به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۷۵۰۶

کیمیایی:فرامرز اگر کارکندحتما موفق است

گروه فرهنگي و هنري:​ مراسم اکران خصوصی فیلم گناهکاران آخرین ساخته فرامرز قریبیان برگزار شد. در این مراسم سینماگران مطرحی چون مسعود کیمیایی، فرامرز قریبیان، مهناز افشار و... حضور داشتند.
پیش از آغاز نمایش فیلم سراغ مسعود کیمیایی می‌رویم و نظرش را درباره فیلم فرامرز قریبیان که در تعدادی از فیلم‌های کیمیایی بازی کرده، می‌پرسیم.
کیمیایی:فرامرز اگر کارکندحتما موفق است
کیمیایی می‌گوید: برای اولین‌بار است که این فیلم را می‌خواهم ببینم. به نظرم فرامرز قریبیان یکی از بهترین بازیگران این سرزمین است که اگر قرار باشد آن اتفاق خوبی که برای فیلم بیفتد می‌تواند جوابگوی این عقیده من باشد. فرامرز اگر نقشی را دوست داشته و به کارگردانی علاقه‌مند باشد و به اصطلاح کار کند به‌طور قطع موفق است.کیمیایی می‌گوید که از جواد طوسی شنیده فیلم گناهکاران فیلم خوبی است.
متروپل به جشنواره فجر می‌رسد
از کیمیایی درباره وضعیت فیلم متروپل آخرین ساخته‌اش می‌پرسیم. او می‌گوید که این فیلم در مرحله مونتاژ است. پیش از این خبرهایی منتشر شده بود که این فیلم مشکلاتی پیدا کرده و متوقف شده است. کیمیایی خبر می‌دهد که این مشکلات حل شده است. از او می‌پرسیم که آیا این فیلم به جشنواره می‌رسد.

کیمیایی می‌گوید: این فیلم به جشنواره فجر امسال می‌رسد.
انتقال اتفاقی در درون
کیمیایی می‌گوید در متروپل سعی کرده تا اتفاقی که در درونش هست را منتقل کند. شخصیت اصلی فیلم جدید کیمیایی یک زن است. او به این خاطر شخصیت اصلی فیلم متروپل را پیر کرده ‌که مردهای فیلم‌های او دیگر پیر شده‌اند و در همان سینمای تخریب‌شده متروپل مانده‌اند.
چرا نام فیلم جدید کیمیایی متروپل است؟
کیمیایی به خاطر این‌که به سینمای متروپل علاقه زیادی داشته نام فیلم متروپل را بر فیلم خود گذاشته است. به گفته کیمیایی این سینما تاثیر زیادی روی او گذاشته است. به گفته کیمیایی ما در این سال‌ها به سمت سینمایی از‌دست‌رفته، خیابان از‌دست‌رفته و محله از‌دست‌رفته، رفته‌ایم.

مهناز افشار، محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی و شقایق فراهانی بازیگران اصلی فیلم متروپل هستند. کیمیایی تا به حال چهار بار نام فیلمش را تغییر داده است. متروپل آخرین نام فیلم است که گویا آن طور که قبلا کیمیایی گفته بود این نام نیز هنوز تایید نشده است. فیلم جدید کیمیایی فیلمی کنجکاو‌برانگیز است. علیرضا زرین‌دست فیلمبردار فیلم متروپل در جدیدترین مصاحبه خود با سوره سینما گفته: معمولا فیلم‌های کیمیایی ویژگی‌های خاص خود را دارند و متروپل رنگ‌و‌بوی کمتری از آن نوع فیلمسازی را برده است و البته این تفاوت موردپسند مخاطب واقع خواهد شد و دیدنش کسی را آزار نمی‌دهد.
من فقط یک انسانم
چند دهه قبل یعنی در اوایل دهه 50 کیمیایی مصاحبه جالبی کرده بود که هنوز در فضای مجازی در دسترس است؛ اظهارنظری که شاید برای پایان این احوالپرسی جالب باشد. کیمیایی گفته بود: سینما کوچک‌تر و بی‌حیا‌تر از آن است که همه زندگی من باشد. اصولا هنر کوچک‌تر از آن است که همه زندگی آدم باشد. این حرف را به حساب روشنفکربازی من نگذارید چون من روشنفکر نیستم و فقط یک انسانم.
مرجع : روزنامه بهار