به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : ۱۷۴۸۸۹

پومپئو: نصرالله کاسه گدایی به دست گرفته است!

وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست امسال «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» (اِیپک) گفت که تحریم‌ها علیه ایران گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی را نیز به «درد و رنج» انداخته و افزود این‌ که، حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان «کاسه گدایی به دست گرفته خبر خوبی است».
مایک پومپئو، در این نشست گفت: «ما از توافق هسته‌ای غیرقابل اصلاح که بیش از صد میلیارد دلار به جیب آیت‌الله ریخت و برنامه خشونت‌آمیز جمهوری اسلامی برای سلطه بر منطقه را تأمین مالی کرد خارج شدیم.» او افزود که ایالات متحده از زمان خروج از برجام «نیرومندترین کارزار اعمال فشار در تاریخ را علیه ایران و گروه‌های تحت امرش به اجرا گذاشته و آنها به درد و رنج افتاده‌اند. او با اشاره به دیدار هفته گذشته‌اش از لبنان گفت که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، «اخیراً در لبنان دست گدایی به سوی همان افرادی دراز کرده که او و ارباب‌های ایرانی‌اش تحت انقیاد خود درآورده و مرعوب ساخته‌اند. این‌که حسن نصرالله کاسه گدایی به دست گرفته خبر خوبی است.»

در همین حال نخست وزیر اسرائیل در بازگشت از واشنگتن گفت: از یک سفر تاریخی بازمی‌گردم. این امر نسل‌ها به یاد خواهد ماند. ۵۰ سال طول کشید تا آن را به دست آوریم. این یک درس عبرت تاریخی در سطح جهانی است، اگر آغازگر یک جنگ خشن بودید و قلمرو خود را از دست دادید، نباید بیایید و بازگشت آن را بطلبید.

نتانیاهو افزود: این متعلق به ما است و ما دارای ریشه‌های تاریخی در بلندی‌های گولان هستیم. هر قطعه از زمین را که بلند می‌کنید، کنیساهایی یافت می‌شوند و ما در حال ترمیم آن‌ها هستیم. به گولان بازگشتیم. گولان متعلق به ما است، ما صاحب آن هستیم، هم در چارچوب تاریخی و هم در چارچوب دفاع از خود.

وی ادامه داد: پرزیدنت ترامپ این را به رسمیت شناخت. برای رسیدگی به اقدامات مهمی به اسرائیل برمی‌گردم. واکنش بسیار شدیدی نشان دادیم و حماس باید بداند که در اجرای هرگونه اقدامات ضروری، تردید نخواهیم کرد