به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۷۵۳۰
وزیر بهداشت خبرداد؛

اثرات پارازیت‌ها بر سلامت بررسی می‌شود

گروه علمی وفناوری: وزیر بهداشت از تشکیل کارگروه بررسی کارشناسی اثرات پارازیت‌ها بر سلامت انسان با همکاری وزارت ارتباطات و فن آوری، سازمان انرژی اتمی و سازمان محیط زیست خبر داد.
اثرات پارازیت‌ها بر سلامت بررسی می‌شود
حسن قاضی زاده‌هاشمی افزود: بررسی کارشناسی اثرات پارازیت‌ها بر سلامت انسان برای رفع ابهامات موجود در این زمینه را با هماهنگی وزارت ارتباطات و فن آوری و سازمان انرژی اتمی آغاز کرده‌ایم و اکنون هم با حضور خانم ابتکار، سازمان حفاظت از محیط زیست به این کارگروه اضافه شده است.وی ادامه داد: پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی همه فرکانس‌ها حتماً اگر ضرری متوجه مردم باشد بدون رودربایستی به مردم اعلام می‌کنیم اما فعلاً باید منتظر اتمام کار کارشناسی این کارگروه باشیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: اطلاعات من در مورد اثرات امواج ماهواره‌ای و پارازیت‌ها بر سلامت مردم در حد همین شایعاتی است که در بین مردم رایج است. من هم این شایعات را شنیده‌ام ولی واقعاً برای خود من هم سؤال است که کدامیک از این شایعات درست است و کدام نادرست. اتفاقاً در صحبتی که با آقای واعظی وزیر ارتباطات هم در این مورد داشتیم این تصمیم را گرفتیم که برویم ببینیم کدامیک از این شایعات درست است و کدام نادرست و صادقانه بگویم به همین صورت هم بود که کارگروه بررسی اثرات پارازیت ها بر سلامت انسان تشکیل شد.

وی اضافه کرد: الان دکتر علیرضا دلاوری، مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری سلامت از طرف وزارت بهداشت مأمور شده است که این موضوع را پیگیری کند از وزارت ارتباطات و فن آوری هم افرادی معرفی شده‌اند و دارند روی فرکانس‌های مختلف و اثرات آنها کار می‌کنند.علاوه بر آن، مطالعات بین المللی خوبی هم از قبل وجود دارد که به آنها رجوع می‌کنیم،کارگروههای تخصصی هم دقیقاً همه موارد را بررسی می‌کنند.

هاشمی گفت: مردم بدانند برخی از این شایعات ممکن است برای ترساندن مردم باشد و واقعاً شایعه است تا مردم هر بیماری که متوجه شان شد یک جوری به مسئله پارازیت‌ها ربطش بدهند البته ممکن است برخی موارد هم درست باشد. باید این موضوع را به صورت دقیق و کارشناسی شده در کارگروه بررسی اثرات پارازیت‌ها بر سلامت انسان بررسی کنیم تا لااقل برای خود ما مسئولان و دستگاههای مرتبط موضوع روشن باشد و اگر اطلاعات و شایعات نادرست است همه مطمئن باشند که مشکلی وجود ندارد. فعلاً من نظری درباره اثرات این امواج بر سلامت انسان ندارم و باید اول گزارش کارگروه را مطالعه کنم بعد در جلسه‌ای با دکتر واعظی، وزیر ارتباطات به جمع بندی برسیم، ضمن اینکه دستگاههای دیگری هم هستند که باید در این زمینه نظرشان را بدهند.

