به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۱۷۴۹۰۵

برانکو و رکوردهایش!

گروه ورزشی: چهار سال از حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس می‌گذرد و این مربی توانست بهترین روزهای تاریخ پرسپولیس را در لیگ برتر و آسیا بسازد.
برانکو و رکوردهایش!
اوایل فروردین ماه سال ۱۳۹۴ بود که برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس انتخاب شد؛ تیمی پرطرفدار که می‌توان آن را پرطرفدارترین تیم ایران و آسیا دانست ولی اغلب با حواشی درگیر بود و این باشگاه مردمی در خیلی از فصول نتایج ضعیفی کسب کرد.
 
تیم‌های بزرگ همیشه با حواشی درگیر هستند بایرن مونیخ در آلمان، یونایتد در انگلیس، رئال یا بارسا در اسپانیا و خیلی تیم‌های دیگر ولی این تیم‌ها می‌دانند چطور باید این حواشی را مدیریت کنند. آنها ظرفیت هواداران زیاد خود و سرمایه‌ای که دارند را می‌دانند ولی سال‌ها در پرسپولیس این اتفاق رخ نداد تا این که برانکو ایوانکوویچ به این تیم پیوست و هدایت تیمی را بر عهده گرفت که در نیمه پایین جدول قرار داشت!

در این مدت چند تغییر مدیرعاملی، یک محرومیت از سوی فیفا (محرومیت از خرید بازیکن در دو پنجره نقل و انتقالاتی)، رفتن چندین ستاره از تیم نظیر (طارمی، رضائیان، مسلمان، امیری، محرمی و احمدزاده) برای پرسپولیس رخ داد ولی او نشان داد باشگاه باید بزرگ باشد. چیزی از قدرت این تیم کم نشد. چهار سال شیرین برای هواداران پرسپولیس در لیگ برتر از قهرمانی‌ها در ایران، موفقیت در آسیا و حتی پیروزی خاطره انگیز ۴-۲ برابر رقیب سنتی، حسابی جایگاه برانکو را نزد هواداران سرخ بالا برده است.

مربیانی چون بگوویچ، مصطفی دنیزلی، آری‌هان، راینل سوبل، مانوئل ژوزه و … در پرسپولیس مربیگری کرده‌اند ولی نتوانستند نه نتایجی در حد برانکو کسب کنند و نه ثبات او را داشتند. او توانست هواداران ناراضی پرسپولیس را به ورزشگاه‌ها برگرداند و بار دیگر شاهد رقص پرچم سرخ در ورزشگاه آزادی باشیم.

شناخت درست برانکو از فوتبال ایران و بزرگی تیم پرسپولیس، باعث شده است ثبات خوبی در این تیم ایجاد شود و این در حالی است که خیلی از تیم‌ها در ایران در این مدت سرمربی خود را تغییر دادند.
برانکو حالا با ۴ سال حضور مداوم در یک تیم در لیگ ایران رکورد خوبی بر جای گذاشته است و کم‌کم در حال تبدیل شدن به رقیبی برای غلام پیروانی است که یک دهه در فجر سپاسی مربیگری کرد.

* از زمان حضور برانکو در پرسپولیس تیم‌های مدعی دیگر در ایران این مربیان را داشتند:
استقلال: امیر قلعه نویی، پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان، وینفرد شفر (۴)
سپاهان: حسین فرکی، ایگور استیماچ، عبدالله ویسی، زلاتکو کرانچار، منصور ابراهیم زاده، امیر قلعه‌نویی (۶)
تراکتورسازی: تونی اولیویرا، امیر قلعه‌نویی، یحیی گل محمدی، ارطغرل ساغلام، جان توشاک، جرج لیکنز (۶)
ذوب آهن: یحیی گل محمدی، مجتبی حسینی، امیر قلعه‌نویی، امید نمازی، علیرضا منصوریان (۵)
عملکرد برانکو در پرسپولیس (قبل از داربی)
نام بازی برد مساوی باخت
برانکو ایوانکوویچ ۱۶۱ ۹۰ ۴۵ ۲۶
* افتخارات در پرسپولیس
قهرمانی در لیگ برتر: ۹۷-۱۳۹۶ - ۹۶-۱۳۹۵
قهرمانی در سوپرجام: ۲۰۱۸- ۲۰۱۷
قهرمانی سوپرجام مقابل استقلال
نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا: ۲۰۱۸
* رکوردهای جالب در پرسپولیس
تنها تیم ایرانی که در دوره لیگ قهرمانان در بین چهار تیم پایانی بود.
در کنار سپاهان و ذوب آهن نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا.
پرسپولیس برای اولین بار در ۳ دوره پیاپی لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد.
بیشترین برد در یک فصل با ۲۰ برد در فصل ۹۶-۱۳۹۵
پرسپولیس اولین بار با او به ۲ قهرمانی پیاپی در لیگ برتر رسید.
 
مرجع : ایسنا