به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۱۷۴۹۶۳
مشت بسته ایوانکوویچ ۴٨ ساعت تا دربی

برانکو؛ بازی با مهره سفید و آرایشی تهاجمی

برانکو؛ بازی با مهره سفید و آرایشی تهاجمی
گروه ورزشی: مربی کروات پرسپولیس هر چه توانایی دارد به کار گرفته تا دربی را ببرد. از تغییر تمرینات تیمی و هجومی‌ کردن آن تا بسته نگه داشتن مشتش حتی برای اعضای کادر فنی تا فرا رسیدن مهم‌ترین مسابقه فصل!
 
به گزارش “ورزش سه”، سابقه ندارد که برانکو ایوانکوویچ در چهار سال مدت حضورش بر روی نیمکت پرسپولیس کار غیر متعارف و‌ خاصی به خصوص برای کادر و بازیکنانش انجام دهد. اما حساسیت بالای دربی و لزوم برد در آن برای حفظ صدرنشینی و هم‌چنین از پیش رو‌ برداشتن یکی از رقبای اصلی در راه قهرمانی باعث شده کارهای متفاوت از سرمربی سرخ‌ها ببینیم.

او که از روز دوم تمرینات، کار شاگردانش را زیر نظر گرفته برای تقابل با استقلال تفکر عجیبی در سر دارد. نکته جالب توجه این است که پس از پرس و جوهای به عمل آمده متوجه شدیم که برانکو از ترکیب و تاکتیکش در این بازی، به جز بازیکنان حتی برای کادر فنی‌ خود نیز توضیحاتی ارائه نکرده و همه چیز را در ذهن و به صورت سکرت پیش می‌برد. کاری غیر قابل انتظار که همه را شگفت زده کرده و باعث جدی‌تر شدن بازیکنان شده است. سرمربی پرسپولیس در این مدت بر روی نکات تاکتیکی تیمش بسیار کار کرده و می‌خواهد با تمریناتی متفاوت دربی متفاوتی هم پشت سر بگذارد که در ادامه می‌خواهیم به این تفاوت اشاره‌ای داشته باشیم.
 
*بشار رسن، معادله مجهول برانکو برای همه!
هافبک عراقی پرسپولیس در این مدت همراه با تیم ملی کشورش دو بازی را در جام صلح و دوستی پشت سر گذاشته و به تازگی حضور در تمرینات را پشت سر می‌گذارد. همین موضوع باعث شده در تمرین امروز رسن جزو بازیکنان اصلی نباشد و در کنار ذخیره‌ها آیتم‌ها را پشت سر بگذارد. با توجه با شناختی که از برانکو داریم باید این هافبک جوان را یکی از ذخیره‌های طلایی پرسپولیس در روز دربی بدانیم و بعید است او از ابتدا درون ترکیب قرار بگیرد. البته در این بین شاید یک یا دو تغییر جذاب دیگر هم از سوی‌ برانکو صورت گیرد و نیمکتی به مراتب پر ستاره‌تر از طرف قرمز‌ها مقابل استقلال رونمایی شود.
 
 *سه احتمال برای چینش ترکیب از سوی پروفسور
جذاب ترین قسمت ماجرا به انتخاب ترکیب از سوی برانکو برمی‌گردد. سرمربی کروات پرسپولیس به احتمال فراوان از بین ۴-۴-۲ خطی یا لوزی و هم‌چنین ۴-۴-۱-۱ یکی را به عنوان سیستم اصلی برابر استقلال انتخاب می‌کند. موضوعی که هیچ کس تا روز دربی از آن خبر ندارد؛ نه کادر فنی و نه حتی بازیکنان. همین هم باعث شده آن‌ها بی خبر از فیکس بودن یا حضور بر روی نیمکت، کار خود را جدی‌تر دنبال کنند و‌ با کسب رضایت برانکو‌ یکی از نفرات اصلی سرخ‌ها در شهرآورد باشند. با توجه به اینکه برانکو در دو یا سه پست در انتخاب نهایی‌اش شک دارد منتظر ایستاده تا عملکرد بازیکنان را تا دقیقه آخر ببیند و سپس ترکیبش را بچیند.
 
*بازی با مهره سفید و آرایشی تهاجمی برای شکست استقلال!
با توجه به نحوه تمرینی پرسپولیس در این یک هفته اخیر، احتمال دیدن چند سورپرایز از سوی برانکو‌ در دربی و‌ بازی کردن با مهره سفید بسیار محتمل است. به خصوص که همه چی نشان از هجومی شدن پرسپولیس می‌دهد و سرمربی آن‌ها قصد دارد از ابتدا به حریف قدرتمند خود حمله کرده و فرصتی به شاگردان شفر ندهد. با این حال همه چیز در آخرین تمرین قرمزپوشان که فردا برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد. البته باز هم باید گفت با توجه به محافظه کاری برانکو مشت او تا شنیدن سوت اشکان خورشیدی بسته خواهند ماند و تمام این صحبت‌ها را باید بر حساب احتمالات گذاشت و منتظر سورپرایزی جذاب از سوی او‌ و بازیکنانش تا روز دربی بود.