به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ساعت ۰۲:۵۶
کد مطلب : ۱۷۴۸۳۳
رقیب نتانیاهو:

در استفاده از زو رعلیه حکومت ایران تردید نمی‌کنم

گروه بین‌الملل: بنی گانتز، نامزد میانه رو در انتخابات قانونگذاری اسرائیل که به واشنگتن سفر کرده است روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد که در صورت لزوم برای استفاده از زور بر ضد جمهوری اسلامی ایران هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.
در استفاده از زو رعلیه حکومت ایران تردید نمی‌کنم
رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل که رهبری حزب میانه «انعطاف اسرائیل» را در دست دارد همچنین در حضور اعضای بزرگ‌ترین و بانفوذترین لابی یهودی حامی اسرائیل در آمریکا موسوم به آیپک وعده داد که توسط ارتش کنترل کرانه باختری رود اردن را حفظ و تقویت کند. گانتز همچنین ضمن استقبال از تصمیم نتانیاهو برای کوتاه کردن سفرش به آمریکا پس از حمله راکتی صبح روز دوشنبه به شمال تل آویو یادآور شد که وی نیز برای حمایت از مردم کشورش و «درصورت نیاز برای مبارزه برای آنها» همین امروز به اسرائیل باز خواهد گشت.
 
 این نظامی بازنشسته اسرائیلی که این روزها از فعالترین عناصر سیاسی در اسرائیل به حساب می آید در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ایران تصریح کرد که کشورش اجازه نخواهد داد تا سوریه به پایگاهی برای استقرار نظامیان ایرانی تبدیل شود. بن گانتز همچنین تاکید کرد که تهران اجازه نخواهد یافت تا به گسترش برنامه های موشکی و توسعه سلاح های هسته ای خود اقدام کند. نامزد میانه رو انتخابات پارلمانی اسرائیل در ادامه خطاب به مقامات ایران تصریح کرد: «با وجود من، هرگز نخواهید توانست به یک قدرت منطقه ای تبدیل شوید و در صورت لزوم برای استفاده از زور هیچ تردیدی نخواهم کرد.»
 
بنی گانتز بخش دیگری از سخنان خود را به مناقشه کشورش با فلسطینیان اختصاص داد و خاطرنشان کرد که آماده گفتگوی صلح با هر یک از رهبران عرب است که در این زمینه صداقت داشته باشد. گانتز که از مهمترین رقبای بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمانی نهم آوریل اسرائیل محسوب می شود به تازگی برای تنگ تر کردن عرصه رقابت با لیکود، حزب تحت رهبری نخست وزیر اسرائیل، با یر لپید رهبر حزب «یش آتید» ائتلافی قوی را تشکیل داده که از آن به عنوان نخستین آلترناتیو قدرتمند در برابر نتانیاهو نام برده می شود.

رهبران این دو حزب میانه گفته‌اند که لیست واحدی برای انتخابات پارلمانی ماه آوریل منتشر خواهند کرد تا با پیروزی در انتخابات، حزب حاکم جدید اسرائیل را تشکیل دهند. به گزارش پایگاه اینترنتی جروزالم پست با توجه به اختلاف اندک آراء نظرسنجی های اخیر میان لیکود و حزب تحت ریاست بنی گانتر، از دست دادن تنها چند کرسی پارلمان توسط کابینه نتانیاهو تحولات سیاسی در این کشور را به مسیری جدید هدایت خواهد کرد.
مرجع : یورونیوز
برچسب ها: بنی گانتز