری بیش از یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۰ تومان بود به صورت ترکیبی از درصد و رقم ریالی ثابت تعیین شد.
به این ترتیب دستمزد سایر سطوح مزدی نسبت به حقوق پایه سال جاری ۱۳ درصد به اضافه دو میلیون و ۶۱۱ هزار و ۴۸۲ ریال افزایش یافت.
حق اولاد یک فرزند ۱.۵۱۶.۸۸۲ ریال
حق اولاد دو فرزند ۳.۰۳۳.۷۶۴ ریال
حق اولاد ۱.۵۱۶.۰۰۰ ریال
پایه سنواتی ۷۰۰.۰۰۰ ریال
حق مسکن ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال
بن کارگری ۱.۹۰۰.۰۰۰ ریال
بر اساس این گزارش، با تعیین تکلیف دستمزد سال آینده کارگران، حداقل دریافتی کارگران دارای یک فرزند ۱۹.۵۸۵.۷۰۴ ریال و حداقل دریافتی کارگران متأهل دارای ۲ فرزند ۲۱.۱۰۲.۵۸۶ ریال است.
برچسب ها: حقوق و دستمزد