به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب : ۱۷۴۹۶۲

بیانیه تند پرسپولیس، منشا را باانگیزه‌تر می‌کند!

بیانیه تند پرسپولیس، منشا را باانگیزه‌تر می‌کند!
گروه ورزشی: اطلاعیه شب گذشته باشگاه پرسپولیس درباره بازیکن خارجی سابق این تیم گادوین منشا، جنجالی و تا حد زیادی باورنکردنی از کار درآمد.
 
به گزارش "ورزش سه"، پس از آن که وبسایت خبرآنلاین گفتگوی کوتاه و چندخطی از گادوین منشا را منتشر کرد که این بازیکن نیجریه ای در آن ادعا کرده بود با پرداخت مبلغی به باشگاه پرسپولیس، محدودیت های قراردادی برای حضور در باشگاه استقلال را برداشته است، پرسپولیسی ها در پاسخ اعلام کردند که با انتشار قرارداد وی پرده از دروغ این بازیکن بر می دارند.آن چه که باشگاه پرسپولیس را وادار به واکنش کرده، احتمالا اشاره منشا به ستاره دوم و همچنین صحبت او از وینفرد شفر سرمربی استقلال و صد البته پرداخت پول برای لغو محدودیت در انتخاب تیم بعدی است.
 
اما بیانیه باشگاه پرسپولیس در پاسخ کمی دور از انتظار بود. باشگاه پرسپولیس در این بیانیه به چند نکته اشاره کرد که کلید واژه های عجیبی دارند. از جمله این که منشا ظرفیت های فنی، روانی و شخصیتی بازی در پرسپولیس را نداشته یا این که کیفیت این بازیکن در حدی نبوده که باشگاه های دیگری با باشگاه پرسپولیس وارد مذاکره شوند و البته تاکید آن ها در پایان بیانیه مبنی بر این که هیچ باشگاهی حاضر به پرداخت هزینه رضایت نامه وی نشده بود.
بیانیه باشگاه پرسپولیس در ادامه اتفاقاتی است که نیم فصل در روابط بین این بازیکن و پرسپولیس رخ داد. پرسپولیسی ها در ابتدای فصل نقل و انتقالات زمستانی، ناگهان خبر از حضور منشا در لیست فروش دادند، در حالی که این بازیکن نیم فصل را با یک بازی خوب مقابل پارس جنوبی به پایان رسانده و به صورت کلی مورد اقبال هواداران بود. اگرچه برانکو علاقه ای به سبک بازی منشا نداشت و از نظر کیفی نیز او را تائید نمی کرد.
 
در آن زمان ناظران عقیده داشتند باتوجه به این که منشا هنوز 6 ماه با پرسپولیس قرارداد دارد، اعلام این که او در لیست فروش باشگاه قرار دارد، کار هوشمندانه ای محسوب نمی شود. چرا که هم از ارزش این بازیکن در بازار می کاهد و هم در صورت پیدا نشدن مشتری تا پایان پنجره نقل و انتقالات، پرسپولیس مجبور به پرداخت حق و حقوق منشا خواهد بود.
 
در مورد منشا وضع به شکل تقریبا غیرمنتظره ای  پیش رفت  و او پس از مذاکره با چند باشگاه و پیش بردن موضوع فسخ با باشگاه پرسپولیس، سرانجام به استقلال پیوست. خبری که گرچه در ابتدا انتقاد برخی از هواداران را در پی داشت، اما باتوجه به عملکرد منشا و علاقه شفر به این بازیکن، این جهت گیری به سرعت تغییر کرد و منشا تبدیل به بازیکنی محبوب نزد هواداران استقلال شد. او اگرچه از زمان حضور در استقلال گل های زیادی به ثمر نرسانده اما به نظر سبک بازی و کاری که برای تیم انجام می دهد، کاملا مدنظر وینفرد شفر است و احتمالا منشا در دربی هم بازیکن ثابت استقلال خواهد بود.این مسئله باتوجه به استارت ضعیف ماریو بودیمیر خرید جدید پرسپولیس شرایط را عوض کرد تا این بار پرسپولیسی ها ناراحت این انتقال باشند.
 
حال باتوجه به گفتگوی منشا با خبرآنلاین، به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس این واکنش سراسیمه را پیش از آغاز موج نارضایتی هواداری که باشگاه را متهم به فروش یک ستاره به باشگاه رقیب می کند، انجام داده است. اما حتی اگر حرف های منشا صحت نداشته باشد و باشگاه پرسپولیس  بی هیچ سوء ظنی در این قضیه طرف حقیقت را داشته باشد ، این واکنش تند و آشفته از نظر حقوقی و حقیقی در شان باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس نبوده و البته یک کار غیر حرفه ای نیز پیش از دربی محسوب می شود.
 
این مسئله به خصوص برای پرسپولیسی ها بیشتر اشکال دارد چرا که آن ها از قبل  با خلق و خوی منشا  اطلاع دارند و می دانند که او چگونه ممکن است در بازی های کم اهمیت و مهم تر با سطح انگیزشی متفاوت حاضر شود و حالا باتوجه به تذکر مسئله ای مثل کیفیت فنی و ظرفیت روحی (چیزی که هرگز درباره آن به صراحت صحبت نشده بود) این بازیکن در پی اثبات کیفیت خود به باشگاه سابقش باشد و این قطعا کار را برای مدافعان پیش روی او سخت تر خواهد کرد.موضوع این جاست که طبیعتا بازیکنانی که از یک باشگاه جدا می شوند، گاها علیه باشگاه سابق خود صحبت می کنند، اما این موضوع هرگز با عکس العمل  این چنینی مواجه نمی شود. به خصوص که دربی در راه است و منشا با حداکثر انگیختگی آماده حضور مقابل بازیکنانی است که یک و نیم فصل نسبتا خوب را در آنجا پشت سر گذاشته است. او حالا می خواهد پاسخ همه صحبت ها را یک جا بدهد و البته این بیانیه او را برای انجام این ماموریت مصر تر خواهد کرد.
 
البته بازهم در فوتبال مسائلی مثل نمایش بازیکن در بازی 90 دقیقه ای قابل پیش بینی نیست اما شرط عقل حکم می کند، تیم های باشگاهی نهایت تدبیر و احتیاط را در مورد مسائلی مثل این انجام بدهند؛ تدبیری که البته باشگاه در این مورد به خصوص آن را به نمایش نگذاشت.

     
برچسب ها: گادوین منشا