کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رحمانی فضلی در قد و قواره وزارت کشور نیست

یك اصلاح‌طلب: اقدام احمدی‌نژاد سنجیده بود

17 فروردين 1398 ساعت 17:26

گروه سیاسی: یك فعال سیاسی گفت: «در جریان سیل اخیر شاهد برخی اقدامات پوپولیستی از سوی دیوانیان و لشکریان بودیم و متاسفانه دیدیم که هر دو در این زمینه با هم مسابقه می‌دهند».


عبدالله ناصری در پاسخ به چرایی انجام این‌گونه رفتار‌ها گفت: «به نظر من این رفتار‌ها بیشتر دلایل فرهنگی دارد. یعنی بیش از آنکه یک رفتار انتخابی باشد جزئی از شاکله و شخصیت افراد است. مثل کسانی که در خلوت یا در جمع ناخواسته می‌خندند و این کار دستشان خودشان نیست.» این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره نتیجه و اثر اینگونه رفتار‌ها بر جامعه نیز گفت: «اگر اعتماد مردم به مسئولین کافی نباشد آثار سوء این رفتار‌ها بیش از آثار مثبت آن است، زیرا این کار‌ها شبیه شادی کردن در میان جمع عزادار است و مردم نیز به خوبی متوجه حرکت‌های نمایشی و پوپولیسی می‌شوند».

وی با اشاره به فضای موجود در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها گفت: «من فکر می‌کنم اگر تصاویری که از مردم سیل زده منتشر شده بررسی و گفتمان و ادبیات آن‌ها تحلیل محتوا شود، خواهیم دید و اثبات می‌شود که بعد از سیل بی‌اعتمادی به مسئولان به میزان چشم گیری افزایش پیدا کرده است.» ناصری با اشاره به روان شدن کانکس‌های زلزله‌زدگان کرمانشاه در سیل امسال از عدم مدیریت بحران‌های طبیعی گلایه و تاکید کرد که این مسائل موجب افزایش بی‌اعتمادی مردم خواهد بود.
 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که چرا احمدی‌نژاد به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین پوپولیست‌های ایران در جریان این سیل اقدامی انجام نداد، گفت: «اگر شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شد حقیقت نداشته باشد و او در حبس و حصر نباشد باید به این نتیجه رسید که تاکتیک خوبی را برگزیده است. احمدی‌نژاد رفتار هوشمندانه‌ای کرد که حتما در آینده سیاسی او موثر است. این سیل یک شرایط بحرانی ایجاد کرد و نارضایتی مردم از مدیریت بحران و امدادرسانی‌ها بسیار بود. به خصوص اینکه مردم اشتباهات بنیادین مسئولین سابق را فراموش نکرده و می‌دانند که چه مسائلی باعث پرتخریب شدن این سیل شده است لذا ظاهر نشدن احمدی‌نژاد در این شرایط که بخشی از تخریب‌ها به خاطر تصمیمات دوران مدیریت او بوده است، اقدام و تاکتیک درستی بود.» ناصری همچنین گفت: پیش‌بینی مرحوم آیت الله هاشمی درباره رحمانی فضلی درست از آب درآمد، آقای هاشمی بارها به آقای روحانی گفتند که رحمانی فضلی در قد و قواره وزارت کشور نیست.
 


کد مطلب: 175326

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/175326/یك-اصلاح-طلب-اقدام-احمدی-نژاد-سنجیده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir