کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۵۳ نفر در تصادف برون شهری فوت کردند

مهر , 5 فروردين 1398 ساعت 13:12

گروه جامعه: معاون عملیات پلیس راهور ناجا گفت: متاسفانه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۵۳ نفر در صحنه تصادفات جاده‌ای برون شهری جان خود را از دست داده اند.


سرهنگ علی اصغر مهری با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۵۳ نفر در صحنه تصادفات جاده‌ای برون شهری جان خود را از دست داده اند، گفت: وقوع تصادفات در همه ایام سال به خصوص تعطیلات نوروز می‌تواند بسیار مصیبت بار باشد. تصادفات جاده‌ای سالانه هزینه‌های سنگینی هم به خانواده‌ها و هم به کشور وارد می‌سازد.
 
معاون عملیات پلیس راهور ناجا بیان کرد: برای انجام سفرهای نوروزی از ماه‌ها قبل برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم با همه دستگاه‌های متولی امداد، نجات و ترافیک انجام شده، اما آنچه در این میان بسیار حائز اهمیت است سهم راننده حین رانندگی در سطح جاده‌های کشور است. وی افزود: رانندگان سعی کنند با رفتارهای صحیح و همینطور رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز و ظهور حوادث تلخ جاده‌ای به شدت جلوگیری کنند.

مهری در ادامه ضمن اشاره به برخی از آثار نامطلوب تصادفات جاده‌ای اظهار داشت: مرگ و میر و هزاران سال عمر مفید از دسته رفته، جراحت شدید و درد و رنج فراوان، انجام اعمال جراحی‌های متعدد، معلولیت و تغییر روند آینده زندگی، رنج مریض داری برای خانواده‌ها و از بین رفتن شادی در زندگی‌ها از جمله این موارد است.

وی همچنین بی سرپرستی خانواده‌ها و از بین رفتن نان آور خانه، تأثیر تصادف روی زندگی سایر اعضای خانواده و فامیل، ایجاد عذاب وجدان، جریمه‌ها و مجازات‌های به نسبت سنگین، سرگردانی و اتلاف وقت فراوان طرفین تصادف در مراجع مختلف انتظامی و قضائی، بیمه‌ها، بیمارستان‌ها و تعمیرگاه‌های وسایل نقلیه و ایجاد هزینه‌های فراوان مادی، روحی و روانی برای طرفین تصادف و کشور را از دیگر آثار نامطلوب تصادفات جاده‌ای برشمرد.

معاون عملیات پلیس راهور ناجا گفت: این روزها در بسیاری از استان‌های کشور مردم و مسافران شاهد بارندگی هستند از این رو سطح معابر لغزنده و محدودیت‌های دید ناشی از مه آلودگی و بارش نیز وجود دارد. وی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه در چنین شرایطی با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا مشکلی برای خود و دیگران ایجاد نکنند.
 


کد مطلب: 174806

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/174806/۱۵۳-نفر-تصادف-برون-شهری-فوت-کردند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir