به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۷۵۴۳۱

ونزوئلا؛ مخالفان مادورو بار دیگر به خیابان‌ها آمدند

گروه بین‌الملل: صدهها هزار نفر از هواداران خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا روز شنبه در دهها شهر ونزوئلا علیه نیکلاس مادورو، تظاهرات کردند.
ونزوئلا؛ مخالفان مادورو بار دیگر به خیابان‌ها آمدند
این تظاهرات در حالی برگزار شد که ساکنان ونزوئلا علاوه بر تورم افسارگسیخته و کمبود دارو و مواد غذایی، با دسترسی محدود به آب و برق نیز روبرو هستند. ونزوئلایی ها از حدود یک ماه پیش با قطع جریان برق و اختلال در شبکه آبرسانی مواجه شده اند. تظاهرات اعتراض آمیز روز شنبه به دعوت خوان گوایدو برگزار شد. رهبر مخالفان دولت ونزوئلا از سوی کشورهای غربی به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخته شده است.
خوان گوایدو تظاهرات روز شنبه را سرآغاز موج جدید و «دائمی» اعتراضات برای برکناری نیکلاس مادورو از قدرت خوانده است. نیکلاس مادورو همچنان از حمایت ارتش ونزوئلا و کشورهای روسیه و چین برخوردار است. رئیس جمهوری ونزوئلا خوان گوایدو را «دست نشانده آمریکا» می داند و بر اجرای عدالت در مورد او تاکید دارد. رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در تظاهرات روز شنبه گفت: «ما نیامده ایم تا تنها درخواست آب و برق کنیم. ما آمده ایم تا آزادی و دموکراسی بخواهیم.»
در جریان تظاهرات روز شنبه در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا گزارشی از بروز درگیری بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان منتشر نشد. این در حالی است که شاهدان عینی از وقوع درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان در شهر ماراکایبو در غرب ونزوئلا خبر می‌دهند.