به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۷۵۵۳۰

روحانی: از کسی ترس نداریم

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور تاکید کرد: کدام کشور و ملت توانسته در طول چهل سال قربانی داده باشد و تروریست‌ها را در کشور ریشه‌کن کند. سپاه تروریست‌ها را ریشه‌کن کرد و مابقی چرثومه باقی مانده‌شان به دامن صدام رفت و امروز هم در دامن تروریست‌ها و استکبار ماوا گرفته‌اند.
روحانی: از کسی ترس نداریم
حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در همایش روز ملی فناوری هسته‌ای در سالن اجلاس سران گفت: روز میلاد با سعادت سالار شهیدان، سرور آزادگان جهان، حضرت ابی‌عبدالله حسین (ع)که فرهنگ ایستادگی، ایثار، شهامت و شهادت را به ما یاد داد به محضر ملت ایران، مسلمان جهان، آزادیخواهان و حضار محترم تبریک عرض می‌کنم. امروز میلاد آن آزادمرد و بزرگمردی است که راه ایستادگی در برابر ظلم و ستم و قدرت‌هایی که می‌خواهند ملت‌های جهان را زیر سلطه خود در آورند. 

می‌خواهند با فشار به زندگی مردم، ما را از مسیر تعالی بازگردانند
وی ادامه داد: او به ما یاد داد چگونه در صحنه زندگی در آمر به خوبی‌ها و ناهی از پستی‌ها و زشتی‌ها باشیم. خشنودی ما جایی باشد که خشنودی حق را شاهد باشیم و می‌دانیم در برابر صبر و ایستادگی خداوند به وعده‌اش عمل کرده و اجرا صابرین را به ما اعطا خواهد کرد.رئیس‌ دولت دوازدهم با بیان اینکه فرهنگ سالار شهیدان عامل اصلی پیروزی‌های بزرگ ملت‌های مسلمان به ویژه ملت بزرگ ایران در نهضت‌ها و انقلاب‌های مختلف و حراست از ایران و کشورمان و دفع تجاوز است، اظهار داشت: امروز درسی بزرگ در ایستادگی و مقاومت ما در برابر آنهایی است که می‌خواهند با فشار به زندگی مردم ما را از مسیر تعالی بازگردانند. 

هر شبی که تصمیم ما برای آرامش و قدرت ملت باشد، از شب قدر بالاتر است
روحانی به فرارسیدن روز پاسدار اشاره و تصریح کرد: امروز روز پاسدار، روز فداکاران و جانباختگانی است که از روز اول انقلاب کنار مردم و با مردم بودند و برای منافع مردم، برای منافع کشور و انقلاب از راحتی خود گذشتند. شب‌هایی را این عزیزان در کنار سایر نیروهای مسلح به صبح آوردند که هر شبش از شب قدر بالاتر بود. وی با بیان اینکه شب قدر که شب نوزدهم، بیست و یکم یا شب بیست و سوم رمضان نیست بلکه ما شب‌هایی را می‌توانیم به یادآوریم که از شب قدر هم بالاتر است، خاطرنشان کرد: هر شبی که تصمیم، اراده و نقشه ما برای ملت، راحتی، آرامش و قدرت ملت باشد، آن شب از شب قدر بالاتر است. بیاییم همه شب‌های خود را شب قدر بسازیم. 

انواع توطئه‌ها را علیه ملت ایران طراحی کردند
رئیس‌جمهور با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای پاسدار و فداکار ما و همه آنهایی که برای راحتی مردم شب‌ها نخوابیدند، کسانی هستند که شب‌های خود را شب قدر ساخته‌اند، ابراز داشت: چرا سپاه به وجود آمد؟ انقلاب مردم ایران به پیروزی رسیده بود و دشمنانی می‌خواستند عمر این انقلاب، دوران و زمانش حداکثر چند ماه بیشتر نباشد. روحانی افزود: انواع توطئه‌ها را علیه ملت ایران طراحی کردند که یکی از آنها، توطئه ترور علیه ملت ایران بود.گروهک‌هایی را در دامن خود پرورش داده، آنها را ترغیب کرده، به آنها پول داده و مواد منفجره را به آنها دادند تا مسئولان و انقلابیون را به خاک و خون بکشند تا ایران به دوران قبل از انقلاب بازگردد.

وی ادامه داد: ما نیازمند نیروی مومن و فداکاری بودیم که در مقابل ترویسم ایستاده و امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آورد. در راس این حرکت سپاه پاسداران بود. وی با بیان اینکه در آن روزی که در خانه‌های تیمی در شهرها گروه‌های منافق و چپ با نام‌های مختلف ملت ایران را ترور می‌کردند، دستگیر می‌شدند چه کسانی فداکاری کرده و این تروریست‌ها را منهدم کرده و دستگیر می‌کردند و شهید می‌شدند، عنوان کرد: در راس این جنگ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. در روزی هم که دشمنان این ملت جنگ را به ما تحمل کرده و سه روز بعد در اهواز و هفته‌های بعد در تهران مصاحبه می‌کنند، چه کسانی در برابر متجاوزان ملت ایران ایستادگی کردند. این ملت ایران، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی بود و یکی از فداکاران، باز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. 

