به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۱۷۵۰۷۲

"تنفس" پاک در یازدهمین روز فروردین

گروه جامعه: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز جاری است، گفت: دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.
"تنفس" پاک در یازدهمین روز فروردین
حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتاً ناپایدار در روز جاری (یکشنبه) است، بیان کرد: به تدریج بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد، به گونه‌ای که برای برخی ساعات، به ویژه عصرگاه، بارندگی و وزش باد شدید با بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی شرقی - جنوب شرقی انتظار می‌رود.وی افزود: این وضعیت جوی ناپایدار تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت و برخی ساعات همراه با بارش باران، وزش باد شدید و در برخی موارد تندباد لحظه‌ای خواهد بود. همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

بنابر اظهارات مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، شرایط جوی حاکم امروز سبب برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران شده و وزش باد در برخی ساعات کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها را به دنبال خواهد داشت. بر این اساس، انتظار می‌رود با تداوم شرایط جوی ناپایدار و کاهش حجم تردد خودروها و ترافیک شهری در دوازدهمین روز از سال ۹۸، وضعیت کیفیت هوای پایتخت در شرایط مطلوب‌تری قرار گیرد.شهبازی در ادامه افزود: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۱۱ صبح امروز با شاخص میانگین ۳۶ در شرایط پاک و در حال حاضر نیز شاخص کیفیت هوا هم اکنون با شاخص ۳۷ همچنان در شرایط پاک قرار دارد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: هوای پاک