به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب : ۱۷۴۶۹۲

ترامپ تحریم‌های جدید علیه کره شمالی را لغو کرد

گروه بین‌الملل: رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که دستور لغو تحریم‌های جدیدی را که از سوی وزارت خزانه‌داری علیه کره شمالی وضع شده بود، صادر کرده است.
ترامپ تحریم‌های جدید علیه کره شمالی را لغو کرد
دونالد ترامپ، با انتشار متنی در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «امروز توسط وزارت خزانه‌داری اعلام شد که تحریم‌های گسترده‌ای به فهرست تحریم‌های فعلی کره شمالی افزوده می‌شود. همین امروز دستور داده‌ام که تحریم‌های جدید لغو شود!» رئیس جمهوری آمریکا توضیح بیشتری در مورد این تحریم‌ها ارائه نکرده است. البته وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا نیز روز جمعه اعلامیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده بود. پیشتر و در روز پنج‌شنبه دو شرکت کشتیرانی چینی به اتهام کمک به کره شمالی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، در فهرست سیاه ایالات متحده قرار گرفته بود.
 
سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز در مواجهه با پرسش خبرنگاران در مورد محتوای تحریم‌های مورد اشاره آقای ترامپ، توضیح بیشتری نداد و به بیان این جمله بسنده کرد که رئیس جمهور ترامپ، رئیس کیم (رهبر کره شمالی) را دوست دارد و فکر نمی‌کند ضرورتی برای اعمال این تحریم‌ها وجود داشته باشد. تحریم مربوط به دو شرکت کشتیرانی چینی، اولین واکنش عملی آمریکا به شکست دومین دور مذاکرات سران ایالات متحده و کره شمالی در ویتنام بود. پس از اعلام این تحریم، کره شمالی فعالیت خود را در دفتر همکاری‌های مشترک با کره جنوبی، متوقف کرد. این دفتر در ماه سپتامبر گذشته و در پی توافق حاصل از مذاکرات رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری کره جنوبی که اوایل سال گذشته صورت گرفت، تاسیس شده بود.
برچسب ها: دونالد ترامپ