به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۱۷۵۰۶۵

میانگین قیمت نفت امسال ۶۷ دلار است

گروه اقتصادی: بنا بر نتایج نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتس" از بانک‌ها و کارگزاران بزرگ نفت، نفت برنت احتمالاً در سال ۲۰۱۹ در همین حدود ۶۷ دلار در هر بشکه می‌ماند اما این توازن به دلیل کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، شکننده خواهد ماند.
میانگین قیمت نفت امسال ۶۷ دلار است
در نظرسنجی قبلی پلاتس که در سه ماهه پیش انجام گرفته بود، قیمت نفت برنت برای تحویل فوری، ۷۵.۵۰ دلار در هر بشکه پیش بینی شده بود.شرکت کنندگان در نظرسنجی پلاتس قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۰ را ۶۸ دلار در هر بشکه پیش بینی کردند.اگرچه پس از توافق عربستان سعودی و روسیه برای اجرای دور جدید کاهش عرضه، قیمت نفت از حدود ۵۰ دلار در هر بشکه بهبود پیدا کرد اما نتوانست از مرز ۷۰ دلار عبور کند. این دو کشور اواخر سال ۲۰۱۸ برای تعدیل تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران، شیرهای نفت خود را باز کردند اما صدور معافیت آمریکا به هشت کشور، اوپک و متحدانش را غافلگیر کرد و این تولیدکنندگان ناچار شدند دوباره به محدودیت عرضه بازگردند. نشست بعدی تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک به منظور تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید، در ژوئن برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر تولید نفت شیل آمریکا نیز رو به رشد است. "اس اند پی گلوبال پلاتس آنالیتیکس" رشد سریع‌تر تولید نفت شیل در منطقه پرمیان باسین را انتظار دارد و پیش بینی می‌کند ۲.۶ میلیون بشکه در روز ظرفیت خط لوله در سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ فعال خواهد شد و مشکلات مربوط به انتقال نفت از این منطقه را برطرف خواهد کرد.طبق آخرین آمار، با کاهش تولید اوپک و غیراوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، نفت برنت رشد ۲۷ درصدی و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا رشد ۳۲ درصدی را برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ رقم زد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت نفت