به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۷۵۴۳۴
گزارش یك سایت درباره احتمال بازداشت احمدی‌نژاد

آیا احمدی‌نژاد بازداشت شده است؟ داوری: نه

آیا احمدی‌نژاد بازداشت شده است؟ داوری: نه
گروه سیاسی: سایت تابناک (نزدیك به محسن رضایی) نوشت: در روزهای اخیر به ویژه پس از اینکه محمود احمدی‌نژاد در دیدار اخیر مسئولان با رهبر انقلاب حاضر نبود و البته در جریان سیل اخیر نیز خبری از او با کارهای خاص و ویژه اش نیست، برخی خبرها بار دیگر در مورد بازداشت احتمالی او منتشر شده است، اما در حالی که برخی رسانه‌های عربی مدعی شده اند او بازداشت شده است، برای اولین بار یک منبع نزدیک به وی این خبر را تکذیب کرد.
 
یکی از خبرنگاران نیز پس از فراگیر شدن این شایعه، در صفحه مجازی اش نوشت: «یک کانال تلگرامی حامی تروریست ها در سوریه که مدتی است اخبار اغتشاشات در ایران را هم پوشش می دهد، از بازداشت محمود احمدی نژاد، به علت تشویق به تظاهرات خبر داد! که تاکنون هیچ منبع داخلی این خبر را اعلام، تأیید یا تکذیب نکرده است. همچنین سایت النشره لبنان نیز در خبری، مدعی بازداشت احمدی نژاد در شیراز و حصر خانگی او شده بود.  هرچند پس از جدی شدن این ابهام درباره عدم حضور احمدی نژاد، یکی از نزدیکان او یعنی «عبدالرضا داوری» به صحنه آمده و موضوع را رسما تکذیب کرده است.

عبدالرضا داوری، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد درباره چرایی عدم حضور احمدی نژاد علیرغم انتشار شایعه بازداشت او و در پاسخ به این که آیا خبر بازداشت آقای احمدی‌نژاد صحت دارد، گفت: ما هم این خبرها را دیدیم و فقط خندیدیم. او ادامه داد: برخی جریانات که مخالف حقوق مردم و آزادی و مخالف آقای احمدی‌نژاد هستند، آرزوهایشان را در قالب این اخبار کذب منتشر می‌کنند. وی با تأکید بر اینکه احمدی‌نژاد بعد از وقوع سیل پیام داده بود، گفت: «نکته این است که سیل مثل زلزله و دیگر بلا‌هایی طبیعی نیست که در چند ثانیه و دقیقه پایان یابد. سیل جاری است و مقابله با آن نیازمند حضور مستمر است. به نظر من احمدی‌نژاد از آنجایی که ظرفیت‌های اجرایی لازم را برای حل مسأله ندارد و تنها عضو یک نهاد مشورتی است در این باره سکوت کرده است. البته پیامی صادر کرده بود و اگر اقدام بیشتری می‌کرد، همین دوستان شایعه‌ساز می‌گفتند که قصد شوآف دارد».

از طرفی احمدی نژاد همواره حضور پررنگ و تلاش جدی در استقبال و بدرقه دو یار زندانی خود یعنی «اسفندیار رحیم مشایی» و «حمید بقایی» داشته است. نکته قابل توجه در این خصوص این که رئیس دولت های نهم و دهم عکس و فیلمی از دیدار نوروزی خود با این دو منتشر نکرد و حتی در مراسم استقبال و بدرقه شان نیز همچون گذشته حضور نیافت. عکس هایی که در این زمینه منتشر شده مؤید این مسأله است.

به هر حال حضور احمدی نژاد در سال 98 بسیار کمرنگ تر از آنچه پیشتر بوده، است. آن هم علیرغم وقوع اتفاقاتی که اتقافا او به خوبی می داند چطور باید از آنها بهره برداری کند. خبرهایی در مورد بازداشت او به دلیل عدم حضورش طی روزهای اخیر در چند رسانه عربی، برخی کانال های فضای مجازی و همچنین برخی رسانه های داخلی منتشر شده که صرفا با تکذیب داوری از نزدیکان احمدی‌نژاد مواجه گشته و تاکنون فیلم، تصویر و یا خبر دیگری که حکایت از عدم بازداشت احمدی نژاد داشته باشد منتشر نشده و مسئولان امر هم واکنشی در این خصوص دال بر تکذیب یا تأیید آن نشان نداده‌اند.
برچسب ها: احمدی‌نژاد