کسی نمی‌تواند ادعا کند که بیشتر از ملت ایران قربانی تروریسم بوده است
رئیس شورای عالی امنیت ملی با طرح این سوال که شما می‌خواهید سپاه مورد کینه و غضب آمریکا و صهیونیست‌ها نباشد؟ یادآور شد: شاید این توقعی که در تصور ما است با واقعیت نخواند. در طول چهل سال گذشته، توطئه‌هایشان منجر به شکست شد. چه کسانی باعث شدند؟ کل ملت ایران، همه اقوام، شیعه و سنی. همه دوشادوش هم ایستادند و سپاه پاسداران در این ایستادگی پرچمدار بزرگ بود. روحانی با تاکید بر اینکه امروز استکبار جهانی و آمریکا کینه، عداوت و شکست‌های خود را می‌خواهد با تروریست نامیدن گروهی که همواره بزرگترین آرمان، عمل و هدفش مبارزه با تروریسم است، خالی کند، بیان کرد: هیچ کسی نمی‌تواند ادعا کند که بیشتر از ملت ایران قربانی تروریسم بوده است. ملت ایران قربانی تروریسمی بودند که به دستور قدرت‌ها ساخته و تسلیح شدند. شما به من نشان بدهید که اقدامی که ده‌ها تن از نمایندگان مجلس، تعدادی از وزرا و رئیس دستگاه قضایی به شهادت برسند. شما نشان بدهید آن رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و مسئولانی که در یک اقدام تروریستی به شهادت برسد.

سپاه تروریست‌ها را ریشه‌کن کرد
وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار نفر از ملت به دست تروریست‌ها به شهادت رسیدند، گفت: کدام کشور و ملت توانسته در طول چهل سال قربانی داده باشد و تروریست‌ها را در کشور ریشه‌کن کند. سپاه تروریست‌ها را ریشه‌کن کرد و مابقی چرثومه باقی مانده‌شان به دامن صدام رفت و امروز هم در دامن تروریست‌ها و استکبار ماوا گرفته‌اند. رئیس‌جمهور با اشاره به نقش سپاه در مبارزه با تروریسم در منطقه اظهار داشت:‌ چه کسی بود در این منطقه، ملت‌‌‌های منطقه را یاری کرد؟ جز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؟ اگر عراق از ما دعوت کرد، ساعتی درنگ نکردیم. اگر مردم عراق، کردهای شمال این کشور از ما یاری خواستند، درنگ نکردیم. شبی که سلمانیه در حال سقوط بود، ملت ایران و سپاه پاسداران درنگ نکرد و پاسخ مثبت دادند. سپاه در کنار مردم سوریه و لبنان ایستاد، داعش را به شکست رساند، سازمان داعش را واژگون کردند و سلطه آنان را در سلمانیه تمام کردند. 

آمریکا هنوز هم حاضر نیست علیه داعش بجنگد
روحانی با بیان اینکه چه کسانی به ندای هل مِن ناصر یَنصُرُنى مردم منطقه جواب داد؟ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی!تصریح کرد: سپاهی که از روز تاسیسش و تا امروز یکی از بزرگترین اقداماتش مبارزه با تروریسم بوده است و در این راه شهید داده‌‌اند و آخرین شهیدان این سپاه در جاده خاش - زاهدان بود. چه کسانی در دنیای امروز تروریسم را تشویق و ترمیم می‌‌کنند. آمریکا هنوز هم حاضر نیست علیه داعش بجنگد و پناهشان می‌‌دهد. هنوز هم حاضر نیست مناطق آنان را به دولت‌‌های منطقه تحویل دهد. وی خطاب به دولتمردان آمریکایی تصریح کرد: شما امروز مدعی شده‌اید علیه تروریسم نظر  می‌‌دهید. شما در رأس تروریسم عالم هستید. این کدام نیرو بود که هواپیمای ما را در ۱۲ تیر ۶۷ سرنگون کرد؟جز نیروهای مداخله‌‌گر شما در منطقه! کسی از شما از پذیرفت که گفتید هواپیمایی مسافربری ایرباس را با جنگنده اف۱۴ اشتباه گرفته‌‌ایم؟ آن کسی که درس هوانوردی را آموخته است، می‌‌داند این حرف چقدر بچگانه است! شما می‌‌خواستید ضرب شصت نشان دهید. شما می‌‌خواستید بگوئید زن‌‌‌ها و کودکان را می‌‌کشیم و مسافران را قطعه‌‌قطعه می‌‌‌کنیم. 