هاشمی افزود: گزارش اثرات پارازیت‌ها بر سلامت انسان محرمانه نخواهد بود ولی ممکن است بعد از اتمام کار کارشناسی نتوانیم فی البداهه آن را منتشر کنیم، باید کار کارشناسی تمام شود و دستگاههای مختلف نظرشان را بدهند و مثلاً اعلام کنند فلان فرکانس که در این گزارش آمده اصلاً دستگاه آن را ما در کشور نداریم یا ممکن است دستگاه اندازه گیری فرکانس ها در کشور استاندارد نیست. من فکر می‌کنم هیچ کس در کشور نیست که بخواهد در مورد سلامت مردم مخفی کاری کند، لااقل دستگاههایی که من می‌شناسم این طور نیستند، چنین تصوری درست نیست و گزارش کارشناسی اثرات پارازیت‌ها بر سلامت انسان را در زمان مقرر به مردم اعلام می‌کنیم.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۲:۰۵
یه ده سال دیگه، عملا اثراتش رو خواهید دید! بزرگترین تحقیق تجربی با میلیونها نفر جامعه تست! (141371)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۲:۲۰
دوران فریب و نیرنگ سر اومده ، اثرات مخرب امواج رادیویی اثبات شده!
چه برسه به این امواج! ، این فرستنده ها چند ده برابر قدرت همون آنتنهای موبایله که زیانش رو خیلیها تایید کردند! (141383)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۲:۵۴
پارازیتها فقط اسیب فیزیکی ندارد اسیب روانی هم دارد موقعی که به یک برنامه مورد علاقه خود میخواهی نگاه کنی ولی پارازیت نمیگذارد که ببینی ایجاد نفرت میکند ادم عصبی میشود و فکر میکند که در یک زندان قرار گرفته که انسان را محدود میکنند و همین مساله باعث دوری مردم از حکومت میشود (141408)
مهندس کردستانی هستم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۳:۱۰
امروزه در تمام جهان خاموش کردن منابع سیگنالهای الکترومغناطیسی شامل ( فرستنده ها . گوشیهای موبایل ، آنتن های bts . دستگاههای پخش کننده های سیگنالهای خاص . دستگاهای پزشکی و... ) امری غیر قابل اجراست . در تمامی کشورها امواج الکترومغناطیسی وجود دارد . ولی باید شدیدا این موضوع کنترل شود (حد توان مجاز ) (حد توان مجاز )(حد توان مجاز ).
یعنی سازمانها ، اپراتورها ، کارخانجات ، باید آگاهانه و منصفانه سیگنالها را با توان و قدرتی مجاز و مطابق با استانداردهای جهانی انتشار بدهند تا همشهریان و مادان باردار و نوزادان و کودکان آسیب نبینند. بعنوان مثال نباید در شهرها bts هایی با توان بالا نداشته باشیم .فرستنده های رادیویی و تلویزیونی نباید نزدیک شهرها باشد . با راه اندازی تلویزیون دیجیتال جهت کاهش آلودگی سیگنالی فرستنده های آنالوگ صدا و سیما خاموش شود. و از همه مهمتر اقدام به پخش پارازیت با توان بالا نکنند چون دوست داریم فرزندانمان در آینده سالم باشند . کسانی که احساس میکنند به این موضوع حساسیت دارند با کشیدن چند متر مربع تور فلزی (مثلا تور لانه مرغ ریز بافت ) در مسیر انتشار و وصل کردن آن با سیم مسی مرغوب به چاه ارت یا لوله فلزی آب ، مقداری آسوده زندگی کنند. (141435)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۳:۱۵
زماني اعلام ميكنيد كه ديگه همه سرطان بگيرن بميرن مردم و گول ميزنيد بااين حرفاتون (141444)
دكتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۳:۱۸
اميدوارم در هر صورت اين كارگروه به اين نتيجه برسه بايد پارازيت‌ها حذف شود، متأسفانه روز به روز ارسال پارازيت بيشتر مي‌شود و اين خود يكي از علل افسردگي مردم شده، زيرا رسانه ميلي كه برنامه شاد و مفرح براي مردم ندارد(نيازي به توضيح نيست همه ميدانند) پس بهتر است برنامه‌هاي شاد و سرگم كننده را از مردم نگيريد. (141448)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۳:۲۶
در دولت پیش یه همچنین کارگروهی با حضور وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات و سازمان صدا و سیما تشکیل شد که البته نتیجه این شد که پارازیت برای سلامتی مفید هم هست! (141459)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۴:۲۸
جالبه که صحبت از بیماری ها را شایعه خواندند . اینو دیگه بچه دو ساله هم میدونه که پارازیت ها عامل سردرد های مزمن و سرطان ها هستند . شما نیم ساعت روی پشت بام بایستید اونوقت متوجه درد در سرتون خواهید شد . علل الخصوص که در این چند ماهه اخیر پارازیت ها به صورت مداوم و بی سابقه افزایش یافته و تنها از ساعت 3 شب تا 9 صبح که اکثر مردم در خواب هستند و تماشای بی بی سی و Voa کمترین مشتری را دارد پارازیت انداخته نمی شود اما در بقیه ساعات روز در اکثر مناطق پارازیت ها بسیار زیاد است . این میتونه فاجعه ای غیر قابل جبران را به همراه داشته باشه . (141519)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۴:۳۳
بعد از 34 سال به یاد سلامت مردم افتادید؟ تازه الان هم باید تحقیق کنید؟ عزیز برادر این بازی ها دیگه قدیمی شده شما یک نگاهی به ماکرو فر منزلت بینداز تا ببینی امواج با فرکانس بالا چه به سر گوشت و خون انسان می اندازد؟ در براوردی که شرکت مخابرات چند سال پیش انجام داد اعلام کرد صحبت با گوشی همراه برای 10 دقیقه مانند اینست که سر خودرا در ماکرو فر به مدت یک ساعت قرار داده باشید حال حساب کنید امواج ماهواره و به طبع پارازیت برای آن در حد گیگا هرتز است این یعنی شایعه ؟ افزایش آمار سرطان های مختلف خصوصا خون یعنی شایعه؟.....عزیزان مردم خوب می فهمند و شما لطفا خودتان را به نفهمی نزنید!!!!!! (141522)
مهندس م.ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۴:۴۱
واقعا که
با این گرونی دارو همین کمه

راست میگید پارازیت گرونی بسازید (141532)
آصفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۵:۱۲
در اراک بعد از ریاست جمهوری آقای روحانی پارازیت ها بسیار شدید تر شده است ، یکی نیست به این حضرات بگه اگر ماهواره ها قرار بود روی آرای سیاسی مردم تاثیر بذارند،مردم اصلا در انتخابات شرکت نمی کردند ،چرا که همه شبکه ها روی عدم شرکت مردم تبلیغ می کردند.
آیا تشدید اینگونه اعمال برای کاهش محبوبیت دکتر روحانی نیست؟چرا در زمان احمدی نژاد اینقدر پارازیت نبود؟؟ (141565)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۶:۵۴
در تهران دقیقا دو روز بعد از پیروزی روحانی به نسبت کل تاریخ وجود ماهواره در ایران و تاریخ ارسال پارازیت . انداختن پارازیت افزایش بیشتری رو پیدا کرده و شدید تر شده است . (141637)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۵:۳۴
پارازيت !!!!!!!!!!؟؟؟شوخي ميكنيد مگر ميشه دولت به اين مهرورزي همچين نامهري ما مردم كرده باشه!!!!بابا مردم همنطور الكي دارن سرطان ميگيرن و ميميرن!!هميشه دولت انكار ميكنه و مي اندازه گردن يكي ديگه ويكي ديگه گردن يكي ديگه....... (141584)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۰:۱۳
پزشکی میگفت: در عالم پزشکی چنانچه در یک کامیون پر از گردو احتمال وجود فقط چند عدد گردوی سمی باشد چنین محموله ای را بایستی دور ریخیت. بدیگر مفهوم، در رابطه با سلامتی انسان حتی ریسک یک در چند صد هزار مردود میباشد. از طرفی دیگر هماگونه که مشهور است اروپا محصولات کشاورزی دستکاری ژنتیکی که در آمریکا تولید میگردد بعلت احتمال آسیب به انسان از ورود آنها جلوگیری میکنند.
جای تعجب و تاسف است که جناب وزیر محترم بهداشت، آقای حسن قاضی زاده هاشمی در حالی که برای دوری موبایل (فرکانسی 1GH و قدرتی درحد یک وات) از مغز خود از هندزفری استفاده میکنند، چگونه بخود اجازه می دهند که پرتاب تشعشعات با فرکانسی بیش از پانزده برابر فرکانس موبایل و قدرت چند صد واتی و در فاصله بسیار کم درورن شهری را منوط به بررسی و قطعیت از آسیب ها به مردم خود قرارداده اند (141760)