به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۱۷۴۶۰۶

صوفی: اصولگرایان جذابیتی برای مردم ندارند!

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه اصولگرایان به هیچ وجه جذابیتی برای مردم ندارند، گفت: ریزش رای اصلاح طلبان به هیچ وجه به سبد اصولگرایان سرریز نخواهد شد.
صوفی: اصولگرایان جذابیتی برای مردم ندارند!
در حالی اصولگرایان به ریزش رای اصلاح‌طلبان و جذب آن برای انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری به نفع خود چشم دوخته‌اند که اصلاح طلبان آن را امیدی واهی می دانند که با واقعیت همخوانی ندارد. اصلاح طلبان اگرچه ریزش رای را باور دارند اما معتقدند این رای سر از صندوق اصولگرایان در نخواهد آورد بلکه به جمعیت منفعلی تبدیل خواهد شد که مشارکتی در انتخابات نخواهد داشت. علی صوفی در این باره گفت: ریزش رای اصلاح طلبان به طور قطع رویشی در سبد رای اصولگرایان نخواهد داشت اما با توجه به حداقل رایی که اصولگرایان دارند می‌توانند شانس پیروزی بیشتری در انتخابات داشته باشند زیرا همیشه عدم مشارکت مردم در انتخابات فرصتی برای اصولگرایان و تهدیدی برای اصلاح‌طلبان بوده، از این نظر ریزش رای اصلاح طلبان برای اصولگرایان فرصت است. وی در پاسخ به اینکه ریزش رای اصلاح‌طلبان سر از کجا در خواهد آورد، ادامه داد: رای‌های ریزشی اصلاح طلبان سر از هیچ کجا در نخواهد آورد به این معنی که مردم پای صندوق های رای حاضر نمی‌شوند و مشارکت کم خواهد شد.

صوفی درباره نگرانی ها مبنی بر اینکه ریزش ها به حمایت از جریان‌های پوپولیست کشیده شود، تصریح کرد: خیر اینطور نیست، همیشه این طور بوده که آرا خاکستری به سبد اصلاح طلبان اضافه می شده اما زمانی که آرا خاکستری حذف شود به سبد کسی ریخته نمی شود بلکه از مجموع آرا حذف می شود به عبارتی جمعیت خاکستری منفعل شده و در انتخابات شرکت نمی‌کند.وی با تایید این موضوع که رای اصلاح طلبان و روحانی ریزش داشته است، تاکید کرد: با این حال تاکید می کنم با توجه به اینکه اصولگریان به هیچ وجه جذابیتی برای مردم ندارند، امکان جذب آرا ریزشی اصلاح طلبان را نیز نخواهند داشت. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح طلبان چاره‌ای ندارند جز اینکه به کمک دولت و مجلس تغییری در وضعیت معیشت مردم ایجاد کنند، گفت: اگر توانستند می توانند به وضعیت خود امیدوار باشند نکته دوم اینکه جلوی رد صلاحیت ها را بگیرند تا امکان معرفی کاندیدای حداکثری را داشته باشند. 
مرجع : خبر آنلاین