اگر دیروز از IR۱ ما می‌ترسید امروز ما IR۶ رونمایی کردیم 
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه اگر مدعی هستید با تحریم‌‌تان جلوی فناوری‌‌های هسته‌‌‌ای ایران را می‌‌گیرید می‌‌دانید که دروغ می‌‌گوید، خاطرنشان کرد: شما نمی‌‌توانید جلوی پیشرفت مردم ایران را بگیرید. اگر دیروز از IR۱ ما می‌ترسید امروز ما IR۶ رونمایی کردیم و اگر به ظلم خود ادامه دهید، زنجیره IR۸ ما را هم خواهید دید. اگر منظور شما از تحریم‌ها این بوده که از قدرت ایران بکاهید، خودتان می‌دانید که از پارسال تا امسال به موشک‌هایی رسیدیم که در مخیله شما هم نخواهد گنجید.روحانی با اشاره به بازگشت تحریم‌‌ها از سوی دولت آمریکا ابراز داشت: از اردیبشهت پارسال که نغمه شوم تحریم را آغاز کردید تا فرودین امسال همه نیروهای مسلح،‌ مردم و دولتمردان یکپارچه هستند. 

از بارندگی آسمان و سیلاب هم می‌‌‌خواستید سواستفاده کنید
وی با یادآوری رفتار جامعه جهانی درخصوص عدم کمک به آسیب‌‌دیدگان سیل‌‌های اخیر کشور بیان کرد: شما از بارندگی آسمان و سیلاب هم می‌‌‌خواستید سواستفاده کنید که ملت ایران پاسخ داد. خواستید بگوید در میان سیل بین دولت و سپاه، سپاه و ارتش، سنی و شعیه جنگ است اما خطا کردید. امروز در مناطق سیل‌‌‌زده همه در کنار هم هستند. دولت و نیروهای مسلح همه در کنار هم هستند. شما دیدید بالگرد ارتش و سپاه در کنار هم پرواز کردند. شما دیدید در کنار استاندار و فرماندار، فرمانده ارتش و سپاه بودند. رئیس شورای عالی امنیت ملی با طرح این سوال که شما فکر کردید بگوئید سپاه تروریست است کسی می‌‌پذیرد، یادآور شد: آن روز که گفتید معاهده آب و هوایی غلط است، کسی به شما اعتنا کرد؟ آن روز که گفتید مردم سیاه‌‌پوست، مکزیک و مسلمان‌‌ها حق رفت و آمد ندارند، کسی پذیرفت؟ آن روز که گفتید قدس پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل است، کسی پذیرفت؟ آن روز که شما گفتید جولان از آن رژیم متجاوزگر اسرائیل است، کسی شنید؟

یک فشار به زندگی روزمره مردم ایران وارد کردید
روحانی با بیان اینکه شما گفتید در تابستان کار ایران تمام است، دیدید نشد، عنوان کرد: گفتید در کریسمس تمام است، دید که نشد. گفتید در ۲۲ بهمن تمام است، دیدید که نشد. شما فکر کردید اگر علیه سپاه سخن گفتید، اختلاف ایجاد می‌‌شود. از محبوبیت سپاه کاسته می‌‌شود، بدانید محبوبیت سپاه از هر زمانی بیشتر خواهد شد. وی اضافه کرد: شما تنها یک کار کردید که در برابر ملت ایران عصبانی بودید. در برابر این عصبانیت خود، یک فشار به زندگی روزمره مردم ایران وارد کردید. اگر هدفتان این بود که مردم این سرزمین مواد غذایی را گران‌تر بخرند و زندگی آنها کمی سخت شود به هدف خود رسیده‌اید. اما هدف شما این نبود. اگر هدف شما این بود که مردم ایران یکپارچه علیه شما شوند همین امر انجام شده است اما اگر خواسته‌اید ملت را از راه خود و دولت را از راه خود برگردانید و خودتان بر ایران مسط شوید، خطا کرده‌‌‌‌اید. 

سانتریفیوژ ما می‌چرخد، بهتر هم می‌چرخد
روحانی با بیان اینکه امروز روابط ایران با همسایگانش از هر روز بهتر است، گفت: شما هر روز و همواره در گوش مسئولان منطقه وز وز می‌‌‌کنید اما ما امروز بهترین رابطه را با همسایگان خود در عراق، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، افغانستان،‌ پاکستان، قطر و کویت داریم. آن یک یا دو کشور هم تقصیر خودشان است، ما به دنبال این هستیم که با همه کشورهای منطقه رابطه داشته باشیم.  وی با تاکید بر این موضوع که ما و ملت ایران به راه‌مان و اهداف‌مان پایبند هستیم، اظهار داشت: اگر در آغاز دولت گفتیم هدفمان این است که سانتریفیوژ بچرخد، اقتصاد ایران هم بچرخد. امروز ببینید که سانتریفیوژ ما می‌چرخد، بهتر هم می‌چرخد. سانتریفیوژ ما دقیق‌‌تر و با کیفیت بالا می‌چرخد. ملت ایران هم در توسعه علمی هر روز قدم جدیدی برمی‌دارد.

