به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۱۷۵۶۱۸

اپل، دوباره اپلیکیشن‌های ایرانی را غیرفعال کرد

گروه فناوری: اگر جز کاربران آیفون هستید، حتما متوجه شده‌اید که از دیروز اپلیکیشن‌های ایرانی در iOS با اختلال رو به رو شده‌اند به طوری که نمی‌توان از این برنامه‌ها استفاده کرد و روی آیفون باز نمی‌شوند.
اپل، دوباره اپلیکیشن‌های ایرانی را غیرفعال کرد
 داستان اما همان داستان همیشگی محدودیت و تحریم است، تا جایی که مدیران برخی از این برنامه‌ها، همین محدودیت‌هایی که به تازگی از سوی اپل اعمال شده‌اند را دلیل اختلال‌ها اعلام کرده‌اند.از جمله اپلیکیشن‌های ایرانی که روی iOS دچار اختلال شده‌اند می‌توانیم به آسان پرداخت، اسنپ، سیب اپ، فون پی و برنامه‌هایی اشاره کنیم که با پرداخت سر و کار دارند. درواقع زمانی که این برنامه‌ها را باز کنید، خطایی نمایش داده می‌شود که می‌گوید:قادر به اعتبارسنجی برنامه نیست ....این برنامه تا زمانی که اعتبارسنجی شنده باشد، قابل دسترس نیست.

Image result for ‫اپل، دوباره اپلیکیشن‌های ایرانی را غیرفعال کرد‬‎
خطایی که هنگام باز کردن برنامه‌های ایرانی در iOS می‌بینیم
مدیران اپلیکیشن‌های ایرانی برای اینکه کاربران نسخه iOS برنامه‌ آن‌ها همچنان بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند، با اپل مذاکره خواهند کرد. تا رفع شدن این مشکل اما می‌توانید از نسخه وب این برنامه‌ها (در صورت وجود) استفاده کنید.آموزشی که نباید از دست بدهید:

ترفندی ساده برای رفع مشکل مسدود شدن اپ‌های ایرانی روی iOS
این بار اولی نیست که اپل برای ایرانی‌ها و برنامه‌هایشان چنین محدودیت‌هایی را اعمال می‌کند. سال گذشته هم شاهد حذف شدن یکباره تعدادی از برنامه‌های پرطرفدار ایرانی از اپ استور بودیم. این در حالی است که اپل محصولاتش را به قیمت شدیدا بالایی عرضه می‌کند و به هر حال ایرانی‌ها هم جمعی از کاربرانش هستند. با این وجود نه تنها پشتیبانی برای آن‌ها ارائه نمی‌دهد؛ بلکه گاه و بی‌گاه محدودیت‌هایی را هم برای آن‌ها اعمال می‌کند. به نظر شما با این شرایط آیا خرید گوشی‌، آیپد، آیپاد و یا ساعت هوشمند اپل کار درستی است؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

محدودیت‌های اپل به ایران خلاصه نمی‌شود
به گزارش مهر و به نقل از امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، محدودیت‌های اخیر اپل تنها مربوط به ایران نیست و این سیاست‌های جدید اپل با هدف حفظ امنیت اطلاعات و رعایت حقوق مالکیت معنوی اعمال شده است.ناظمی توضیح داده است که در دو حالت می‌توان از اپلیکیشن‌های ایرانی روی گوشی‌های آیفون استفاده کرد:یکی از این روش‌ها، هماهنگی با اپ استور برای قراردادن اپلیکیشن موردنظر روی این بازار اپلیکیشن، از طریق توسعه دهندگان بود. در این روش با توجه به تحریم‌هایی که چندسالی است از سمت اپل اعمال می شود، بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن ایرانی موفق به برقراری این هماهنگی نشده و اپلیکیشن های ایرانی از بازار اپل حذف شدند.در روش دوم که نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز مرسوم بوده، به روش اکانت شرکتی (اینترپرایز) معروف است و به توسعه دهندگان اپلیکیشن (طراحان اپلیکیشن) این اجازه را می‌دهد که اپلیکیشن مورد نظر را روی سایت قرار داده تا کاربران آیفون با مراجعه به لینک دسترسی در سایت، نرم افزار مورد نظر را روی گوشی خود نصب کنند.
مرجع : وبسایت فیسیت
برچسب ها: اپل اپليكيشن