به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۱۷۴۶۵۴

کاهش سطح آب گرگانرود در محدوده شهر گنبد

گروه جامعه: جریان آب رودخانه گرگانرود در محدوده گنبدکاووس از بعداز ظهر چهارشنبه روند کاهشی به خود گرفت و مشاهدات عینی در چهارشنبه شب، حاکی از کاهش حدود یک متری سطح آب این رودخانه در محدوده پل گدم آباد گنبد است.
کاهش سطح آب گرگانرود در محدوده شهر گنبد
برخی از شهروندان گنبد که چهارشنبه شب و در هنگام مراجعه خبرنگار ایرنا در محل پل گدم آباد حضور داشتند، گفتند که بر اساس رصدهای مرتب آنها از جریان آب رودخانه، سطح آب نسبت به بعداز ظهر امروز حدود یک متر کاهش یافته است. پسرفت آب ناشی از طغیان گرگانرود در محدوده پل گدم آباد در انتهای خیابان بعثت غربی نیز مشهود بود که به گفته ساکنین محل با پایین رفتن آب گرگانرود، این پسرفت ایجاد شده است.

با پایین آمدن سطح آب رودخانه گرگانرود، نگرانی شهروندان حاشیه این شهرستان از تداوم سیلاب ها مرتفع شده و اینک تمامی تلاش مسئولان، معطوف به امدادرسانی به شهروندانی است که منازل آنها در بخش های مختلف حاشیه گرگانرود دچار آبگرفتگی شده است. امدادرسانی در مناطقی از گنبدکاووس که دچار آبگرفتگی شده، با استفاده از چندین فروند قایق در حال انجام است و بسیار از شهروندان در اماکن پیش بینی شده همچون مدارس و سالن های ورزشی اسکان داده شده اند.

بارندگی های بسیار شدیدی که از یکشنبه شب در شرق گلستان آغاز و به مدت 48 ساعت مداوم ادامه داشت، باعث پرآبی رودخانه ها و سرریز سدهای بوستان و گلستان شد که منجر به طغیان آب در بخش هایی از رودخانه گرگانرود در محدوده شهر گنبد و نفوذ آب به داخل شهر شد. فرماندار ویژه گنبدکاووس امروز( چهارشنبه) اعلام کرد که 25 درصد از شهر گنبدکاووس عمدتا در مناطق حاشیه گرگانرود دچار آبگرفتگی شده است.

با تداوم ورود آب به داخل شهر گنبد، آب به محدوده پارک قابوس که از مناطق مرکزی شهر محسوب می شود نیز کشیده شده است. با کاهش سطح آب رودخانه گرگانرود در محدوده شهر گنبدکاووس که قراین موجود حاکی از تداوم این روند است، این امیدواری ایجاد شده که تخلیه آب مناطق آبگرفته و منازل شهروندان این مناطق تسریع شود. شهرستان گنبدکاووس با بیش از 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع و بزرگترین شهرستان این منطقه از گلستان محسوب می شود.
برچسب ها: سیلاب