دولت با تمام توان در کنار محصولات دانش‌‌بنیان قرار گرفته است
رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در این چند سال اقتصاد ما مسیر درستی را طی کرد، تصریح کرد: اگر در سال ۹۲ نیمی از گندم خود را وارد می‌‌‌کردیم، امروز دیگر احتیاجی به واردات گندم نداریم و خودکفا هستیم. ما در سال گذشته از واردات بنزین نیز خودکفا شدیم و در استخراج گاز و نفت نیز از همسایگان خود پیشی گرفتیم. اقتصاد ما علی‌رغم میل و تحریم شما چرخید، سانتریفیوژ هم چرخید. روحانی ادامه داد: دولت با تمام توان در کنار محصولات دانش‌‌بنیان قرار گرفته است. ببینید چند شرکت دانش‌‌بنیان در این چند سال کار خود را آغاز کرده است. شما ببینید در همه رشته‌‌های علمی در این چند سال در زمینه نوآوری ۳۵ پله رشد کرده‌‌ایم. پس مسیر ما درست است.

هدف دولت جبران خسارت مردم سیل‌زده است
وی با اشاره به استان‌های سیل‌زده خاطرنشان کرد: در استان لرستان، گلستان، خوزستان، ایلام و سایر استان‌‌های سیل‌‌‌زده، شما خواهید دید در سال ۹۸ خسارت‌‌ها را جبران می‌‌کنیم. می‌‌دانیم خسارت بالا است و شرایط کشاروزی، دامداری و صنعت ما آسیب دیده اما تمام ملت ایران یکپارچه است. هدف ما این است که خسارت آنها جبران شده و مردم ما به زندگی عادی خود برگردند. رییس‌‌جمهور با اعلام خبر دیدار روز گذشته خود با رهبر انقلاب ابراز داشت: دیروز خدمت رهبری بودم. امروز رهبر، دولت، نیروی مسلح و مجلس همه یکپارچه هستند تا مشکلات و مسائل را حل کنیم. البته در کنار این بارش باران نعمت بزرگی برای ملت ما بوده و ان‌‌شاءالله سال بسیار خوبی خواهیم داشت. 

شاید اختلاف نظری باشد اما هدف ما واحد است
وی افزود: تشکر می‌‌کنم از آنهایی که در تعطیلات عید حتی یک ساعت هم به تعطیلات نرفتند. وزرایی که از این استان به آن استان رفتند و نیروهای مسلح و امدادی که شبانه‌‌روز تلاش کردند و در هوای بد توانستند کمک‌‌ها را به مردم برسانند.از ملت ایران بابت صبوری و عزتشان سپاسگذاری می‌‌کنم. انسان خجالت می‌‌کشد مردمی که خانه خود را از دست داده‌‌اند، زبانشان مهربانانه است که این فرهنگ ملت ایران را نشان می‌‌دهد. رئیس شورای عالی امنیت ملی با تشکر از رییس سازمان انرژی اتمی برای پیشبرد فناوری هسته‌‌ای بیان کرد: آقای صالحی گفتند برخی بی‌‌مهری می‌‌کنند. البته اجر آنهایی که کار می‌‌کنند، بیشتر می‌‌شود. اگر اجر بی‌‌حساب می‌‌خواهید این لحن تند اجر خادمین ملت را بالاتر می‌‌برد. شاید اختلاف نظری باشد اما هدف ما واحد است.

اگر صبر می‌‌کنیم به خاطر ضعف ما نیست
روحانی خطاب به طرف‌‌های ایران در مذاکرات هسته‌‌ای یادآور شد: به گروه کشورهای ۱+۵ که یکی از آنها همه تعهدات خود را زیر پا گذاشت، می‌‌گویم به وظایف خود توجه کنید. ما صبر می‌‌کنیم و صبر هم کردیم اما صبر یک آستانه‌‌ای دارد که ممکن است. در آن آستانه ملت و دولت ایران قدم دیگری بردارد. وی با بیان اینکه اگر صبر می‌‌کنیم به خاطر ضعف ما نیست بلکه به خاطر تدبیر ما است، عنوان کرد: ما از کسی ترس نداریم. مسیر ما مسیر درستی است. امیدواریم دیگران بدانند تاریخ نسبت به آنها قضاوت می‌‌‌کند بنابراین پای پیمان خود بایستید.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: رئیس جمهور