به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۱۷۵۶۳۳

بارش‌های نگران‌کننده درراه خوزستان ولرستان

گروه جامعه: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح روند فعالیت سامانه بارشی از فردا تا روز دوشنبه (23 تا 26 فروردین)، از شدت گرفتن بارش باران در جنوب لرستان و شمال خوزستان در روز آینده خبر داد.
بارش‌های نگران‌کننده درراه خوزستان ولرستان
احد وظیفه اعلام کرد: امروز پنجشنبه (۲۲ فروردین)، برای دامنه‌های زاگرس در غرب و شمال غرب کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز برای مناطقی از جنوب شرق و شرق بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود. وی با بیان اینکه فردا (جمعه ۲۳ فروردین)، با ورود سامانه بارشی از غرب علاوه بر مناطق فوق در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، رگبار باران، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: بارش فردا در جنوب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، شرق ایلام، شمال غرب خوزستان و مناطقی از اصفهان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در روز شنبه ۲۴ فروردین در شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان بارش پیش‌بینی می‌شود، گفت: با تقویت سامانه بارشی در جنوب کشور، بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در جنوب، مرکز، جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز آغاز می‌شود. به گفته وظیفه، در روز شنبه ۲۴ فروردین، شدت بارش در شمال فارس، غرب یزد، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود، بنابراین آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکشنبه ۲۵ فروردین گستره فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور خواهد بود، گفت: شدت بارش در شمال یزد، شرق اصفهان و سمنان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، گلستان، شرق مازندران، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. همچنین دوشنبه این سامانه در نوار شرقی فعال خواهد بود و از اواخر وقت به تدریج از کشور خارج می‌شود. لازم به ذکر است بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج خواهد بود. این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان در مورد وضع آب و هوا در پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا هوای تهران نیمه ابری تا ابری، در بعدازظهر همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد است. همچنین پس‌فردا آسمان تهران ابری، همراه با بارش باران و گاهی وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.  
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بارش باران