کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راز منع بوسیدن انگشتر پاپ فرانسیس توسط زائران

یورونیوز , 10 فروردين 1398 ساعت 2:15


گروه بین‌الملل: پاپ فرانسیس روز دوشنبه گذشته هنگام بازدید از یک زیارتگاه کاتولیک در شهر لورته ایتالیا وقتی با صف طولانی زائران برای دیدار با وی و بوسیدن انگشتر دست راستش مواجه شد تصمیم گرفت که آنها را بوسیدن حلقه مشهور خود منع کند.
 

راز این تصمیم که ابتدا با گمانه‌زنی در باره قصد پاپ برای معطل نکردن زائران ایستاده در صفی طولانی و سپس با انتقاد از سوی برخی محافل محافظه کار کاتولیک همراه شد حالا با توضیحات رهبر کاتولیک های جهان کاملا برملا شده است. این راز در واقع چیزی نیست جز اهمیتی که پاپ فرانسیس به رعایت مسائل بهداشتی می‌دهد. رهبر کاتولیک های جهان در واکنش به انتقاد‌ها از تلاش وی برای ممانعت زائران از بوسیدن انگشترش گفته که بیم داشته است از این طریق باعث گسترش و انتقال میکروب از فردی به دیگران شود.

الساندور جیزوتی، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی واتیکان با نقل مطلب یاد شده از سوی پاپ فرانسیس تاکید کرده است این تنها دلیل رهبر کاتولیک‌های جهان برای ممانعت از بوسیدن انگشترش توسط تعدادی زیاد از زائران بوده، در حالی‌که خود وی به شخصه بسیار علاقه دارد که دیگران را در آغوش بگیرد. از سوی دیگر این رهبر مذهبی آرژانتینی آنطور که روایت شده مشهور است که همواره از تماس‌های ساده و بی‌تکلف با مومنان استقبال می‌کند و هرگز از درآغوش کشیدن دیگران و یا بوسه زدن بر گونه دوستداران خود دریغ نمی‌کند. روزنامه فرانسوی لاکروا نیز در گزارشی اعلام کرد حلقه‌ای که پاپ زائران را از بوسیدن آن منع کرده انگشتری معروف به «انگشتر ماهیگیر» نیست که وی هنگام برگزیده شدن به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان آنرا به عنوان نماد «اقتدار پاپ» دریافت می‌کند.


کد مطلب: 175001

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/175001/راز-منع-بوسیدن-انگشتر-پاپ-فرانسیس-توسط-زائران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir