به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۱۷۴۸۸۶

آخرین وضعیت افزایش آب رودخانه کارون در اهواز

گروه جامعه: معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به افزایش آورد رودخانه‌های استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا دبی رودخانه کارون تا ۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش پیدا کند و بر این اساس قطعاً پارک ساحلی اهواز را آب فرا می‌گیرد.
حمیدرضا لشکری، معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش دبی رودخانه کارون اظهار کرد: بعد از جلساتی که در ستاد مدیریت بحران استان برگزار شد، تصمیماتی در خصوص دبی رودخانه کارون اتخاذ شد. در این زمینه تصمیم گرفته شد با توجه به افزایش دبی ورودی سد دز و سدهای کارون، میزان دبی رودخانه کارون افزایش داده شود تا بتوانیم آب پشت سدها را مدیریت کنیم.
 
لشکری تصریح کرد: در این زمینه پیش‌بینی می‌شود تا دبی رودخانه کارون تا ۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش پیدا کند و بر این اساس قطعاً پارک ساحلی اهواز را آب فرا می‌گیرد. این میزان افزایش دبی رودخانه کارون فقط باعث آبگرفتگی پارک ساحلی اهواز و شاید بخش‌هایی از جاده ساحلی شود اما خطری سایر نقاط اهواز را تهدید نمی‌کند.
لشکری گفت: ممکن است زیرگذرهایی که در جاده ساحلی قرار دارند نیز دچار آبگرفتگی شوند اما به احتمال فراوان آب به جاده ساحلی نخواهد رسید و شهروندان اهوازی نگران نباشند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: میزان بارش‌ها در بالادست بسیار بالا بوده است و این مساله باعث شده تا آورد رودخانه‌های استان بسیار زیاد باشد. لشکری عنوان کرد: سعی ما بر این است تا حداقل میزان خروجی را از سدهای استان داشته باشیم تا مردم در خوزستان با کمترین مشکل در بحث سیلاب مواجه شوند.
 
مرگ جوان مسجدسلیمانی در سیلاب خوزستان
رئیس جمعیت هلال احمر مسجدسلیمان از مرگ یک جوان در سیلاب این شهرستان خبر داد.
شاپور باقری، اظهار کرد: ساعت ۱۳:۴۰ - ۶ فروردین در منطقه تله بزان یک خودرو روی یک پل گرفتار سیلاب شد که یک جوان ۳۶ ساله جهت کمک به این خودروی گذری اقدام کرد. وی افزود: متأسفانه به دلیل سیلاب محدوده پل مشخص نبود و این جوان در سیلاب غرق شد. رئیس جمعیت هلال احمر مسجدسلیمان ادامه داد: نیروهای امدادی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند که حدود یک ساعت پیش جسد این جوان کشف شد.