کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شایعه حصر خانگي محمود احمدي‌نژاد

19 فروردين 1398 ساعت 20:07

گروه سياسي: در پي انتشار برخي خبرها مبني بر بازداشت محمود احمدي‌نژاد يكي از سايت‌هاي اصول‌گرا، امروز درباره صحت و سقم اين خبر گزارشي منتشر كرد و همزمان، خبرها و شایعات متناقضی درباره او در برخی رسانه‌های داخلی عمدتا اصولگرا انعكاس یافته است.


امروز سايت خبری تابناك، (نزدیك به محسن رضایی) نوشته بود: به دليل عدم حضور احمدي‌نژاد در مجامع و جلسات عمومي شايعه احتمال بازداشت او توسط برخي منابع مطرح شده اما يكي از مشاوران نزديك او (عبدالرضا داوری) اين خبر را تكذيب كرده است.

به گزارش بهارنیوز، در عين حال برخي شایعات در فضای مجازی هم حاكیست كه احمدي‌نژاد چند هفته‌اي است در حصر خانگي به سر مي‌برد. اين خبر البته هنوز توسط مقامات رسمي تاييد يا تكذيب نشده است. گفتني اينكه از سال 1389 تاكنون دو كانديداي انتخابات سال 1388 در حصر خانگي به سر مي‌برند و اگر خبر حصر احمدي‌نژاد صحت داشته باشد او سومين كانديداي آن انتخابات خواهد بود كه بازداشت خانگي مي‌شود.

در همین حال، برخی از سایت‌های جناح اصولگرا طی روزهای اخیر، مطالب و اخبار جدیدی علیه رییس‌جمهور سابق منتشر كرده‌اند كه به گفته برخی فعالان سیاسی، می‌تواند نشانه‌هایی از وضعیت و تصمیم جدیدی درباره او باشد. از جمله، اظهارات جواد كریمی قدوسی (نماینده مشهد در مجلس) كه سحنان رهبری در یك جلسه با احمدی‌نژاد را نقل كرده و همچنین ادعای یك نوار صوتی از سخنان احمدی‌نژاد مبنی بر اینكه اغلب مقامات كنونی كشور دست‌نشانده انگلیس هستند! را منتشر كرده‌اند.

در همین رابطه، علی‌اکبر جوانفکر مشاور احمدی‌نژاد در كانال تلگرامی خود نوشت: همزمان با طرح مطالبات به حق مردم از زبان دکتر احمدی‌نژاد، یک جریان رسانه ای وابسته به برخی نهادهای امنیتی، چنین ادعا و القاء کرده است که رئیس جمهور سابق، انگلیس را عامل پشت پرده اتفاقات گذشته و شکل گیری انقلاب می‌داند. بر اساس این ادعای کذب و انحرافی که رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی نیز آن را با آب و تاب بسیار منتشر کرده‌اند، تمام مسئولان نظام بر اساس خط انگلیسی حاکم شده‌اند! یا وابسته به انگلیس هستند یا انگلیس به صورت مستقیم یا با واسطه آنها را مدیریت می‌کند!!


طرح ادعاهای خلاف واقع و گمراه کننده درباره چگونگی و ابعاد مداخلات دولت انگلیس در امور داخلی ایران، اغلب با هدف پاک کردن یا زیر سئوال بردن نقش واقعی این دولت استعمارگر از اذهان عمومی در جهت پیشبرد برخی سیاست های سلطه گرانه اش در ایران انجام می شود. تعجب آور است که رسانه های وابسته به یک نهاد امنیتی به جای ردیابی و شناسایی نشانه های آشکار مداخلات استعمار پیر در مسائل داخلی ایران، در تلاش برآمده اند تا بر پرسش های منطقی و اصولی مطرح پیرامون این موضوع حساس و مهم سرپوش بگذارند.

یکی دیگر از ادعاهای کذب مطرح شده در وبسایت "بصیرت" آن است که "دکتر احمدی‌نژاد گفته است برای رأی‌ مجبور هستیم از بدنه ضعیف جامعه حمایت کنیم، سوار شویم تا بتوانیم اهداف‌مان را پیگیری کنیم"!! اینگونه شبهه افکنی ها و دروغ پراکنی ها پس از آن انتشار یافته است که در تمامی نظرسنجی های انجام شده، دکتر احمدی نژاد با فاصله بسیار زیاد، بالاترین میزان محبوبیت مردمی را در مقایسه با سایر رجال و شخصیت های سیاسی کشور، داشته است.

بر اساس نظر صریح مقام معظم رهبری، دولت دکتر احمدی‌نژاد موفق شد قطار انقلاب را به ریل اصلی خودش بازگرداند، شعارهای انقلاب را با افتخار سر دست بگیرد و آنها را در جامعه و مجامع جهانی مطرح کند. اکنون این سئوال مطرح است که رسانه های وابسته به نهادهای امنیتی و جریان مدعی اصلاح‌طلبی، از شبهه افکنی و شایعه پراکنی در اذهان عمومی چه هدفی را دنبال می کنند؟! برخی شایعات پیرامون دکتر احمدی نژاد و نسبت های خلاف واقع به ایشان در شرایطی مطرح شده است که بخش وسیعی از کشور گرفتار سیلاب ویرانگر و تبعات سخت آن برای مردم آن مناطق شده است. آیا آنها قصد دارند اذهان مردم را از ضرورت امداد رسانی به سیلزدگان، به مسائل انحرافی مورد نظر خود سوق دهند؟


کد مطلب: 175483

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/175483/شایعه-حصر-خانگي-محمود-احمدي-نژاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir