کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیروز گادوین منشا، برانکو را روسفید کرد!

11 فروردين 1398 ساعت 12:02


گروه ورزشی: بمب نقل و انتقالات نیم فصل در حساس ترین بازی خود با پیراهن استقلال نتوانست درخشش لازم را داشته باشد و یک روز بزرگ با پیراهن آبی را بدون فروغ سپری کرد.
 
به گزارش ورزش سه، دربی حساس پایتخت عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد. پس از مدتها تقابل سنتی پرسپولیس و استقلال جدا از حساسیت های معمول، از اهمیت بسیار بالایی هم برخوردار بود. در فصلی که برای قهرمانی لیگ برتر ایران یک کورس 5 تیمی تشکیل شده، دو عضو مهم این گروه، سرخابی های پایتخت هستند و هر دوی این تیم ها از شانس قابل توجهی برای قهرمان شدن در پایان فصل دارند. تا قبل از این بازی، پرسپولیس با 45 امتیاز در صدر جدول قرار داشت و استقلال نیز مثل سپاهان و تراکتور 43 امتیازی بود. از همین رو، آبی های پایتخت امید فراوانی داشتند که با برد دربی به صدر جدول برسند و خود را به عنوان اصلی ترین مدعی قهرمانی لیگ نمایان کنند.
 
در این شرایط، بار اصلی گلزنی استقلال به روی مثلث بازیکنان آفریقایی این تیم بود. سه خرید نیم فصل وینفرد شفر که همگی با عملکردی خوب، کار را در تیم استقلال شروع کرده بودند، با هماهنگی بالا به دربی آمدند و هواداران استقلال هم به آنها امید زیادی داشتند. در این بین، دربی امروز برای یک بازیکن آفریقایی استقلال از بقیه خاص تر بود. گادوین منشا، مهاجم نیجریه ای سابق تیم پرسپولیس، امروز به نخستین بازیکن تاریخ دربی تبدیل شد که در یک فصل دربی را هم با پیراهن قرمز و هم با لباس آبی تجربه می کند. منشا که مورد توجه برانکو ایوانکوویچ نبود، پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات سرخپوشان و جذب ماریو بودیمیر و مهدی شریفی، در لیست مازاد پرسپولیس جای گرفت و این تیم را ترک کرد. پس از جدایی از پرسپولیس، منشا بهترین راه را در برداشتن یک گام جنجالی دید و پس از چند سال، دوباره یاد و خاطره یاغی های سرخابی را زنده کرد. منشا البته بازیکن مورد علاقه شفر نیز بود و خرید او برای کادر فنی استقلال، توجیه فنی هم داشت.
 
نمایش های این مهاجم تنومند تا قبل از دربی هم نسبتا قابل قبول بود. هرچند درخشش ایسما و به ویژه پاتوسی بیشتر نظرها را به خود جلب کرده بود، اما منشا هم هنوز یک مهره امیدوار کننده برای اردوی آبی ها به شمار می رفت. نقطه اوج این مهاجم هم گل تماشایی او به فولاد در ورزشگاه غدیر بود که استقلال را از میزبان خود پیش انداخت. با همه این امیدها، در ذهن هواداران استقلال یک سناریوی جذاب شکل گرفت و آن هم گلزنی مهاجم نیجریه ای مقابل پرسپولیس بود. خود منشا هم در جریان بازی بارها نشان داد که میل زیادی به گلزنی و به نوعی انتقام گیری از تیم سابق خود دارد. او در یکی از موقعیت های مهم بازی، در حالی که می توانست توپ را به ایسما پاس بدهد، خودش شوتزنی کرد و نشان داد که چقدر گل زدن در اولین رویارویی با پرسپولیس برایش پر اهمیت است.
 
دیگر صحنه ای که می توانست منشا را به آرزویش برساند، موقعیت پنالتی استقلال بود. در این لحظه او به سمت توپ هم رفت و قصد داشت خودش ضربه را بزند اما گویا برخی از بازیکنان استقلال از او خواسته بودند که توپ را در اختیار فرشید اسماعیلی بگذارد. به این ترتیب بود که بهترین موقعیت برای این اتفاق بزرگ، از دست منشا رفت و او پس از نزدیک به 80 دقیقه بازی مقابل تیمی که با آن راهی فینال آسیا شده بود، نتوانست گلزنی کند و از نظر کلی هم می توان گفت که نمره قابل قبولی دریافت نکرد.
 
این نمایش از منشا، تا حدودی خیال برانکو را بابت تصمیم مهم اش و قرار دادن مهاجم نیجریه ای در فهرست مازاد، راحت تر کرد. این مهاجم نیجریه ای سابقا در بازی های بزرگ برای پرسپولیس خوب و موثر کار می کرد ولی در این روز مهم نتوانست گره کار را برای وینفرد شفر باز کند. در بازی امروز منشا بیش از نیمی از پاس های خود را به مقصد نادرست فرستاد. او همچنین بر خلاف چیزی که تصور می کردیم، هیچ نبرد موفقی از خود به جا نگذاشت و در تمام دوئل های هوایی بازنده بود. منشا به نسبت اینکه یک مهاجم است، امروز متحمل یک خطا و شد و در مقابل خودش 2 بار روی مدافعان حریف خطا کرد. هرچند که عملکرد ماریو بودیمیر در سمت مقابل هم چنگی به دل نزد، اما صرفا از نظر نخواستنِ منشا، شاید برانکو امروز خوشحال تر از هر فرد دیگری زمین را ترک کرد؛ خوشحالی از این جنس که تصمیم چند ماه قبل او به نظر درست می رسد.
 


کد مطلب: 175064

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/175064/دیروز-گادوین-منشا-برانکو-روسفید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir