به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۱۲ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۱۷۵۱۲۱

اهدای جوایز اسکار سینمای روسیه

گروه فرهنگ و هنر: "جنگ آنا" ‌امسال برای دومین بار جایزه بهترین فیلم سینمای روسیه را در یک رویداد سینمایی ملی از آن خود کرد.
اهدای جوایز اسکار سینمای روسیه
درامی از جنگ جهانی دوم به نام "جنگ آنا" ساخته آلکسی فدورچِنکو به عنوان برنده جایزه بهترین فیلم در جوایز ملی فیلم "نیکا" روسیه انتخاب شد.

تاس گزارش داد، این دومین باری است که این فیلم که درباره یک دختر ۶ ساله است که پس از کشته شدن همه اعضای خانواده‌اش در جریان جنگ جهانی دوم از این رویداد جان سالم به در می‌برد، یک افتخار ملی کسب می‌کند. در ماه ژانویه نیز این فیلم به عنوان بهترین فیلم روسیه برنده جایزه عقاب طلایی شده بود.

در مراسم اهدای جوایز که در مسکو برگزار و به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شد، فدرچنکو از مارتا کوزلووا بازیگر خردسالی که این نقش را ایفا کرد تقدیر کرد و گفت: اگر ما این دختر را نداشتیم، این فیلم ساخته نمی‌شد.

جایزه بهترین کارگردان سال هم به کیریل سرِبرِنیکوف برای فیلم "تابستان" اهدا شد. این فیلم سال پیش در حالی که کارگردان آن در حبس خانگی بود، در بخش اصلی جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به آلکسی سربریاکوف برای ایفای نقش در فیلم "ون‌گوک" به کارگردانی سرگی لیونف رسید که درباره مشکلات رابطه بین یک مرد و پدر مشهور اوست. او این جایزه را به صورت مشترک با یوگنی تسی‌گانوف برای ایفای نقش نگهبان یک زندان صرب دریافت کرد که به دلیل سرطان تنها دو ماه از زندگی‌اش باقی مانده است.

جوایز نیکا از سال ۱۹۸۹ اهدا می‌شود. سه سال بعد نیز جوایز ای گل یا عقاب ایجاد شد و از آن زمان این دو جایزه در رقابت هستند تا هر یک به عنوان اسکار روسی شناخته شوند. امسال سی و دومین دوره برگزاری اهدای این جوایز بود که از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی روسیه برگزار می‌شود.
مرجع : مهر
برچسب ها: اسکار