به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ساعت ۰۳:۲۳
کد مطلب : ۱۷۴۸۳۸
تمجید نخست‌وزیر اسراییل از کوروش کبیر

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نتانیاهو

گروه بین‌الملل: رئیس جمهور آمریکا پس از نشست خبری با نخست وزیر اسراییل، وعده جنجالی خود مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را عملی کرد.
اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نتانیاهو
دونالد ترامپ پس از امضای این فرمان گفت که این اقدام باید سال ها قبل انجام می شد. بنیامین نتانیاهو نیز در کنفرانس خبری از اقدام رئیس جمهور آمریکا تشکر کرد و گفت که دونالد ترامپ همیشه حامی اسرائیل بوده است و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس نیز کار بزرگی بوده است.نتانیاهو همچنین تصمیم تازه ترامپ تاریخی توصیف کرد.

به گزارش رویترز، رئیس جمهور آمریکا پس از امضای فرمان به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان اشغالی قلم خود را به نخست وزیر رژیم صهیونیستی داد و گفت: این را به مردم کشورت هدیه بده! ترامپ روز دوشنبه پیش از امضای این حکم، در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو افزود: آمریکا حق مسلم اسرائیل در دفاع از خود را به رسمیت می شناسد. وی ادامه داد: تا چند لحظه دیگر حکمی را امضا می کنم که آمریکا حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت می شناسد تا از امنیت خود دفاع کند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: این اقدام برای مقابله با ایران و گروه های نیابتی آن است تا نتوانند علیه اسرائیل حملاتی انجام دهند. نباید بگذاریم حملاتی همچون حمله موشکی صبح امروز انجام شود. بر اثر اصابت یک موشک به تل آویو، 6 تن از صهیونیست های ساکن در آن زخمی شدند. ترامپ تصریح کرد: هم پیمانی و ائتلاف آمریکا و اسرائیل هرگز به این نیرومندی همچون دوره من نبوده است. وی با بیان اینکه خلافت داعش در سوریه را شکست دادیم و از توافق وحشتناک هسته ای ایران خارج شدیم، اضافه کرد شدیدترین تحریم ها را بر ایران اعمال کرده اند و ایران دیگر کشوری نیست که در آغاز دوره او بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد در برابر آنچه که او دیکتاتورهایی که مرگ بر آمریکا و اسرائیل می گویند، نام برد؛ کوتاه نخواهند آمد و با سم یهودستیزی از طریق اقدامشان مقابله خواهند کرد. ترامپ اظهار کرد: اسرائیل دوست و هم پیمان عزیزی است که آمریکا همیشه داشته است. می توانم بگویم که بی بی (نتانیاهو) عاشق اسرائیل و ایالات متحده است. رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما همچنین درباره اولویت های مشترک دیگری که در خاورمیانه داریم صحبت کردیم. اما در وهله اول درباره دفاع و حتی حمله هم تبادل نظر کردیم.

نتانیاهو: بهترین شراب های جولان را برایتان آورده ام
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم رئیس جمهوری آمریکا را دونالد خطاب کرد و از او به خاطر حمایت از این رژیم قدردانی کرد و گفت: رژیم صهیونیستی و من حملاتی همچون حمله موشکی امروز صبح را تحمل نخواهد کرد. وی خطاب به آنچه که دشمنان خود نامید، افزود: ما کاری که باید انجام دهیم را انجام می دهیم تا از مردم و سرزمین مان دفاع کنیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تقدیر از ترامپ به خاطر خروج از توافق هسته ای، ادامه داد: گفتید که می خواهید علیه رژیمی که می خواهد تنها دولت یهودی روی زمین را محو کند، تحریم می کنید و عمل کردید. نتانیاهو امروز را روز تاریخی به دلیل به رسمیت شناختن بلندی های جولان در حاکمیت رژیم اشغالگر از سوی ترامپ نامید و اضافه کرد: تصرف این بلندی ها برای امنیت ما بسیار موثر بوده است. وی اظهار کرد: این تصمیم بسیار تاریخی است و به رسمیت شناختن عدالت است. اسرائیلی ها در یک جنگ منصفانه توانستند بر این منطقه مسلط شوند و همه مردم آن را می دانند. نخست‌وزیر اسراییل از کوروش کبیر پادشاه ایران، هری ترومن و دونالد ترامپ روسای جمهوری آمریکا به عنوان شخصیت های جهانی نامید که به یهودیان کمک کرده اند و گفت: اکنون زمان مهمی است برای اینکه ایران سعی می کند مقرهایی برای حمله به اسرائیل در سوریه ایجاد کند.

نتانیاهو افزود: در آن سوی مرزهای ما، ایران پهبادهای خود را به داخل خاک ما می فرستد اما همانگونه که در سال 1967 و 1973 سربلند شدیم، امروز هم این گونه خواهیم بود. ما هرگز این بلندی ها را از دست نخواهیم داد. وی پس از امضای این فرمان، به ترامپ گفت بهترین شراب های جولان را به عنوان هدیه ای برایتان آورده ام. به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان در تناقض آشکار با قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و هیچ اثر حقوقی نخواهد داشت. کشورهای دیگر جهان نسبت به این تصمیم ترامپ موضع گیری کردند و آن را به رسمیت نشناخته اند.