به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۱۷۵۵۹
كاهش قيمت‌ها در شهرستان‌ها تا 20 درصد گزارش شده است

قيمت مسکن در تهران ۱۰درصد ارزان شد

گروه اقتصادي: ميانگين قيمت مسكن در تهران، حدود 10 درصد کاهش يافته است.
قيمت مسکن در تهران ۱۰درصد ارزان شد
مصطفي قلي‌خسروي، عضو هيات مديره اتحاديه مشاوران املاک اوايل شهريور در وصف وضعيت بازار مسکن گفته بود: از 25 خرداد تا 25 مرداد 7 درصد حباب قيمت مسکن از بين رفت و خوشبختانه با توجه به ثباتي که بر بازارهاي اقتصادي حاکم شده، 2 درصد ديگر از حباب قيمتي مسکن ترکيد. در حال حاضر بازار مسکن 11 درصد حباب قيمتي دارد که پيش‌بيني مي‌کنيم اين حباب نيز تا يک ماه آينده از بين برود.

اين پيش‌بيني ظاهرا به واقعيت مبدل شده و به‌ عنوان نمونه يک ماه پيش در چنين روزي قيمت هر مترمربع آپارتمان نوساز واقع در خيابان ظفر 7/2 ميليون تومان بود، در حالي که امروز همان آپارتمان با کاهش 11درصدي به حدود متري6/5 ميليون تومان رسيده است. اين وضعيت براي تمام نقاط تهران از شمال به جنوب و از غرب به شرق با اندکي تغيير حاکم است و به‌طور متوسط مسکن 10 درصد نسبت به ماه گذشته ارزان‌تر شده است، اين كاهش قيمت‌ها در شهرستان‌ها نيز تا 20 درصد گزارش شده است.

يک عضو هيات مديره اتحاديه مشاوران املاک درباره وضعيت بازار مسکن گفت: با توجه به تعاملات سياسي و بين‌المللي و همچنين ثبات قيمت ارز و طلا بازار مسکن از فضاي رکود مطلق خارج شده و به‌سمت رونق بدون افزايش قيمت حرکت مي‌کند.حسام عقبايي، افزود: کاهش قيمت مسکن پس از انتخابات رياست‌جمهوري آغاز و امروز تقريباً به کف رسيده، بنابراين بهترين زمان براي خريد خانه فرا رسيده است. وي با پيش‌بيني اين‌که رونق نسبي بر بازار مسکن حاکم خواهد شد، تصريح کرد: با توجه به وضعيت اقتصادي و کنترل‌هايي که از سوي دولت اعمال مي‌شود، بازار مسکن تا پايان سال رونق بدون افزايش قيمت را تجربه خواهد کرد.

۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۸:۳۳
چرا خودرو ارزان نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (141668)
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۹:۵۵
یعنی حالا دیگه بایک میلیون حقوق یه بچه دانشجو دوتا محصل کلی هم گرفتاری میشه خونه خریداخ جون (141733)
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۱:۱۵
کلید افزایش قیمت مسکن فقط وفقط دست همین دلال بزرگ مسکن می‌باشد که خودش هم رفیق.....وبا (141811)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۲۲:۱۸
بهار جان دلت خوشه کدوم پول کدوم کشک با این حقوقها که نمیشه شکم سیر کرد انتظار داری خونه هم بخریم . محمود کاری کرد کارستون خدا ازش نگذره (141873)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۰:۳۹
راستی؟ کجای تهرون؟ (141996)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۱:۵۹
کجا ارزون شده
اگر دین نداریم آزاده که هستیم
اصلاح طلبیم و طرفدار روحانی ولی به وضع اقتصادی شدیدا معترض
هیچی ارزون نشده گرون تر هم شده
و واقعا شعار های انتخاباتی مثل 35 سال گذشته نم نم فراموش میشه مردم هم به قیمتهای جدید عادت میکنند (142029)