به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۵ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۷۴۷۸۸

یزد از حالت «ویژه» خارج شد

گروه جامعه: یزد برای یک روز از مدار پذیرش مسافران نوروزی خارج شده بود. اکنون مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان خبر داده که مشکل اقامت و پذیرش مسافران نوروزی برطرف و شرایط در یزد عادی شده است.
یزد از حالت «ویژه» خارج شد
با خارج شدن مازندران و گلستان از مدار سفرهای نوروزی، «استان های مرکزی» در چند روز گذشته زیر بار ترافیک سنگین مسافری رفتند. در حالی که جمعیت این مسافران خارج از ظرفیت اسکان در این استان ها بود. یزد از جمله استان هایی بود که روز گذشته بنا بر هشدار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر وارد شرایط ویژه (فورس ماژور) شد. این ستاد به مردم توصیه کرد: تا اطلاع ثانوی به استان یزد سفر نکنند تا بار ترافیک مسافری کمتر و خدمات‌رسانی بهتر و کیفی‌تر شود. اکنون پس از گذشت یک روز، سیدمصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به ایسنا اطلاع داده که با تمهیدات انجام شده، تعدادی واحد اقامتی به ظرفیت استان اضافه شده و با عادی شدن شرایط اسکان در یزد، این استان آماده پذیرش مسافران نوروزی در نیمه دوم تعطیلات است.
 
 
او اضافه کرد: مراکز اقامتی و هتل هایی که توان تجهیز و افتتاح سریع داشتند در این چند روز افتتاح و به چرخه خدمات گردشگری اضافه شدند. همچنین تعدادی واحد بومگردی به بهره برداری رسید و کلاس های آموزش و پرورش نیز تجهیز شد. سالن های ورزشی و مصلی های استان که امکانات خوبی هم دارند به ظرفیت اقامتی استان یزد اضافه شده اند. فاطمی گفت: براساس آخرین ارزیابی که دیشب انجام شده، درحال حاضر استان یزد مشکل خاصی در اسکان و پذیرش مسافران نوروزی ندارد.
 
فریدون محمدی، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نیز در ادامه به ایسنا گفت: مشکل اسکان در استان یزد برطرف شده و با تمهیدات ستاد اجرایی خدمات سفر در استان، ظرفیت اقامت افزایش یافته و مشکلی در بخش اسکان وجود ندارد و درحال حاضر یزد برای پذیرش مسافران نوروزی آمادگی دارد و مسافران می‌توانند به این استان سفر کنند.
مرجع : ایسنا