به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۵ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۷۴۷۹۷

مروری بر همه داربی‌های نوروزی

گروه ورزشی: داربی روز دهم فروردین امسال هفتمین داربی‌ است که در ایام عید برگزار می‌شود.
مروری بر همه داربی‌های نوروزی
امسال هم یک بار دیگر عید مردم ایران کاملاً حال و هوای فوتبالی به خودش خواهد گرفت؛ چرا که دو تیم استقلال و پرسپولیس روز دهم فروردین هفتمین داربی نوروزی خودشان را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد. با توجه به شرایط جدول بدون شک همه طرفداران فوتبال منتظر تماشای بازی سراسر هیجان از دو تیم هستند و همین باعث می‌شود جذابیت بازی بیش از پیش باشد. به همین بهانه قصد مرور داربی‌هایی را داریم که طی سال‌های گذشته در ایام عید نوروز برگزار شده. از تساوی ۱-۱ سال ۱۳۸۷ تا برد استقلال در آخرین داربی نوروزی.
 
گلزنی آرش و پنالتی گرفته نشده
سال ۱۳۹۰ هم درست مثل امسال داربی استقلال و پرسپولیس در دهمین روز ماه فروردین برگزار شد. در حالی که پرسپولیسی‌ها بازی قبلی را ۲-۱ برده بودند، شاگردان پرویز مظلومی با تک گل آرش برهانی پیروز داربی ۷۰ شدند و انتقام خودشان را از حریف سنتی گرفتند. در این مسابقه صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال روی غلامرضا رضایی باعث شد علی دایی و هواداران پرسپولیس اعتراض شدیدی به داوری داشته باشند.

امید و محسن رفت و برگشت شدند
در پانزدهمین روز از سال ۱۳۸۷ در حالی که استقلال و پرسپولیس در داربی ۶۳ با گل‌های امید روانخواه برای آبی‌ها و محسن خلیلی برای قرمزها به تساوی رسیده بودند، دو تیم بار دیگر با گلزنی همین دو بازیکن تساوی ۱-۱ را تجربه کردند. این داربی در نهایت با خاطره‌ای خوش در ذهن پرسپولیسی‌ها ثبت شد؛ چراکه شاگردان قطبی در انتهای فصل به قهرمانی لیگ رسیدند.

تساوی در روز گلزنی یاغی‌ها
سال ۱۳۸۶ هم دو تیم یک بار دیگر در دهمین روز از عید نوروز به مصاف هم رفتند. در دیداری که برای استقلالی‌ها با توجه به شکست ۲-۱ در بازی قبلی باز حکم یک بازی انتقامی داشت. این داربی در شرایطی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید که دو بازیکن به اصطلاح یاغی برای تیم‌هایشان گلزنی کردند. علی علیزاده که سابقه بازی برای پرسپولیس را داشت در این مسابقه دروازه تیم سابقش را باز کرد و علیرضا نیکبخت هم با لباس پرسپولیس به تیم سابقش یعنی استقلال گل زد. حضور علی انصاریان به عنوان یکی دیگر از پرسپولیسی‌های سابق در ترکیب استقلال هم از نکات ویژه بازی بود.

داربی صفر
۷ فروردین سال ۱۳۶۶ دو تیم برای بیست و هشتمین بار به مصاف هم رفتند. در شرایطی که چند ماه قبل تر پرسپولیس با گل‌های شاهرخ بیانی (۲) و ناصر محمدخانی استقلال را ۳-۰ شکست داده بود این داربی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تنها برد نوروزی پرسپولیس
دو گل از صفر ایرانپاک و حسین کلانی باعث شد قرمزها نهمین داربی تاریخ را با برتری به سود خودشان به پایان برسانند. این اولین و آخرین باری بود که پرسپولیس در عید موفق به شکست استقلال شد.

همه چیز از عید شروع شد
نکته جالب درباره داربی‌های استقلال و پرسپولیس این است که اولین داربی تاریخ هم در ایام نوروز برگزار شد. وقتی که سال ۱۳۴۷ در شانزدهمین روز از فروردین اولین تساوی دو تیم که اتفاقاً بدون گل بود در کارنامه بازی‌هایشان رقم خورد.
 
مرجع : خبر آنلاین