به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۱۷۵۵۹۶
نماینده اهواز: سیل‌زدگان در جنگل به سر می‌برند

خطر پس زدن فاضلاب، كلانشهر اهواز را تهدید می‌کند

گروه جامعه: نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها گفت: خطر فاضلاب اهواز را تهدید می کند. مردم آسیب دیده از سیل بیش از اینکه از سیل در رنج باشند از پس زدن فاضلاب در اهواز در رنج هستند و خانواده ها نگران سلامتی فرزندان خود هستند.
خطر پس زدن فاضلاب، كلانشهر اهواز را تهدید می‌کند
سید محسن موسوی زاده افزود: بعد از وقوع سیل در اهواز فاضلاب این شهر که از ابتدا هم به رودخانه ها هدایت می شد، هم اکنون پس زده است و اکثر نقاط شهر را فرا گرفته و بوی تعفن فاضلاب مردم را ناراحت و رنجیده کرده است. وی ادامه داد: در حال حاضر تنها اقدام موثر و موقتی برای خروج از این وضعیت، جمع آوری فاضلاب از سطح شهر و کمک گرفتن از پمپ های مکنده است.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: اگر چه این روش فقط یک روش موقتی است، اما در حال حاضر به جزء تجهیزات شهرداری اهواز حداقل نیاز به 100دستگاه پمپ مکنده داریم تا در گوشه گوشه شهر مستقر کنیم تا مردم را از بوی بد فاضلاب و خطر بیماری ها نجات دهیم.
وی اعلام کرد: به دلیل گرمی و رطوبت هوا و پخش شدن بوی بد فاضلاب در سطح شهر سلامتی مردم و ساکنان شهر اهواز در معرض خطر است و تقاضا داریم که مسئولان هرچه زودتر اقدامی در این زمینه داشته باشند.

موسوی تصریح کرد: سیلاب در اهواز فروکش نکرده و با توجه به ادامه بارندگی ها دیگر و افزایش خروجی سدها شهر در معرض خطر است. وی تاکید کرد: شاید رودخانه های حواشی اهواز و همین طور استان خوزستان در شرایط بهتر تحمل سیلاب زیاد را داشتند ، اما به دلیل اینکه چندین سال است که رسوبات زیادی در بستر این رودخانه ها ته نشین شده و لایروبی هم نشده است و مسیل ها هم بازگشایی نشده است، خطر همچنان این مناطق را تهدید می کند. نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: سیل بندهای موقت که بر روی سیل بسته شده است مستحکم نیستند و آب به زیر آنها نفوذ کرده است و خطر فرو نشست و ریزش را دارند. وی تاکید کرد: در حال حاضر بهتر است که ظرفیت سدهای بالا دستی کرخه زیاد شود تا ورودی آب به کرخه و دز کاهش یابد تا خطر کمتری متوجه اهواز و دیگر شهرهای در مسیر سیل در استان خوزستان شود.

موسوی با تشکر از خدمات سپاه، شرکت نفت و فولاد برای کمک رسانی به مناطق سیل زده خوزستان از استان های معین امدادرسان به خوزستان شامل کرمان، فارس، تهران و اصفهان انتقاد کرد و گفت: در این شرایط بحرانی به انتظاری که از این استان ها داشتیم پاسخ مناسب داده نشد و از این استانها می خواهیم به صورت جدی تر برای کمک رسانی اقدام کنند. وی یادآوری کرد: شهردار کرمان شب گذشته و استاندار تهران هم برای بازدید از این مناطق سیل زده حضور یافتند، اما انتظار ما که در بحران هستیم خیلی بیش از این هاست. موسوی تاکید کرد: در حال حاضر نیازمند امکاناتی مانند بیل مکانیکی پیشرفته و زنجیردار و کامیون های کمپرسی هستیم تا از نفوذ جدی آب به شهر جلوگیری کنیم.
 
نماینده اهواز: سیل‌زدگان در جنگل به سر می‌برند
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد مدیران در مقابله با سیل خوزستان، به حمایت فوری مردم سایر استان‌ها از خوزستان تاکید کرد.
جواد کاظمی نسب ضمن انتقاد از نحوه عملکرد متولیان امر در بحران سیل خوزستان به برنا گفت: به عنوان نماینده اعلام می‌کنم امکانات در شان مردم خوزستان نیست و خیلی ضعیف عمل شده است.
جواد کاظمی‌نسب تاکید کرد: مردم در جنگل‌ها به سر می‌برند و امکانات بهداشتی اعم از سرویس‌های بهداشتی موجود نیست همچنین از نظر تامین غذا مشکلاتی وجود دارد. وی اضافه کرد: چادرها کافی نیست؛ اقلام کمکی کم است. انتظار داریم مردم سایر استان‌ها به مردم خوزستان کمک کنند. امکانات موجود جوابگو فاجعه خوزستان نیست. سه رودخانه بزرگ ایران اعم از رودخانه‌های دز، کارون و کرخه در این استان موجود است و آب وارد روستاها و شهرهای کناری شده است. در حال حاضر روستاهای حاشیه تخلیه شده‌اند اما اکثرا نمی‌دانند کجا بروند.
کاظمی‌نسب تصریح کرد: امکاناتی چون بیل، لودر، بولدوزر وجود ندارد. من به عنوان نماینده مردم از صبح تا شب به دنبال بیل بگردم نمی‌توانم پیدا کنم. وی با تاکید بر اینکه امکانات در خوزستان بسیار ضعیف است، گفت: نمی‌دانم با کدام مدیر باید برای رفع مشکلات صحبت کنم و کسی جوابگو نیست. وضعیت خوزستان فوق بحرانی است. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه روستاهای حاشیه این سه رودخانه سیل‌زده هستند. برخی از این روستا محاصره هستند و امکاناتی ندارند. همچنین برخی از مردم در جنگل‌ها و صحراها به سر می‌برند که چادر و امکانات ندارند.
کاظمی‌نسب ادامه داد: برخی از مردم و بیماران مجبور شدند در روستاهای خود بمانند. شهر حمیدیه و شیبان در محاصره سیل هستند و عین دو که منطقه‌ای از شهر اهواز است حدود سه هزار نفر جمعیت دارد نیز در محاصره است و نیاز به امداد دارد. شهرستان کارون تمام روستاهایش در معرض خطر هستند. وی با اشاره به اینکه امدادهای استان‌های دیگر کافی نیست، گفت: از مردم و مسئولین انتظار داریم این استان را یاری کنند؛ ما در استان نفت، پتروشیمی، نیشکر، فولاد، بنادر را داریم ولی امکانات موجود در این دستگاه‌ها به استان نرسیده و پیمانکاران این شرکت‌ها سرپیچی می‌کنند. نماینده مردم اهواز در مجلس در پایان عنوان کرد: من به عنوان نماینده التماس می‌کنم که روستای 1000 نفری در معرض خطر و محاصره است کمک کنید. این چه مدیریتی است که نماینده مردم داد می‌زند و راه را برای کمک باز نمی‌کنند.