کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتراض باشگاه فولاد به فهرست تیم ملی فوتبال

از صدرنشين‌ليگ‌برتر حتي يك‌نفر دعوت‌‌نشد!

13 مهر 1392 ساعت 19:26

گروه ورزشی: باشگاه فولاد خوزستان در نامه‌ای به دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران نسبت به نادیده گرفتن حقوق بازیکنان بومی، جوان و پر انرژی این باشگاه از سوی تیم ملی اعتراض کرد.


در حالی که تیم فولاد خوزستان با داشتن 25 امتیاز و بالاترین گل زده در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد، در فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال ایران، نام هیچ بازیکنی از تیم فوتبال این باشگاه وجود ندارد. در همین رابطه سیف الله دهکردی مدیر عامل باشگاه فولاد خوزستان در نامه‌ای به دبيركل فدراسيون فوتبال آورده است: "احتراما همانگونه که استحضار دارید بالاترین هدف هر بازیکن حضور در تیم ملی و افتخار آفرینی در سطح ملی است و این امر موجبات افزایش انگیزه و توان ورزشکار می‌شود که هم تیم متبوع و هم تیم ملی از این موضوع متنفع می‌شوند. این امر زمانی میسر است که در انتخاب بازیکنان نهایت ظرافت، دقت و عدالت رعایت شود و زحمات و تلاش هیچ بازیکنی نادیده گرفته نشود. متاسفانه در فهرست اخیر مدعوان به تیم ملی فوتبال، از بازیکنی دعوت شده که چندین ماه است به لحاظ مصدومیت از میادین دور است، درحالیکه از تیم فولادخوزستان که متشکل از بازیکنان غالبا بومی، جوان و پر انرژی است و در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر می‌باشد بازیکنی دعوت نشده است.

مسلما این موضوع در روحیه بازیکنان تاثیر نا مطلوب گذاشته و کارایی آنان را به شدت کاهش خواهد داد و این باشگاه واقعا پاسخی در قبال خواسته به حق آنان در ارتباط با دلیل عدم دعوتشان به تیم ملی ندارد. خواهشمنداست دستور فرمائید دراین خصوص بررسی لازم معمول و نتیجه را امربه ابلاغ فرمایند". همچنین این باشگاه در نامه‌ دیگری نسبت به اتفاقات اخیر در برخی دیدارهای لیگ برتر و حاشیه‌های ایجاد شده برای جامعه داوران فوتبال ایران هشدار داد. دهکردی در این نامه با اشاره به دیدار تیم‌های پرسپولیس با صبای قم آورده است: "درجریان مسابقه تیم‌های صبای قم و پرسپولیس تهران، که روز جمعه مورخ 1392/07/12 از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، مشاهده شد که درقبال هر تصمیم داور، عده‌ای از بازیکنان تیم پرسپولیس به وی معترض شده او را به محاصره خود درمی‌آوردند؛ به نحوی که جو سنگین و غیرطبیعی برای ایشان ایجاد شده او را در امر قضاوت دچار مشکل می‌شد.

باعنایت به اینکه عدم توجه به چنین حرکات غیرحرفه‌ای و عدم حمایت کافی از داوران موجب گسترش این روش نامطلوب شده و نهایتا حقوق تیم‌های با اخلاق که احترام به امر داوری را سرلوحه کارخویش قرار داده‌اند، تضییع خواهد شد، لذا خواهشمند است دستور فرمائید درخصوص جلوگیری از نا امنی داوران وایجاد بستر مناسب و مطمئن برای آرامش روانی و قضاوت صحیح آنان و در نتیجه صیانت از حق وحقوق بازیکنان، کادرفنی و باشگاه‌ها اهتمام لازم را بعمل آورند".


کد مطلب: 17563

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/17563/صدرنشين-ليگ-برتر-حتي-يك-نفر-دعوت-نشد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir