به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ساعت ۰۳:۲۹
کد مطلب : ۱۷۴۹۶۴

اندیشه سرخآبی‌ها؛ پیروزی در شهرآورد پایتخت

اندیشه سرخآبی‌ها؛ پیروزی در شهرآورد پایتخت
گروه ورزشی: تمرینات تیم های پرسپولیس و استقلال برای حضوری موفق درهشتاد و نهمین شهرآورد پایتخت در حالی پیگیری می شود که هر دو تیم در تلاشند تا سال 98 را با پیروزی آغاز کنند.
 
 25 اسفندماه 97 بود که تیم های استقلال و پرسپولیس با برتری مقابل حریفان خود در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور با پیروزی به استقبال نوروز 98 رفتند. سرخ پوشان با نتیجه 3 بر یک سپیدرود رشت را شکست دادند و آبی پوشان نیز با یک گل از سد تیم نساجی مازندران گذشتند. تمرینات پرسپولیس و استقلال پس از استراحت کوتاه نوروزی از 3 فروردین ماه به ترتیب در ورزشگاه شهید کاظمی و تهرانسر آغاز شد و تا امروز ادامه دارد. «بشار رسن» هافبک هجومی و عراقی سرخپوشان که همراه تیم زیر23سال عراق در رقابت های مقدماتی صعود به المپیک شرکت کرده بود، از امروز در تمرین حاضر شد و اهمیت شهرآورد پیش رو آنقدر بود که پای «امیرحسین فتحی» مدیرعامل باشگاه استقلال را هم به محل تمرین باز کند.

همچنین پیش از آغاز شهرآورد پیش رو که قرار است روز شنبه 10 فروردین ماه و از ساعت 16 در ورزشگاه آزادی برگزار شود، انتشار بیانیه هایی از طرف هر دو باشگاه در نوع خود قابل توجه است. باشگاه پرسپولیس در بیانیه ای مدعی شده است که «گادوین منشا» (مهاجم سابق این تیم و فعلی استقلال) به دلیل ضعف فنی از تیم پرسپولیس جدا شده است زیرا او به دلیل افت فنی، نتوانست نظر «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی تیم را تامین کند تا قرارداد وی به صورت توافقی فسخ شود.

باشگاه پرسپولیس در ادامه بیانیه خود تلاش می کند که خود را از پیوستن منشا به باشگاه استقلال مبرا کند بر همین اساس تاکید کرده است که توافقی برای پیوستن یا نپیوستن او به تیم خاصی صورت نگرفته است. از سوی دیگر از نظر حقوقی هر شرطی بعد از فسخ همکاری، وجاهت قانونی ندارد زیرا بازیکن از قید هر قراردادی آزاد است.
این در حالی است که باشگاه استقلال نیز در بیانیه ای مدعی است هر چند شهرآورد 89 را از نظر عددی قبول دارد ولی رای 3 بر صفر به سود باشگاه پرسپولیس در سوپرجام را به رسمیت نمی شناسد و پیگیر احقاق حق خود است.

این باشگاه در تایید شهرآورد 89 گفته است: در روزهای گذشته آماری از سوی تیم رسانه‌ای باشگاه استقلال منتشر شد مبنی بر اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیس تاکنون 88 بار به مصاف هم رفته‌اند. ارائه این آمار با پرسش‌هایی از سوی هواداران همراه شد که آیا باشگاه استقلال، دیدار سوپر جام را به رسمیت شناخته است یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش گفته است شهرآورد 89 را قبول دارد برای اینکه یکی از دیدارهای استقلال و پرسپولیس در آمار گذشته مغفول مانده است. زیرا دو تیم در 27 مرداد سال 47 در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

دیدار گذشته این سرخآبی ها در چارچوب هجدهمین دوره لیگ برتر با تساوی بدون گل خاتمه یافت. این رقابت حساس نیز سبب شده که سازمان لیگ اعلام کند بلیت فروشی فقط به صورت اینترنتی انجام می شود و در ورزشگاه بلیت کاغذی فروخته نخواهد شد. در تاریخچه شهرآورد، استقلال 26 برد و پرسپولیس 23 پیروزی در کارنامه دارد و 39 تساوی نیز به ثبت رسیده است.