کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال تأخیر در برگزاری کنکور ۹۸

تسنیم , 18 فروردين 1398 ساعت 14:19

گروه جامعه: وزیر آموزش‌وپرورش گفت: با وزارت علوم مذاکراتی خواهیم داشت تا بتوانیم تسهیلاتی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل‌زده جهت ورود به دانشگاه فراهم کنیم همچنین ممکن است امتحانات نهایی در این مناطق با تأخیر برگزار شود.


سید محمد بطحایی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت ادامه تحصیل دانش‌آموزان مناطق سیلزده اظهار کرد: در شهرهایی مانند معمولان و پلدختر برگزاری کلاس‌های جبرانی را پیش‌بینی کرده‌ایم و در حال برنامه‌ریزی در این رابطه هستیم.وی افزود: یکی از مهمترین نگرانی‌های دانش‌آموزان این مناطق، برگزاری امتحانات است اما به آنها می‌گویم، به هیچ عنوان نگران آزمون‌ها نباشند، برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم که خود را برای کنکور آماده می‌کنند اردوهای آموزشی پیش‌بینی کردیم که این اردوها به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

مذاکره با وزارت علوم برای ارائه تسهیلات ورود به دانشگاه
بطحایی بیان کرد: با وزارت علوم مذاکراتی خواهیم داشت تا بتوانیم تسهیلاتی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل‌زده برای ورود به دانشگاه فراهم کنیم و در حال بررسی روش‌های مختلف برای برگزاری امتحانات نهایی هستیم و شاید امتحانات را برای این مناطق به تأخیر بیندازیم؛ همچنین یکی دیگر از گزینه‌ها حذف بخشی از محتوای درسی برای دانش‌آموزان این مناطق است تا فشار کمتری به آنها وارد شود.وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در روزهای آینده به استان خوزستان سفر خواهم کرد و شاید برای این استان مجبور باشیم مدارس شبانه‌روزی موقت راه اندازی کنیم تا مشکلات تحصیلی ایجاد نشود.

پیشنهاد تأخیر در زمان برگزاری کنکور
وی در خصوص فاصله امتحان نهایی و برگزاری کنکور گفت: این پیشنهاد در اولین دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد ولی چند محدودیت وجود دارد از جمله تقارن با ماه رمضان؛ بنابراین فاصله بین امتحان نهایی و کنکور باید به نحوی باشد که بتوانیم سوابق تحصیلی را در اختیار سازمان سنجش قرار دهیم. البته وزارت علوم و سازمان سنجش این آمادگی را اعلام کردند کنکور را با تاخیر برگزار کنند. شاید چند روزی این آزمون به تاخیر بیفتد. از طرفی ما هم دنبال این هستیم امتحانات نهایی را زودتر برگزار کنیم تا فرصت کافی برای داوطلبان به منظور آماده شدن برای کنکور فراهم شود. در حال انجام کارهای اداری در این رابطه هستیم که تا چند روز آینده خبر آن نهایی می‌شود.بطحایی ادامه داد: امسال سابقه تحصیلی برای داوطلبان در کنکور تاثیر مثبت دارد.


کد مطلب: 175372

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/175372/احتمال-تأخیر-برگزاری-کنکور-۹۸

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir