به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۱۷۵۰۳

زمين لرزه ۵.۶ ريشتري پاكستان را لرزاند

گروه حوادث:​ سازمان زمين شناسي و لرزه نگاري پاكستان گزارش داد: زمين لرزه اي به بزرگي پنج و شش دھم در مقياس امواج دروني زمين -ريشتر- روز شنبه مناطق شمال غربي پاكستان را لرزاند.
زمين لرزه ۵.۶ ريشتري پاكستان را لرزاند
 اين زمين لرزه در بخشھايي از شھرهاي سوات، چيترال، دير پاييني، غيزر، شھر پيشاور مركز ايالت خيبرپختونخوا در شمال غرب و برخي از مناطق قبايلي در اين ايالت رخ داد.سازمان لرزه نگاري پاكستان كانون اين زمين لرزه را مرز افغانستان و تاجيكستان اعلام كرد. زمين لرزه امروز در مناطق مختلف شمال غرب پاكستان باعث وحشت مردم و خروج آنان از خانه ھاي خود شد.تاكنون گزارشي از تلفات و يا خرابي هاي احتمالي ناشي از اين زمين لرزه گزارش نشده است.پيش از اين در ھفته ھاي گذشته دو زلزله قدرتمند ۷.۹ و ۷.۲ ريشتري در مناطق ايالت بلوچستان بخشھاي مختلفي از اين ايالت از جمله شهرهاي آواران و ماشكه در جنوب غربي پاكستان را لرزاند.

شبكه خبري محلي دنيا نيوز پاكستان در آخرين گزارش خود درباره تلفات جاني زلزله در ايالت بلوچستان اعلام كرد: با پيدا شدن دهھا جسد ديگر از زير آوار و واحدھاي مسكوني تخريب شده در مناطق مختلف اين ايالت از جمله شھرستان آواران، شمار قربانيان به ۸۲۵ نفر افزايش يافت. نيروھاي ارتش پاكستان، تيم ھاي امدادي، سازمانھاي دولتي و خصوصي مشغول كمك رساني به زلزله زدگان و رسيدگي به اوضاع بد مردم در اين حادثه طبيعي هستند.
مرجع : ايرنا